Testa brauciens

Jaunais Toyota Hilux: testējam Namībijas tuksnesī

What Car? un profi Latvija testē jauno Hilux
Pārdošanā - tagad
Cena, sākot no 25 890 eiro

AutorsKārlis Auza

Kas ir Namībija?

Tā atrodas Āfrikas dienvidos un ir otra neapdzīvotākā valsts pasaulē aiz Mongolijas. Lai tur nokļūtu, no Frankfurtes desmit stundas jālido pāri visai Āfrikai līdz Atlantijas okeānam ar vienu no divām Air Namibia lielajām Boeing lidmašīnām.

Pēc izmēriem Namībija ir divreiz lielāka nekā Vācija, bet tajā dzīvo tikai ap diviem miljoniem iedzīvotāju. Pārsvarā visu teritoriju klāj tuksnesis (tur ir augstākās kāpas pasaulē 250 metri) un safari, šeit jūs varat nobraukt simtiem vai tūkstošiem kilometru pa zemes un sāls ceļiem un nesastapt nevienu cilvēku, toties ieraudzīt žirafes, zebras, mērkaķus un citus dzīvniekus.

Arī telefona zonas daudzviet nav, bet nekurienes vidū var atrasties policijas iecirknis ar 11 policistiem un vienu automašīnu, kas ir salūzusi. Ceļa malās sastaptie  auto īpašnieki ar nolauztiem riteņiem palīdzību spiesti gaidīt stundām ilgi, tādēļ reti garāmbraucošie autovadītāji parasti apstājas un noskaidro, vai nav nepieciešams ūdens vai cita veida palīdzība. Daudzi auto tā arī tiek pamesti ceļa malās.

Termins ‘’aizvest uz tuvāko servisu’’ šeit nedarbojas, tādēļ vēlams izvēlēties izturīgu un uzticamu auto, kāds gadu desmitiem ir bijis Hilux. Namībijā gandrīz katra otrā automašīna ir ar Toyota logo un ir iemantojusi savu popularitāti iepriekš minēto īpašību dēļ. Līdz ar to ir skaidrs, kāpēc jauno Hilux ražotājs izvēlējas demonstrēt tieši Namībijā, visekstrēmākajos ceļa apstākļos – tuksneša kāpās, klintīs un tūkstošiem kilometru dažāda seguma bezceļos.

Kāds ir jaunais Hilux?

Pikapu segments pēdējos gados ir ārkārtīgi strauji attīstījies, jo autoražotāji ir sapratuši, ka pikaps var apvienot darba un arī ikdienas auto funkcijas, protams, ar noteikumu, ka tam ir atbilstošas komforta un gaitas īpašības. Nissan Navara, Ford Ranger, VW Amarok ir daži spilgtākie piemēri un gaidāms, ka turpmāk lielākā daļa autoražotāju savā modeļu klāstā piedāvās pikapa modeļus.

Ņemot vērā pieaugošo konkurenci, arī jaunais Hilux ir kļuvis komfortablāks, ar ievērojami labāku interjeru, uzlabotām gaitas īpašībām, klusāks, ar izturīgāku balstiekārtu un ekonomiskāku dīzeļdzinēju. 

Protams, nav piemirsts arī par citiem raksturlielumiem, kas ir būtiski pikapu pircējiem: lielāka, pastiprināta kravas kaste ar 1055kg kravnesību, spēja vilkt līdz pat 3,5 tonnām smagas piekabes, kā arī plašu kravas nodalījumu pārsegu izvēli, kas pasargās tās saturu no garnadžiem. Populārākā Hilux virsbūve ir piecvietīgais Double Cab, taču piedāvājumā ir arī divvietīgais Single Cab un četrvietīgais Extra Cab (kurā aizmugurējās divās sēdvietās tomēr ir diezgan pašauri)


Motors un transmisija

Jaunais Hilux ir aprīkots ar jaunu 2, 4 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 150 ZS jaudu un, salīdzinot ar vecajiem 2,5 un 3,0 litru motoriem, arī lielāku griezes momentu, turklāt tam ir labāka degvielas ekonomija. Uzsākot braukšanu, motors ir paskaļš, taču kruīza režīmā ap 120 km/h to praktiski nedzird. Vidējais degvielas patēriņš ar automātisko transmisiju ir 7,8 litri, ar manuālo - 7 litri/100km.

