Testa brauciens

Kia Niro: pirmie iespaidi

Izmēģinam Kia Niro pa Spānijas ceļiem
Krosovers ar hibrīdzinēju
Kia Niro cena - sākot no nepilniem 23 tūkstošiem eiro

AutorsIvo Goldmanis

Kia Niro izskatās pēc tipiska krosovera, taču aiz šķietami ierastās ārienes slēpjas pilnīgi jauna platforma un videi draudzīgs 141 ZS hibrīddzinējs, ko veido 1,6 litru tilpuma benzīna dzinējs un elektromotors. Tieši tāds pats agregāts atrodams zem vienlaikus klajā nākušā Hyundai Ioniq motora pārsega.

Tas, kas padara korejiešu piedāvājumu vēl interesantāku, ir fakts, ka atšķirībā no līdz šim redzētajiem Āzijas hibrīddzinējiem, šis ir pirmais, kuram CVT variatora vietā ir normāla divsajūgu automātiskā transmisija. Turklāt litija jonu baterija ir pietiekoši jaudīga, lai to varētu paslēpt zem aizmugurējiem sēdekļiem, nesamazinot bagāžas nodalījuma ietilpību.

Izmēru ziņā Niro ir mazliet garāks, nekā Cee’d hečbeks, taču mazāks, nekā Sportage SUV. Cenas vēl tiek precizētas, taču skaidrs, ka tas nebūs pats lētākais krosovers, pateicoties hibrīddzinējam. Tomēr tas būs manāmi lētāks, nekā bāzes versijas Prius. Neoficiāli tiek minēts, ka tā cenas sāksies no apmēram 23 tūkstošiem eiro.

Kāds tas ir?

Intensīvā testa braucienā Spānijā, kur braucām simtiem kilometru gan pa šosejām, gan līkumainiem un šauriem kalnu ceļiem, kā arī ceļiem ar grants segumu, Niro demonstrēja labākas vadāmības īpašības nekā citi jaunākie Kia modeļi, kurus mums bijusi iespēja izmēģināt.

Uz šosejas auto turējās taisnā līnijā bez nepieciešamības nepārtraukti piekoriģēt stūri. Elektromotors darbojas saskanīgā tandēmā ar benzīna motoru, turklāt Kia izdevies labi apslāpēt 1,6 litru tilpuma četrcilindru motora troksni un vibrāciju, tāpēc hibrīdsistēmas pārslēgšanās no viena agregāta uz otru praktiski nav dzirdama. Troksnis parādās vien pie augstākajiem dzinēja apgriezieniem.

Vēl viens faktors, kas pozitīvi ietekmējis atmosfēru salonā, ir sešpakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba. Pateicoties tai, Niro izdevies izvairīties no fona trokšņa, kas ir blakusefekts hibrīddzinējiem ar CVT transmisiju, kā piemēram – Toyota Prius.

Kopējā hibrīdsistēmas jauda mērojama ar 141 ZS un 264 Nm, kas nedaudz vairāk kā 1,4 tonnas smagajam auto ļauj 0-100 km/h paātrinājumu veikt 11,5 sekundēs. Maksimālais ātrums – mazliet virs 160 km/h.

Interjera arhitektūra ir līdzīga kā citiem jaunākajiem Kia modeļiem, arī izmantoto materiālu mikslis ir apmēram tāds pats. Tas nozīmē – mīksta plastmasa paneļa un priekšējo durvju augšpusē, kamēr vietās, kuras skatiens un rokas skar retāk, izmantota cietāka plastmasa. Kopumā viss izskatās labi, turklāt jāņem vērā, ka arī uz Niro attiecas Kia septiņu gadu garantija.

Niro salons ir gana plašs – priekšējos sēdekļos ir ērti, arī aizmugurē sēdošajiem diez vai nāksies sūdzēties par vietas trūkumu kājām. Arī bagāžnieka ietilpība (421 litrs) ir konkurētspējīga, pateicoties faktam, ka bateriju paka ir novietota zem aizmugurējiem sēdekļiem. Niro praktiskumu vairo fakts, ka tas ir starp retajiem hibrīdauto, kas var vilkt piekabi, konkrētajā gadījumā – līdz pat 1,3 tonnas smagu. 

Vai to ir vērts pirkt?

Ņemot vērā nerimstošo popularitātes kāpumu, kādu piedzīvo krosoveru segments, kā arī arvien pieaugošo hibrīddzinēju izplatību, mums ir aizdomas, ka interese par Niro būs liela. Turklāt mūsu pirmie iespaidi liek secināt, ka tie, kas iegādāsies šo auto, nebūs neapmierināti.

Tas nav auto, ko pirks azartiskas braukšanas entuziasti, taču kā ekonomisks pārvietošanās līdzeklis tas noderēs ikvienai mazai ģimenei. Tas patiešām tērē maz degvielas –  mūsu testa brauciena laikā, vienmērīgi braucot pa šoseju, tas “ēda” vien 4 litrus uz 100 km.

Kia Niro cena sākas no nepilniem 23 tūkstošiem eiro par bāzes modifikāciju, taču dārgākais Niro maksā 28 490 eiro - par šādu naudu var iegādāties labi aprīkotu un ne mazāk ekonomisku priekšpiedziņas Nissan Qashqai ar automātisko transmisiju un 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinēju. Taču, ja aizmirst par konkurentu dīzeļiem, Niro hibrīd-konkurents solās būt arī gada beigās gaidāmais Toyota C-HR krosovers. Kia Niro tiks izmantots par pamatu arī radniecīgā uzņēmuma Hyundai krosoveram, kas nāks klajā nākamgad.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.