Testa brauciens

Bentley Bentayga: pirmie iespaidi

What Car? testē Bentley Bentayga W12
Četrvietīga un piecvietīga versija
Cena, sākot no 177 265 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Bentayga ir vēsturisks auto – tas ir pirmais sērijveida apvidnieks leģendārā britu zīmola pastāvēšanas vēsturē. Šāds pavērsiens Bentley attīstībā skaidrojams ar to, ka auto industrija beidzot ir sapratusi – liela daļa to cilvēku, kam ir daudz naudas, nebūt nevēlas braukāt apkārt ar superkāriem vai tikt uzskatītiem par viesnīcas šoferiem, sēžot pie stūres kādam luksusa auto.

Tāpēc šie klienti labprāt izvēlas, piemēram, pašus dārgākos Range Rover auto ar visām iespējamajām ekstrām. Bentley veiksmīgi izmanto šo tendenci, piedāvājot Bentayga. Tas ir kā dūres sitiens zem Range Rover jostasvietas, jo Bentayga cenas sākas vietā, kur beidzas Range Rover cenu liste.

Kāds tas ir?

Pateicoties masīvajai radiatora restei un apaļajiem lukturiem tas ir nekļūdīgi atpazīstams kā Bentley, taču tas ir radīts, izmantojot iespējas, ko sniedz atrašanās Volkswagen koncerna paspārnē. Bentayga pamatā ir platforma, ko izmanto arī jaunākās paaudzes Audi SQ7, tāpēc arī abu auto izmēri ir līdzīgi.  Taču pārējais ir pavisam cits stāsts.

Zem mūsu testa auto motora pārsega ir 6,0 litru tilpuma biturbo W12 motors ar 608 ZS – kas ir pilnīgi loģiski, ja reiz tev ir vairāk kā 200 tūkstošu eiro vērts, divarpus tonnas smags auto ar Bentley logo. Tieši šis zīmīgais logo ar B burtu centrā uzliek pienākumu sasniegt 100 km/h četrās sekundēs, turklāt ar apziņu, ka auto maksimālais ātrums ir virs 300 km/h.

Tas ir ballistisks – ieminot pedāli grīdā, teju divarpus tonnas smagais Bentayga pieplok pie asfalta, iekrampējoties tajā ar visiem četriem riteņiem un traucas uz priekšu galvu reibinošā paātrinājumā kā Japānas ātrvilciens uz magnētiskā spilvena. 200 km/h slieksnis pienāk tad, kad vēl nav beigusies sajūsma par palēcienu līdz 100 km/h, bet pie 270 km/h nākas piebremzēt -  priekšā braucošais auto ar aptuveni 150 km/h veic apdzīšanas manevru, aizņemot mūsu joslu. 300 km/h ātrums paliek nesasniegts, taču Bentayga neatstāj ne mazākās šaubas, ka tas tāds nieks vien ir.

Apspriežot šādu dinamiku, diez vai ir vērts pacelt degvielas patēriņa jautājumu. Pat par spīti tam, ka vienmērīgā ātrumā daļa no W12 spēkstacijas cilindriem automātiski atslēdzas, vidējais patēriņš ir ap 20 litriem uz 100 km. Tas gan nav cipars, par ko Bentley pircēji mēdz satraukties – lielākas galvassāpes sagādā fakts, ka pieejamas vairāk kā 100 virsbūves krāsojuma opcijas, 15 salona ādas apdares krāsas un neskaitāmas interjera apdares variācijas. Taču tas vēl nav viss – Bentley būs priecīgi uzklausīt arī tās pircēju vēlmes, kas sniedzas ārpus pabiezā kataloga piedāvājuma robežām. Piemēram, mūsu testa auto papildaprīkojuma cena bija vairāk kā 40 tūkstoši eiro un tas nebūt nebija neprasts pasūtījums.

Salonā viss ir tieši tā, kā to varētu gaidīt no Bentley – tas, kas izskatās pēc koka arī ir koks, tas, kas izskatās pēc ādas, ir īsta āda, nevis ādai līdzīgs izstrādājums, savukārt tas, kas izskatās pēc kaut kā metāliska, patiešām arī ir metālisks, nevis plastmasa, kas izskatās pēc metāla. Astoņpakāpju automātiskās transmisijas slēdzis ir elektronisks, kas ļāvis atbrīvot vietu citām pogām un slēdžiem. Infosistēmas ekrāns ir skārienjutīgs, taču to var kontrolēt arī ar slēdžiem – kopumā šī sistēma varbūt nav pats pēdējais vārds autoindustrijā, taču Bentley vēsturē tā ir vislabākā.

Bentayga ir četri režīmi braukšanai pa ceļu un vēl četri braukšanai bezceļa apstākļos. Pat Bentley to nereklamē kā bezceļu karali, taču ir patīkami apzināties, ka šādi režīmi vajadzības gadījumā ir pieejami, turklāt neviens nestrīdas par to, ka tas, atšķirībā no citiem luksusa auto ražotāja modeļiem ir lietojams arī vietās, kur nav ceļa. Katrā ziņā, tas spēj vairāk, nekā tā īpašniekiem jebkad būs nepieciešams.

Vai to ir vērts pirkt?

Bentayga ir pats labākais luksusa apvidus auto, kāds šobrīd ir pieejams tirgū. Ikvienu, kas var to atļauties, tas atalgos ar leģendārā britu zīmola cienīgām braukšanas īpašībām, dinamiku, komfortu un ekskluzivitāti.

W12 versijas lielākais mīnuss ir nepieciešamība diezgan bieži apstāties degvielas uzpildes stacijā, kur to īpašniekiem draud dažādi nevajadzīgi piedzīvojumi – to vidū stāvēšana rindā starp vienkāršajiem cilvēkiem, kas ieradušies apēst hotdogu. Risinājums gan nav tālu jāmeklē, šogad Bentayga modifikāciju klāstu papildinās V8 dīzeļdzinējs – vēl viens vēsturisks brīdis Bentley attīstībā.  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Bentley Bentayga

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Bentley Bentayga iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu - būdams pirmais Bentley SUV, tas savā ziņā jau ir vēsturisks auto – tomēr tas tik un tā ir īsts Bentley: ātrs, komfortabls, elegants un aprīkojams pēc katra individuālā klienta visprasīgākajām vēlmēm. Lai arī tas nav lēts, tas noteikti ir labāks pirkums nekā dārgākās Range Rover versijas.