Hilux var izvēlēties ar sešpakāpju automātisko vai manuālo transmisiju. Uzreiz jāteic, ka jaunās paaudzes automātiskā transmisija ir ievērojami labāka – īpaši mazākā ātrumā, pārnesumi pārslēdzas ļoti vienmērīgi, bet lielākā ātrumā pārslēgšanās praktiski nav manāma. Vienīgi, kad gāzes pedālis tiek nospiests līdz galam, uz mirkli pārnesumkārba iepauzē, taču kopumā nekādu iebildumu nav.

Gaita un vadāmība

Pateicoties par 20% izturīgākai rāmja šasijai, kā arī uzlabotai balstiekārtai, Hilux izceļas ar ievērojami labākām gaitas īpašībām, kas jau līdzinās Land Cruiser apvidus auto.  Tāpat uzlabota arī vadāmība – stūre ir smagnējāka un daudz precīzāka. Tiesa gan, braucot bez kravas pa lielākiem nelīdzenumiem, Hilux kļūst nemierīgs, taču vadāmības īpašības jebkura gadījumā ir tuvāk SUV klases auto nekā lielai daļai pikapu.

Braucot pa pilsētu, Hilux izmēri netraucē iekļauties satiksmē, jo pārredzamībai lieti noder augstā sēdpozīcija un masīvie sānu spoguļi. Asfaltētās ielas drīz vien pārvēršas par grants seguma ceļiem, kas liek pārslēgties uz pilnpiedziņas režīmu - jo tālumā jau redzamas tuksneša kāpas, kur sākas mūsu ceļojuma bezceļu posms.

Bezceļa apstākļos Hilux ir ļoti viegli kontrolēt un tas iedveš pārliecību. Uzlabojumi balstiekārtā ļauj pārvarēt dziļākas bedres un izciļņus, bet elektroniskās palīgierīces, šķiet, ikvienā pamodinās bezceļu piedzīvojumu meklētāja garu. Arī šūpošanās vadītāja krēslā ir mazāk izteikta, pateicoties lieliskai virsbūves svārstību kontrolei.

Jaunais Hilux ir aprīkots ar visām ierastajām bezceļu braukšanas sistēmām - hill descent control un aizmugurējo difernciāla bloķētāju, kā arī protams, transmisiju ar pazeminātiem pārnesumiem un iespēju izvēlēties visu četru vai aizmugures riteņu piedziņu. Tāpat braucējs var izvēlēties vairākus braukšanas režīmus. PWR režīms nodrošina aktīvāku gāzes pedāļa reakciju, kamēr ECO - ekonomisku režīmu un maksimālu degvielas ekonomiju.


Būtiski uzlabojumi skāruši arī Hilux salonu –  tas ir smalks kompromiss starp funkcionalitāti un pielietojamību ikdienā. Ādas sēdekļi ir komfortabli, liekot aizmirst, ka Hilux nāk no komerctransporta segmenta. Priekšējo paneli rotā ērti sasniedzami slēdži un citas kontroles ierīces, kā arī informācijas un izklaides sistēmas ekrāns, kas nedarītu kaunu nevienam jaunākajam Toyota modelim. Tikai dažviet apdarē izmantota cietāka plastmasa, kas atgādina, ka Hilux galu galā ir darba zirgs.

Vai to ir jāpērk?

Praktiski nesalaužama visurgājēja reputāciju varētu apskaust ikviens transportlīdzeklis, taču tikai retajam ir izdevies pietuvoties šim mērķim. Toyota Hilux pilnīgi noteikti tāds ir, un to pierāda šī modeļa daudzu gadu desmitu senā pastāvēšanas vēsture. It kā ar to būtu par maz, jaunākās paaudzes Hilux tēmē uz vēl plašāku auditoriju, pie jau zināmajām izturīgā pikapa pamatvērtībām pievienojot arī komfortablāku gaitu, labāku vadāmību, augstākas kvalitātes interjera apdari, plašas komforta aprīkojuma iespējas, kā arī ekonomiskāku motoru.

Latvijā Hilux cenas sākas no 25 890 Extra Cab versijai, savukārt dārgākā ir Invincible versija ar 39 790, kas aprīkojumā ietver automātisko transmisiju, 18 collu diskus, 7 collu infosistēmu, klimata kontroli, kā arī jaunākās Toyota drošības sistēmas.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.