Testa brauciens

Jaunais Audi A4: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina jauno Audi A4
Cena, sākot no 31 500 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Kompakto biznesa auto segmentā pēdējā gada laikā ienācis gan Jaguar XE, kas pagaidām vēl ir rets skats uz Latvijas ceļiem, atjauninātā BMW 3.sērija, ko nemaz nav tik viegli atšķirt no pirms-feislifta modeļa, un tagad arī - jaunais Audi A4. Tas ir kļuvis lielāks, taču vienlaikus – arī vieglāks.

Vispirms, jaunais A4 ir garāks, kas ļāvis palielināt vietu priekšā un aizmugurē sēdošajiem, piestrādāts arī pie trokšņu izolācijas – Audi apgalvo, ka vēja pretestības samazināšana ļāvusi panākt teju ne Audi A8 cienīgu klusumu salonā.

Audi A4 modifikāciju klāsts, kā ierasts ir plašs, taču šajā testa braucienā mēs izmēģinājām priekšpiedziņas A4 ar 190 ZS 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas varētu būt viena no populārākajām pircēju izvēlēm. 

Kāds tas ir?

Nekādu pretenziju. Šis 2,0 litru TDI jau paspējis pierādīt sevi Audi A6 modifikāciju klāstā un jaunajā A4 tas ir ne mazāk iespaidīgs. Tā jauda ir pieejama jau no 1500 apgriezienu sliekšņa, turklāt, apgriezienu skaitam pieaugot nākas secināt, ka tas ir viens no klusākajiem četrcilindru dīzeļdzinējiem, kādus mums nācies redzēt.

Gaitas komforta ziņā A4 neliek vilties, kā ierasts Audi drive select ļauj izvēlēties kādu no četriem režīmiem atbilstoši vadītāja noskaņojumam un braukšanas stilam.

Ņemot vērā, ka jaunais A4 ir vieglāks un tam ir izsmalcinātāka balstiekārta, braukšana ar to sagādā lielāku baudu nekā ar līdzšinējo modeli. Tomēr tiem, kam laba vadāmība ir prioritāte, pievilcīgāks tik un tā šķitīs 3.sērijas BMW.

Interjers, komforts, praktiskums

Interjera kvalitāte ir vēl viena joma, kur Audi ir izdevies nostiprināt klases līdera pozīcijas. Tā ir nemainīgi augsta jau sākot no Audi A1 līdz pat flagmanim A8. Nav pārsteigums, ka arī jaunais A4 šajā jomā apsteidz konkurentus kompaktajā biznesa klasē. Mīkstā paneļa apdare, sudraboti metāla akcenti un pat plastmasas apdare mazāk redzamās vietās liecina par augstiem kvalitātes standartiem.

Mūsu testa auto bija papildaprīkojumā pieejamais lielākā izmēra MMI informācijas un izklaides sistēmas monitors, standarta aprīkojumā tam ir mazāks – 7 collu izmērs. Tomēr abi savas funkcijas pilda lieliski, ļaujot ar starp sēdekļiem novietotu kontroles slēdzi orientēties vienkāršajās funkciju izvēlnēs.

Vēl viena mūsdienīga opcija, kas bija mūsu testa auto – 12,3 collu digitālais instrumentu panelis. Paiet brīdis, kamēr iemācās ar to apieties, taču pēc tam ir grūti no tā atteikties, jo ir tik viegli tajā orientēties, izmantojot kontroles slēdžus uz stūres. Turklāt fakts, ka navigācijas ekrāns ir tieši acu priekšā neļauj novērst uzmanību no ceļa. Arī vizuāli tas izskatās ļoti iespaidīgs, īpaši tumsā.

Vadītāja sēdpozīciju var regulēt plašā diapazonā, tāpēc ērti iekārtoties pie stūres nebūs grūti. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, bet tā nebija problēma arī līdzšinējā modelī, arī aizmugurē sēdošajiem ir mazliet vairāk vietas kājām, taču joprojām aizmugures sēdeklis vairāk piemērots diviem, nevis trīs pasažieriem.

Bagāžas nodalījuma tilpums ir 480 litri, tātad tas nav kļuvis lielāks un ir tikpat ietilpīgs kā 3.sērijas BMW.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja ir interese iegādāties kompaktu biznesa klases auto, būtu muļķīgi neizmēģināt arī Audi A4. Mūsuprāt, jaunākās paaudzes modelim plusu ir krietni vairāk, nekā līdzšinējās paaudzes modelim – tas piedāvā lielāku braukšanas baudu, daudz elegantāku interjeru, nevainojamu kvalitāti, turklāt šis 2,0 litru TDI motors demonstrē labu līdzsvaru starp dinamiku un degvielas ekonomiju.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!