Testa brauciens

Renault Grand Scenic: pirmie iespaidi

Jaunais Renault Grand Scenic
1,6 litru dīzeļdzinējs
Cena, sākot no 20 495 par bāzes modeli

Ja tev nepieciešams ģimenes auto, kas var pārvadāt vismaz piecus (vai vēl labāk – septiņus) braucējus, tevi noteikti interesē tādi auto, kā, piemēram, Volkswagen Touran. Tomēr daudziem ģimenes tēviem mūsdienās tomēr ne pārāk patīk ideja ikdienā pārvietoties ar busiņu, tā vietā daudzi sāk skatīties apvidus auto segmenta virzienā, galvenokārt ietilpības, nevis caurgājamības spēju dēļ.

Renault mēģina atbildēt uz šo tendenci, piedāvājot ne tikai Espace, bet arī baby Espace, jeb – Grand Scenic. Dizaina ziņā tas patiešām vairs nav tipisks MPV jeb minivens, jo vairāk atgādina šobrīd tik populāros krosoverus, vienlaikus nezaudējot praktiskumu. Salonā ir septiņas sēdvietas, no kurām piecas patiešām der arī pieaugušiem cilvēkiem, turklāt vietu izkārtojumu iespējams kontrolēt gan ar pogām bagāžas nodalījumā, gan ar skārienjutīgā ekrāna palīdzību.

Kā ikvienā ģimenes auto, viena no prioritātēm ir drošība – visām modifikācijām ir ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas atpazīst automašīnas un gājējus, palīdzot Grand Scenic nopelnīt piecu zvaigžņu Euro NCAP drošības vērtejumu.


Kāds tas ir?

Pirmais, kas piesaista uzmanību, ir iespaidīgā izmēra riteņu diski. Nebrīnieties, ja jums piedāvās Scenic ar savā klasē lielākajiem, 20 collu diskiem, taču pēc Renault teiktā, riepas maksās tikpat, cik 17 collu izmēram. Par spīti disku izmēram, gaitas komforts ir pārsteidzoši labs. Jā, bedres un daži citi asāki ceļa negludumi sit cauri, taču citi konkurenti ar mazāka izmēra diskiem šajā ziņā nav labāki.

Iepriekšminētā faktora dēļ Grand Scenic šķiet jauks transportlīdzeklis, kamēr vien braukšana notiek ātruma ierobežojumu ietvaros. Mūsu testa auto bija aprīkots ar jaudīgāko 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinēju, kam ir 160 ZS. Tas ir patīkami kluss, līdz brīdim, kad nepieciešams straujāks paātrinājums. Dinamika ir pietiekami laba, lai pārvadātu septiņus cilvēkus, taču tas ir arī viss – ātrs tas nav.

Šis dzinējs pieejams komplektācijā ar sešpakāpju divsajūgu transmisiju, ko sauc par EDC. Pārnesumu maiņa ir vienmērīga, taču transmisijas reakcija ir nedaudz gausa, asāk uzmanot uz akseleratora pedāļa. Ir opcija pārnesumus pārslēgt arī manuālā režīmā.

Salons, praktiskums

Salīdzinot ar standarta piecvietīgo Scenic, šis ir 23cm garāks. Papildu garums tiek sadalīts starp aizmugurējo pārkari un distanci starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, ļaujot palielināt bagāžas nodalījumu, vietu kājām aizmugurē sēdošajiem, kā arī septiņas sēdvietas.

Tomēr uzreiz jāatzīst, ka abās aizmugures papildvietās ērti jutīsies vien bērni. Lai arī otro sēdekļu rindu var pabīdīt uz priekšu, atbrīvojot vietu kājām aizmugurē sēdošajiem, tas būs kompromiss, ko varēs just visa brauciena laikā. VW Touran šķiet mazliet ietilpīgāks.

Salona praktiskumu uzsver daudzie sīklietu nodalījumi – četri durvīs, masīva, bīdāma lāde viduskonsoles vietā, biroja atvilktnes cienīgs cimdu nodalījums. Aprīkojumā iespējams ietvert arī atvāžamus galdiņus pie priekšējo sēdekļu atzveltnēm. 

Dārgākajās aprīkojuma versijās ir iekļauts arī R-Link 2, Renault 8,7 collu informācijas displejs. Tas ietver daudz dažādu funkciju, ieskaitot navigācijas sistēmu, taču orientēšanās ekrāna izvēlnēs brīžiem prasa papildu uzmanību – tās vēlams apgūt, lai nenovērstu uzmanību ceļu.

Vadītāja acu priekšā ir TFT displeju trio, kas demonstrē informāciju par degvielas līmeni, ātrumu un citus rādījumus, atkarībā no izvēlētā braukšana režīma. Tiem ir pievilcīgs dizains, laba izšķirtspēja, kas konkurē ar Volkswagen Active Info displeju. Volkswagen sistēma gan šķiet mazliet ērtāk kontrolējama, taču arī Renault piedāvājums nav tas sliktākais. Arī interjera kvalitātes ziņā Renault ir mēģinājuši tuvināties vācu konkurentiem.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Grand Scenic dizaina ziņā ir ievērojami pievilcīgāks auto, nekā tā priekštecis, taču mēs ieteiktu izmēģināt arī konkurentu piedāvājumu. Vietas Grand Scenic ir daudz, tas neapšaubāmi ir praktisks, bet septiņvietīgo auto konkurencē VW Touran būs mazliet ietilpīgāks. Atšķirība gan ir tā, ka Touran joprojām ir MPV, nevis krosovers.

No motoriem mēs ieteiktu izmēģināt arī nedaudz mazāk jaudīgo 1,5 litru dīzeļdzinēju. Tas būs izdevīgāks ekonomiski, klusāks un nebūt ne izteikti gausāks.

Tehniskie dati:

Renault Grand Scénic 1.6 dCi 160 auto

1.6 litru tilpuma dīzeļdzinējs

Cena, sākot no 20 495 eiro (par bāzes modeli Energy TCe 115)

Testa auto cena, sākot no 31 605 eiro

Jauda: 160 ZS

0-100 km/h: 10,7 sekundes


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.