Testa brauciens

Atjauninātais Toyota GT86: izmēģināts!

Lapzemē testējam Toyota GT86 feisliftu
Cena, sākot no 30 530 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsKārlis Auza

Vispirms jāapsveic Toyota ar vēsturisku uzvaru pasaules rallija čempionāta posmā Zviedrijā – kopš 1999. gada Toyota piloti pirmo reizi kāpuši uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Kamēr rallijā Toyota piedalās ar Yaris WRC, ikdienai japāņu autoražotrāja modeļu paletē var atrast sportisko GT86, kura atjauninātā versija jau ir pārdošanā Latvijā.

Toyota ir veikusi būtiskus uzlabojumus savulaik sadarbībā ar Subaru tapušajā auto - tie ietver balstiekārtu, ārejo dizainu, kā arī interjeru. GT86 ir lielisks paraugs kā uzbūvēt klasisku sporta kupeju, kuras galvenais uzdevums ir sniegt maksimālu braukšanas baudu – pateicoties vieglajam svaram, zemajam smaguma centram un priekšā novietotam 2,0 litru tilpuma opozītmotoram savienojumā ar aizmugures piedziņu, GT86 ļoti ātri kļuva populārs ielas, ka arī sacīkšu braucēju vidū.

Kopš 2012. gada, kad Toyota GT86 parādījās tirdzniecībā, pārdoti jau vairāk 170 000 GT86 eksemplāru. Atjauninātais Toyota GT86 jau tagad ir nopērkams dīleru salonos Latvijā un maksā no 30 530 eiro. Tāpat kā līdz šim, auto ir aprīkots ar divlitru Subaru opozītmotoru, kas attīsta 200 zirgspēku jaudu un līdz 100 km/h ļauj ieskrieties 7,6 sekundēs.

Kāds tas ir?

Toyota GT86 izmēģinājām atbilstošos apstākļos – speciālā poligonā Somijā, Lapzemē – reģions, kas tradicionāli ziemā ir testēšanas bāze lielākai daļai autoražotāju. GT86 izmēģinājām slēgtā ātrumposmā, drifta trasē, kā arī uz koplietošanas ceļiem, kas, protams, bija visgarlaicīgāk. 

Pateicoties zemajai sēdpozīcijai (līdzīgi kā Boxster vai Cayman), braukšanas sajūtas ar GT86 ir līdzīgas kā kartingā. Pateicoties aizmugures piedziņai, ar GT86 var bezgalīgi braukt sānslīdē, auto ir ļoti precīza stūre un precīzi, īsi pārnesumi (līdzīgi kā Evo 6).

Jāatzīmē, ka feisliftā veiktas būtiskas izmaiņas balstiekārtā (jauni amortizatori un regulējumi) – tas viss, lai uzlabotu vadāmību, stabilitāti un braukšanas komfortu. Tāpat sānslīžu cienītājus noteikti uzrunās jaunais Track Mode režīms, kas paredz iespēju pilnībā atslēgt pretizslīdēšanas sistēmas.

Kā papildus izklaidi viesiem Toyota bija uzaicinājusi testos piedalīties arī pasaules drifta čempionu Fredriku Asbo, kurā rīcībā bija 86-X drifta auto ar 1172 ZS lielu jaudu.

Dizains un interjers

Interjerā būtiskākie uzlabojumi ir jauna sporta stūre, jaunākā navigācijas iekārta ar 6,1 collu ekrānu, kā arī uzlabota materiālu kvalitāte. Eksterjerā savukārt jaunums ir LED gaismas, jauns aizmugurējais spoileris, kas nodrošina labāku stabilitāti lielos ātrumos, kā arī jauni virsbūves dizaina elementi, lai uzlabotu aerodinamiku.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja vēlaties par salīdzinoši demokrātisku budžetu nopirkt sportisku kupeju, tad GT86 ir lieliska izvēle. Mēs rekomendējam GT86 ar manuālo pārnesumkārbu Sport versijā, kas maksā 33 340 eiro. No papildus opcijām var izvēlēties Sachs sporta amortizatorus, JBL audiosistēmu, metālisku krāsu, kā arī Toyota Touch2&Go navigācijas sistēmu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.