Testa brauciens

Jaunais Opel Astra: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina jauno Opel Astra
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 14 600 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Šis ir jaunais Opel Astra hečbeks, viens no būtiskākajiem šīgada auto jaunumiem. Tas arī ir pilnīgi jauns – mazāks, vieglāks, ekonomiskāks, taču – ietilpīgāks un greznāks, nekā līdzšinējās paaudzes modelis. 

Opel vienmēr cenšas ieviest tehnoloģijas, kas attiecīgajā segmentā vēl nav redzētas un Astra ir lielisks paraugs – LED matricu priekšējie lukturi, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma ar autonomo bremzēšanas funkciju un vadītāja sēdeklis ar masāžas un ventilācijas funkciju ir tikai dažas no tām. Opel arī ieviesuši jaunu infosistēmu, kurai ir 4G savienojums, WiFi hotspots, kā arī skārienjutīgs ekrāns, kas ļauj piekļūt vairākām aplikācijām tavā viedtālrunī. 

Vai tāpēc Opel Astra cena ir kļuvusi lielāka? Ne gluži – cenas sākas jau no 14 600 eiro, bet pašas dārgākās modifikācijas cena ir vien nepilns 21 tūkstotis eiro.

Interjers, komforts, praktiskums

Līdzšinējās paaudzes Astra priekšējais panelis bija izraibināts ar pogām un slēdžiem, kas prasīja zināmu laiku, lai tajā orientētos. Jaunajā modelī nekā no tā vairs nav – paneļa dizains ir daudz tīrāks un elegantāks. Sava loma ir arī ievērojami kvalitatīvākajiem apdares materiāliem – Astra interjers ir patīkamāks nekā Ford Focus un vairs daudz neatpaliek no VW Golf.

Paneļa vidū ir 7 collu skārienjutīgs infosistēmas ekrāns, daudz ērtāk lietojams un pārskatāmāks. Izvēlnes ir viegli saprotamas, arī ekrāna izšķirtspēja ir kristālskaidra un vairs nav jāčakarējas, meklējot vajadzīgo mūziku no Spotify viedtālruņa ekrānā – viss ir tavā priekšā, gandrīz nenovēršot uzmanību no ceļa.

Sēdpozīcija ir laba, noteikti iesakām papildaprīkojumā pieejamo AGR sēdekli (350 eiro opcija). Par papildus samaksu iespējams iegūt arī priekšējo sēdekļu ventilācijas funkciju, kas ir jo īpaši noderīga lieta tveicīgā vasaras dienā.

Aizmugurē gaida patīkams pārsteigums – vietas netrūkst. Divi pieaugušie tur jutīsies tikpat ērti, kā Škoda Octavia. Teorētiski, var sasēsties arī trijatā, taču tad jārēķinās, ka nāksies ciešāk sadraudzēties. Interesanta opcija – aizmugures sēdekļu apsilde.

No aprīkojuma pieminēšanas vērti ir arī LED matricu priekšējie lukturi, kas neapžilbina pretim braucošos pat visu laiku atrodoties tālo gaismu režīmā.

Dinamika, gaita un vadāmība

Modifikāciju klāstā ir arī jauni motori – trīscilindru 1,0 litra tilpuma, kā arī 125 un 150 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotori un 1,6 litru tilpuma turbodīzelis. Testa braucienā Ungārijā mēs ne vien izmēģinājām visus nosauktos agregātus, bet arī apmeklējām rūpnīcu, kur ražo daļu no tiem.

Mūsu favorīts, 150 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinējs nodrošina labu paātrinājumu jau no relatīvi zemiem dzinēja apgriezieniem. Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba slēdzas viegli un precīzi, taču opciju klāstā ir arī automātiskā transmisija. Mūsu testa brauciena laikā šis motors uzrādīja arī tīri labu degvielas ekonomiju – ap 6 litriem uz 100 km.

Ja ir vēlme braukt vēl ekonomiskāk, 1,6 litru dīzeļdzinējs būs labāka izvēle – komplektā ar manuālo transmisiju tā reālais patēriņš būs vidēji ap 4 litriem uz 100 km. 1,0 litra tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors ir pārsteidzoši kluss, taču tas saprotamu iemeslu dēļ nav pārāk dinamisks un lieti noderēs vien tiem, kam pārsvarā jābraukā pa pilsētu.  

Lielākā ātrumā uz šosejas Astra neliek vilties – auto ir stabils, trokšņu izolācija ir labi un kopumā ar to braukt ir patīkami. Stūres reakcija gan varēja būt mazliet informatīvāka un ne tik viegla, taču ar to nav grūti sadzīvot. Gaita ir pacieta, bet ne tik lielā mērā, ka par to būtu vērts sūdzēties.

Vai to ir vērts pirkt?

Ir grūti atrast iemeslu, kāpēc to nevajadzētu darīt. Opel Astra braukšanas sajūtu ziņā nav izdevies pārspēt VW Golf, taču nav arī tā, ka Astra daudz atpaliktu no klases līdera. Opel populārākais hečbeks joprojām ir labāko trijniekā – ar to ir patīkami braukt, tas ir ietilpīgs, komfortabls un piedāvā tik plašas aprīkojuma iespējas, kādas nedarītu kaunu arī biznesa klases auto.   

No benzīna motoriem mēs iesakām 150 ZS 1,4 litru benzīna motoru, taču autoparku favorīts lielas kilometrāžas veicējiem būs 1,6 litru dīzeļdzinējs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.