Testa brauciens

Audi Q2: izmēģināts

Whatcar.lv izmēģina Audi Q2
150 ZS 1,4 TFSI benzīna turbomotors
Bāzes cena, sākot no 24 000 eiro

Audi Q2 ir Ingolštatē bāzētā autoražotāja jaunākais modelis un vēl viens piedāvājums strauji augošajā krosoveru segmentā. Nosaukums šķiet atbilstošs – Q2 ir manāmi mazāks, nekā Q3, izmēru ziņā atgādinot VW Polo. Interesanti, ka tieši Q2 platforma tiks izmantota nākamās paaudzes Škoda Yeti, kas tiks laists klajā nākamgad.

Audi Q2 ir arī lētākais veids, kā nonākt Q sērijas Audi īpašnieku klubā, tāpēc sagaidāms, ka tas būs populārs. Ingolštatē cer, ka Q2, tāpat kā A1, galvenokārt piesaistīs gados jaunākus pircējus.

Kompaktā krosovera modifikāciju paletē ir ierastais Audi mazākā tilpuma motoru klāsts. Mēs izmēģinājām 150 ZS 1,4 litru tilpuma TFSI benzīna turbomotoru un S tronic automātisko pārnesumkārbu – tieši šo modifikāciju Audi uzskata par Q2 potenciālo bestselleru Latvijā.

Kāds tas ir?

Ārējā izskata novērtējumu atstāsim katra pircēja ziņā, taču vispārzināms ir fakts, ka ikviena Audi interjers ir patīkama vieta, kur būt. Tas attiecināms arī uz Q2, kura interjeram ir daudz kas kopīgs ar jaunākās paaudzes A3. Lai arī daži apdares materiāli nav tik augstvērtīgi, kā lepnākos Audi modeļos, sēdekļi ir komfortabli un priekšējā paneļa apdares kvalitāte neļauj aizmirst, ka šis ir premium līmeņa krosovers.   

Audi Q2 ir īsāks, nekā trīsdurvju A3 un, lai arī pēc interjera proporcijām atgādina VW Polo, četri pieaugušie tajā var iesēsties – ar noteikumu, ka neviens no viņiem nav Kristaps Porziņģis. Bagāžas nodalījums – 405 litri – ir pat lielāks, nekā A3 hečbekam.

Kopīgā platforma ar A3 hečbeku nozīmē, ka arī vadāmības ziņā Q2 nav īsti, ko pārmest. Protams, nedaudz paaugstinātais klīrenss ir atstājis iespaidu uz braukšanas sajūtām – virsbūves sasvere asākos pagriezienos būs lielāka, nekā A3, taču Q2 tik un tā uzvedas stabilāk, nekā, piemēram, Mercedes GLA. Saķere ar ceļu ir laba pat priekšpiedziņas versijai, ko izmēģinājām šajā testa braucienā – eksistē arī pilnpiedziņas opcija, ko vēl neesam izmēģinājuši.

Visiem Q2 ir Audi progresīvā stūres sistēma – tas nozīmē, ka, jo vairāk tiek pagriezta stūre, jo tās reakcija kļūst ātrāka, tāpēc manevrējot un novietojot auto stāvvietā, tā ir jāgriež mazāk, taču tajā pat laikā lielākā ātrumā uz šosejas stūres reakcija ir stingrāka. Papildaprīkojumā pieejamā drive Select opcija ļauj braukšanas režīmu kontrolēt manuāli - atkarībā no braukšanas stila.

Attiecīgi izmainās arī gaitas komforts – Comfort režīmā tas, loģiski, ir mīkstāks nekā Dynamic, kas gaitu padara cietāku. Pirms tērēt naudu par šo opciju, iesakām, ja ir iespēja, izmēģināt Q2 arī ar standarta balstiekārtu – varbūt tev šī braukšanas režīmu kontrole šķiet lieka un tā vietā naudu varbūt prātīgāk ir iztērēt par kādu citu komforta ekstru, kādu Q2 aprīkojuma sarakstā netrūkst.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja tev patīk, kā tas izskatās, un salona ietilpība šķiet pietiekama, tad – kāpēc gan nē?  Tas ir kompakts, bet ļoti mūsdienīgs premium līmeņa krosovers, kas pieejams ar patiešām plašu komforta un drošības aprīkojumu. Ar to ir patīkami braukt, tajā ir patīkami sēdēt un tas ir pietiekami praktisks, lai novērstu tavu uzmanību no A3 hečbekiem.

Tiesa gan, optimāli aprīkots Q2 maksās ap 30 tūkstošiem eiro un par šo cenu šajā segmentā šobrīd netrūkst lielāku un ne mazāk pievilcīgu alternatīvu, ja ir gatavība samierināties ar ne tik prestižu zīmolu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!