Testa brauciens

Porsche Panamera: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina jauno Porsche Panamera
Panamera 4S Diesel ar 422 ZS un 850 Nm
Jau pārdošanā Latvijā

AutorsIvo Goldmanis

Pirmās paaudzes Porsche Panamera parādīšanos 2009.gadā daudzi gaidīja ar tādām pašām aizdomām, kā Cayenne ienākšanu tirgū vēl 7 gadus agrāk. Taču Porsche apvidnieka neticamie panākumi jau bija paspējuši saļodzīt pamatus priekšstatam, kas īsti ir Porsche un turklāt vēl pierādīt, ka vācu sporta auto ražotājs ir spējīgs uz visu – ja apstākļi to atļauj.

Tomēr Panamera luksusa sedans tik un tā tika vērtēts diezgan pretrunīgi – par spīti tam, ka dinamikas ziņā tas atbilda Porsche kritērijiem, tā dizains daudziem šīs markas puritāņiem šķita visai kroplīga tradicionālo līniju interpretācija.

Jaunais, otrās paaudzes modelis jau ir cits stāsts. Tas ir lielāks, tam ir daudz pievilcīgāks ārējais veidols, kas nepārprotami demonstrē garīgo saikni ar Porsche klasiku – 911 sporta kupeju. Katrā ziņā, neviens vairs nav pārsteigts par Panamera eksistenci un šim modelim vairs nav jāpierāda sava klātbūtne vienā segmentā ar Mercedes-Benz S-Klasi un BMW 7.sēriju. Porsche atliek vien nostiprināt pārliecību, ka Panamera ir pats sportiskākais auto šajā segmentā. Mēs izvēlējāmies 4S Diesel modifikāciju, lai to pārbaudītu.

Kāds tas ir?

Zem Panamera 4S Diesel motora pārsega atrodas 4,0 litru tilpuma V8 dīzeļdzinējs ar divām turbīnām un iespaidīgiem jaudas parametriem – 422 ZS (310 kW) un 850 Nm griezes momentu. Jauna, astoņpakāpju PDK pārnesumkārba šo jaudu novada uz visiem četriem riteņiem.

Iespaidīgā jauda nodrošina patiešām strauju paātrinājumu – 4,3 sekundes līdz 100 km/h (ar mūsu testa auto papildaprīkojumā esošo Sports Chrono pakotni), bet vienlaikus ļauj arī bezrūpīgi kreisēt citu ceļa satiksmes dalībnieku vidū, baudot teju pilnīgu klusumu salonā. Tiesa gan, ikviena straujāka kustība ar akseleratora pedāli atgādina, ka zem motora pārsega ir V8, nevis kāds niecīgāks agregāts. 

Šādā veidā Porsche atgādina, ka atšķirībā no citiem konkurentiem, Panamera ir auto, kurā tā saimnieks var gan tikt vizināts, gan arī pats sēdēt pie stūres, bez bažām, ka viņu kāds noturēs par šoferi. Ņemot vērā auto izteikti sportisko raksturu, jaudu un piedziņas uzsvaru uz aizmugurējo asi, ar to patiešām ir bauda braukt. Piemēram, Sport režīmā, vai atslēdzot to pavisam, ir ļoti viegli pagriezienos uzsākt sānslīdi, ļaujot sejai atplaukt platā smaidā vēl pirms priekšējie riteņi izlīdzina situāciju. Papildaprīkojumā pieejamā, jaunā pneimatiskā balstiekārta nodrošina patīkamu gaitu Comfort režīmā, taču tā reāli sāk izpausties tieši Sport un Sport Plus režīmos, kad Panamera asas virāžas veic praktiski bez jebkādas virsbūves sasveres – savs nopelns tajā ir arī visu riteņu stūres sistēmai.

Interesants ir fakts, ka, pateicoties ideju apmaiņai Volkswagen grupas zīmolu ietvaros, otrās paaudzes Panamera veidots uz platformas, kas būs arī nākamā Bentley Continental GT pamatā. Šī platforma ir ne vien izturīgāka, bet arī vieglāka.

Interjers, aprīkojums

Apsēžoties pie Panamera stūres, uzreiz ir skaidrs, ka tas ir „jaunais modelis” – analogo motora apgriezienu ciparnīcu mērinstrumentu panelī ieskauj divi nelieli monitori, kuros demonstrējamo informāciju var konfigurēt pēc nepieciešamības.

Paneļa centrā – skārienjutīgs 12,3 collu PCM infosistēmas ekrāns. Kopumā šī koncepcija atgādina Audi „Virtuālo kokpitu”, kas nav nekas slikts, jo viss ir ērti lietojams, turklāt, tā kā daudzas funkcijas tagad var kontrolēt ar ekrāna starpniecību, citu pogu un slēdžu ir mazāk. Pārnesumslēgu tagad ieskauj melns panelis, kurā esošās skārienjutīgās pogas attiecas uz amortizatoru cietības, sēdekļu apsildes un ventilācijas, kā arī līdzīgām funkcijām.

Panamera interjers ir kļuvis ne vien futūristiskāks, bet arī nedaudz ietilpīgāks – četriem pieaugušiem cilvēkiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, turklāt var vēl pastrīdēties, kur ir ērtāk sēdēt – priekšā vai aizmugurē. Aprīkojums ir patiešām plašs, ne tikai komforta, bet arī drošības jomā un cita starpā ietver arī jaunu, izsmalcinātu adaptīvo kruīzkontroli, kas ņem vērā ātruma ierobežojumus, pagriezienus un ceļa reljefu, nodrošinot optimālu komfortu tālākos maršrutos. Viss aprīkojumā iekļautais šķiet lieti noderīgs, taču mūsu testa auto cenu tad ir palielinājis līdz 170 tūkstošiem eiro.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja interesē liels, komfortabls luksusa limuzīns, tad Panamera nebūs pareizā izvēle. Taču, ja uz to paraugās, kā uz Grand Tourer, tad faktiski pat grūti iedomāties labāku alternatīvu ar tik plašām spējām. Saglabājot luksusa auto cienīgu stāju, Panamera ļauj braukt sportiskāk, nekā S-Klase, BMW 7.sērija vai Audi A8.

Atgriežoties pie konkrētās modifikācijas, 4S Diesel šķiet optimāls pirkums - oficiālie rādītāji ir 8 litri uz 100 km pilsētas apstākļos, kas, braucot saprātīgi, nešķiet nesasniedzams rezultāts. Katrā ziņā, Panamera 4S Diesel pircējus drīzāk varētu priecēt nevis ieekonomētās naudas daudzums, bet gan fakts, ka degvielas uzpildes stacijās pārāk bieži nebūs jāiegriežas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!