Testa brauciens

Renault Megane Grand Coupe: testa brauciens

Izmēģinām jauno Renault C-segmenta sedanu
Megane Grand Coupe ar četrām durvīm
Cena, sākot no 15 450 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Par spīti nosaukumam, Renault Megane Grand Coupe īsti neatbilst kupejas definīcijai – tas faktiski ir Megane sedans ar četrām durvīm. Tiesa gan, franču autoražotāja dizaina komanda ir paveikusi vērā ņemamu darbu, piešķirot šim virsbūves tipam sportisku ārieni, vienlaikus sarūpējot tam ietilpīgāku bagāžas nodalījumu, nekā piecdurvju Megane hečbekam.

Motoru klāsts ir tāds pats kā Megane hečbekam – 115 ZS 1,6 litru un 130 ZS 1,2 litru tilpuma benzīna motori, kā arī 1,5 litru dCi dīzeļdzinējs ar 90, 110 ZS vai 1,6 litru dCi ar 130 ZS. Un, tāpat kā hečbekam un Megane universālim, arī sedanam pieejams panorāmas stikla jumts – unikāls risinājums C-segmenta automašīnām.

Uz ceļa

Megane sedans veidots uz tās pašas platformas, ko izmanto izmēros lielākais Talisman, tāpēc par vadāmību nav jāsūdzas. Faktiski, ņemot vērā izmēru, Megane Grand Coupe tā ir pat labāka, nekā Talisman. Gaitas komfortu palīdzējis uzlabot fakts, ka Renault inženieri ir nedaudz izmainījuši balstiekārtas un ritošās daļas komponentus, samazinot gan vibrāciju, gan troksni.

1,5 litru tilpuma četrcilindru dīzelis jau labi sen ir Renault sortimentā, un, lai arī tam ir lieliski degvielas patēriņa rādītāji (3,7 litri/100km), tas jau sāk šķist novecojis, salīdzinot ar jaunākiem konkurentu piedāvājumiem. Mums labāk patika jaudīgākais 130 ZS 1,6 litru tilpuma turbodīzelis, kas ir gan klusāks, gan dinamiskāks, turklāt ēd tikai mazliet vairāk degvielas (4 litri/100km).  

Modifikācija ar 110 ZS dīzeļdzinēju pieejama gan ar manuālo, gan automātisko transmisiju. Mēs izmēģinājām versiju ar manuālo pārnesumkārbu un jāteic, ka šīs sešpakāpju transmisijas pārnesumu maiņa nav tik precīza kā dažiem konkurentiem, turklāt tā orientēta vairāk uz degvielas ekonomiju, nevis dinamiku. Sestajā pārnesumā motora troksnis aizvirzās otrajā plānā, taču 110 ZS motoram ir par maz jaudas, lai veiktu apdzīšanas manevru, nepārslēdzoties uz zemāku pārnesumu.

No citiem Renault modeļiem jau pazīstamais 1,2 litru benzīna turbomotors ir labākā izvēle benzīna motoru sarakstā. Tas gan pieejams tikai ar automātisko pārnesumkārbu, taču šī ir laba kombinācija. Motora skaņa ir sportiskāka, un braukt ar Megane Grand Coupe kļūst interesantāk – paātrinājums no 0-100 km/h ir praktiski tāds pats kā jaudīgākajam dīzeļmotoram, bet ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 5,4 litri uz 100 km.   

Interjers, praktiskums

Tiem, kas ir braukuši ar Megane hečbeku vai universāli, Grand Coupe sedana priekšējais panelis nebūs pārsteigums. Viduskonsolē ir masīvs, planšetdatora izmēra cienīgs monitors, ar kura starpniecību iespējams kontrolēt daudzas auto funkcijas, tai skaitā tās, kas attiecas uz audio vai navigācijas sistēmu. Sēdekļi ir ērti, turklāt aprīkojumā tiek piedāvāta arī masāžas funkcija.

Iekļūt bagāžas nodalījumā nav tik vienkārši, jo atsevišķa slēdža uz bagāžas nodalījuma vāka nav. To var atvērt vai nu no salona, vai arī ar pulti. Atsevišķos aprīkojuma līmeņos pieejams sensors, kas ļauj to izdarīt, noteiktā vietā zem aizmugurējā bufera pavicinot kāju. Un, lai arī visas šīs opcijas bagāžas nodalījuma vāku atver elektroniski, tā aizvēršana iespējama tikai vecajā stilā – ar roku.

Labā ziņa ir tā, ka līdz ar bagāžas nodalījuma tilpuma pieaugumu, vietas aizmugurē sēdošajiem nav kļuvis mazāk, gluži otrādi – Renault norāda, ka Grand Coupe piedāvā par 37mm vairāk vietas kājām, nekā Megane hečbeks.

Vai to ir vērts pirkt?

Renault Turcijas rūpnīcā ražotais Megane Grand Coupe nav ne gluži grand vai coupe, taču tas pilnīgi noteikti ir daudz labāks nekā Renault Fluence sedans, kas iepriekš aizpildīja C-segmenta sedanu nišu franču autoražotāja modeļu paletē. Tas vispirms noteikti būs interesants autoparku menedžeriem, kļūstot par alternatīvu populārajiem Toyota Corolla un Volkswagen Jetta, turklāt tam ir svaigs izskats un pietiekami plašs aprīkojums, lai tā iegādi izskatītu arī privātpersonas.

Pārdošanā Megane Grand Coupe gaidāms gada beigās, tā cena būšot līdzīga kā Grandtour universālim. Neoficiāli tiek minēts, ka Megane GrandCoupe maksās, sākot no 15 450 eiro.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.