Testa brauciens

Testa brauciens: Peugeot 3008

Izmēģinām jauno Peugeot 3008
Benzīna un dīzeļa motori
Cena, sākot no 19 913 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Nenoliedzams ir fakts, ka jau iepriekšējās paaudzes 3008 bija sava veida krosovers, taču tas vairāk tomēr izskatījās pēc piecvietīga MPV, nevis apvidnieka. Tomēr, pircējiem pieprasot kaut ko tikpat ietilpīgu, bet ar lielāku klīrensu, pievilcīgāku dizainu un labāku caurgājamību skarbākos ceļa apstākļos, franču autoražotājs to pārveidojis par īstenu krosoveru. 

Motoru klāstā – 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinējs ar 120 ZS, vai 2,0 litru dīzeļdzinējs ar 150 vai 180 ZS. Šajā testa braucienā mēs izmēģinājām benzīna motoru – nevis 130 ZS 1,2 litru tilpuma trīscilindru Puretech, bet gan 165 ZS 1,6 litru benzīna turbomotoru ar EAT6 sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Uz ceļa

Pat, ja salonā ir vairāki pasažieri un bagāža, tas tīri labi iekļaujas satiksmes plūsmā uz automaģistrāles, kā arī spēj elastīgi uzņemt ātrumu, braucot augšup pa kalnaino šoseju. Par spīti tam, ka Peugeot “automāts” nespēj tik strauji mainīt pārnesumus kā divsajūgu transmisija, paātrinājums tik un tā ir vienmērīgs.

Sporta režīma izvēle padara transmisiju nedaudz nervozāku, liekot tai biežāk meklēt pareizo pārnesumu, kamēr stūres reakcija kļūst stingrāka. Peugeot 3008 gaita ir mīkstāka, nekā vairākiem konkurentiem, tāpēc mazākas bedres un ceļa negludumus salonā praktiski nejūt.

Klīrenss ir pietiekams, lai brauktu arī pa meža ceļiem, taču jāņem vērā, ka neviens 3008 nav pieejams ar pilnpiedziņu. Tiesa gan, papildaprīkojumā pieejamā Grip Control opcija (kas faktiski ir izsmalcinātāka pretizslīdes kontroles sistēma) ļaus drošāk šķērsot piesnigušus vai dubļainus ceļa posmus.



Interjers, praktiskums


Viens no līdzšinējā modeļa mīnusiem bija fakts, ka, lai arī tam bija augsta sēdpozīcija, kas tik ļoti patīk krosoveru pircējiem, taču ceļa pārredzamība nebija tik laba, kā šī segmenta līderiem, arī aprīkojuma iespējas bija salīdzinoši skopas. Jauno tehnoloģiju trūkuma problēmu Peugeot tagad ir atrisinājuši ar inovatīvo i-Cockpit, kas jau debitējis citos Peugeot modeļos.

Tas nozīmē, ka interjers ir atbrīvots no daudzajām pogām un slēdžiem, jo svarīgākās funkcijas ir iespējams kontrolēt ar skārienjutīgā, 8 collu ekrāna palīdzību. Vadītāja priekšā atrodas 12,3 collu digitāls mērinstrumentu panelis, kas aizstāj tradicionālās, analogās ciparnīcas. Šo tehnoloģiju, kas ļauj konfigurēt acu priekšā redzamo informāciju, jau izmanto arī vairāki citi autoražotāji, tai skaitā Volkswagen grupa.



Drošības aprīkojums ir laikmetīgi plašs - jaunajam Peugeot 3008 ir autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma, joslu maiņas brīdinājuma sistēma, adaptīvā kruīzkontrole un aklās zonas brīdinājuma sistēma. Aprīkojumā ir arī 360 grādu leņķa parkošanās kamera. Citu mūsdienīgu komforta funkciju klāstā jāpiemin savienojamība ar viedtālruņiem, izmantojot AppleCarPlay vai MirrorLink aplikācijas. Par papildu samaksu pieejams arī bezvadu lādētājs.

Fakts, ka aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolaist, izveidojot līdzenu kravas nodalījuma grīdu, noteikti ieintriģēs tos, kam ne mazāk svarīgs par komforta ekstrām ir arī auto praktiskums. Vietas aizmugurē sēdošajiem ir vairāk, arī bagāžas nodalījums ir ietilpīgāks. Turklāt tam ir izbīdāma grīda, uz kuras var arī sēdēt.



Vai to ir vērts pirkt?

Kvalitāte, plašas aprīkojuma izvēles iespējas, praktiskums un moderns dizains – tās ir pozīcijas, kas jaunajam Peugeot 3008 ļauj pienācīgi konkurēt ar citiem šī segmenta pārstāvjiem, kuru vidū ir Nissan Qashqai, Ford Kuga, Seat Ateca, Kia Sportage un Renault Kadjar.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.