Testa brauciens

Peugeot Traveller: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina Peugeot Traveller
2,0 dīzeļdzinējs ar 180 ZS
Modeļa cena, sākot no 23 700 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Septiņvietīgi miniveni, vai auto ar piecām sēdvietām un divām papildvietām šķitīs intriģējoši ikvienam ģimenes tēvam vai taksistam, taču patiesībā nekas nav labāks par kārtīgu mikroautobusu. Tāds ir arī Peugeot Traveller – astoņvietīgs buss, kas veidots uz Peugeot Expert kravas mikroautobusa bāzes, tikai ar ievērojami lielākām komforta opcijām.

Starp citu, Traveller ir Peugeot, Citroen un Toyota kopīgs projekts, tāpēc tas daudzējādā ziņā ir teju identisks Citroen SpaceTourer un Toyota Proace Verso. Mēs devāmies testa braucienā ar standarta izmēra Traveller, kam zem motora pārsega ir jaudīgākais - 180 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs. 

Kāds tas ir?

Peugeot Traveller interjera arhitektūra ir lietišķi funkcionāla, viscaur redzami diezgan labas kvalitātes apdares materiāli. Standarta garuma Traveller trīs sēdvietu rindās līdz ar vadītāju var ērti sasēsties vēl septiņi cilvēki, turklāt bagāžas nodalījuma ietilpība ir 640 litri. Tiesa gan, lai to pilnībā izmantotu, somas jākrāmē viena otrai virsū, līdz pat griestiem, tāpēc reālajā dzīvē standarta kravas telpa nav tik plaša. Taču, ja vienu pēc otras izņem abas aizmugurējās sēdekļu rindas, tad Traveller kravas telpu var palielināt līdz neliela šķūnīša cienīgiem izmēriem, ar kādu nav kauns ierasties IKEA veikalā.

Lai arī Traveller neļauj pilnībā aizmirst par savu radniecību ar komerctransportu, braukt ar to ir patīkami. Augsta sēdpozīcija, laba pārredzamība un mazs apgriešanās rādiuss ir faktori, kas liek aizmirst, ka šis patiesībā ir liels auto. Pie stūres var iekārtoties diezgan ērti, gandrīz kā vieglajā auto, sēdeklis ir komfortabls, tāpēc pat garāki braucieni nešķiet pārāk nogurdinoši. Trokšņu izolācija nav slikta, ņemot vērā, ka tas tomēr ir mikroautobuss, bet gaita ir mīksta un komfortabla pat ja Traveller brauc bez pasažieriem vai kravas. Vadāmība ir diezgan precīza, taču stūres reakcija ir salīdzinoši viegla, vairāk orientēta uz ērtu manevrēšanu pilsētas satiksmē un stāvlaukumos, nevis azartisku braukšanu pa ātrgaitas automaģistrāli.

Par dinamiku sūdzību nav – mēs gan izmēģinājām jaudīgāko Traveller modifikāciju ar 180 ZS dīzeļmotoru un automātisko transmisiju, populārāka solās būt nedaudz lētākā 150 ZS versija, kas gan pieejama tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju. Tomēr ģimenes transportlīdzeklim piemērotāks šķiet „automāts”, arī papildus jauda par sliktu nenāk, ņemot vērā, ka degvielas patēriņa atšķirības abām modifikācijām ir minimālas. Modifikācijai ar automātisko pārnesumkārbu vidējais oficiālais patēriņš ir 5,7 litri/100 km, bet 150 ZS modifikācijai ar manuālo transmisiju – 5,3 litri/100 km, kas faktiski šķiet sasniedzams arī reālajā dzīvē.

Aprīkojuma sarakstā - jaunākās paaudzes 3D navigācijas sistēma ar balss vadību, turklāt tai ir pieejami Peugeot Connect pakalpojumi un tiešsaistes satiksmes atjauninājumi no TomTom Traffic. 7 collu ekrānam ir Mirror Screen funkcija ar Apple CarPlay/Android Auto savienojumu viedtālruņiem, head-up displejs, LED un ksenona priekšējie lukturi, atpakaļskata kamera, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, joslu maiņas brīdinājuma sistēma un automātiska ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas ļauj izvairīties no jebkura trieciena, ja ātrums ir mazāks par 30 km/h, vai samazina sadursmes sekas neatkarīgi no automašīnas ātruma.

Vai to ir vērts pirkt?

Laikā, kad miniveni kļūst arvien nepopulārāki un to pircēji pievēršas krosoveriem, Peugeot ir vēlreiz definējuši liela ģimenes auto jēdzienu, padarot to pievilcīgu gan ar praktiskumu, gan komfortu un cenu. Salīdzinot ar, piemēram, Renault Espace, šķiet daudz jēdzīgāk tērēt naudu par ne tik ārišķīgo, bet praktiskāko Traveller, kas ilgtermiņā savu vērtību turēs labāk. Turklāt, ja uz Peugeot Traveller paraugās kā uz VW Caravelle vai Multivan konkurentu, tad tas ir patiešām pievilcīgs auto, jo cenas sākas no nepilniem 24 tūkstošiem eiro, kamēr dārgākā Traveller modifikācija maksā 40 300 eiro. Tas ir slieksnis, kur VW Multivan cenas tikai sākas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.