Testa brauciens

Renault Talisman: pirmie iespaidi

Whatcar.lv testa brauciens ar jauno Renault Talisman
Piedāvājumā benzīna un dīzeļa motori
Cena, sākot no 22 840 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Prezentējot jaunus modeļus, daudzu autoražotāju relīzēs izskan salīdzinājumi ar vispāratzītiem premium vai luksusa auto segmenta pārstāvjiem. Tā dara arī Renault, kas laiku pa laikam laiž klajā kaut ko tuvu biznesa klases līmenim.

Pēdējais no šādiem paraugiem bija Vel Satis, kas demisionēja 2009.gadā, taču šogad Renault modeļu paletē atkal ir parādījušies auto, kas “tuvojas premium segmentam”. Par tādiem var uzskatīt Espace dārgākās modifikācijas, kā arī jauno Renault Talisman, kura nolūks ir mest izaicinājumu tādiem auto kā, piemēram Volkswagen Passat un Ford Mondeo.

Mēs devāmies uz Itāliju, lai to izmēģinātu Toskānas kalnu ceļu virāžās un automaģistrālēs.

Kāds tas ir?

Talisman ir globāls modelis, kas vienlaicīgi aizvieto gan Eiropā nepopulāro Latitude, gan Laguna, kas savā 20 gadu pastāvēšanas gaitā kļuvis daudz labāk pazīstams. Pēdējās paaudzes modelis ir teju ekskluzīvs, jo to pārsvarā izmanto ceļu policisti, nevis privātpersonas.

Talisman, kura izmēri ir apmēram tādi paši, kā jaunākajam Volkswagen Passat, ir iespēja šo tendenci mainīt – tā izskats ir daudz iespaidīgāks, ko vēl vairāk akcentē LED optika priekšējos lukturos. Talisman piemīt neapstrīdama individualitāte, lai arī vienlaikus ir skaidri saskatāmas iezīmes no citiem jaunākajiem Renault modeļiem – Kadjar, Espace un – jaunā Megane. Mūsuprāt, Talisman ir veiksmīgākais Renault jaunā dizaina iemiesojums.

Renault mūs informēja, ka sedanam sekos universālis, taču uz Talisman kupeju ir lieki cerēt, spriežot kaut vai pēc Laguna Coupe necilajiem pārdošanas rezultātiem.

Šobrīd pircējiem tiek piedāvāti trīs turbodīzeļi, to vidū 1,5 litru tilpuma 110 ZS motors, kā arī 1,6 litru tilpuma turbodīzelis ar 130 vai 160 ZS. Mazākā tilpuma motors pieejams tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju, bet 130 ZS 1,6 litru tilpuma dīzelim pieejama gan manuālā, gan divsajūgu automātiskā transmisija.

Jaudīgākais 160 ZS motors pieejams tikai ar divsajūgu pārnesumkārbu. Benzīna motoru piekritējiem tiek piedāvāts 1,6 litru turbomotors ar 150 vai 200 ZS – un tikai ar automātiskajām pārnesumkārbām. Neatkarīgi no degvielas tipa un jaudas, pilnpiedziņas opcija netiks piedāvāta – visiem Talisman ir priekšpiedziņa.

Interjers, praktiskums

Tāpat kā jaunajā Espace, arī Talisman interjers pārsteidz ar kvalitāti, kāda nav redzēta nevienā no Renault modeļiem. Te laikam jāpateicas Renault sadarbībai ar Mercedes-Benz, jo tieši vācu autoražotāja pārstāvji aicināti uzmanīt kvalitātes jautājumus Renault rūpnīcā, lai nodrošinātu, ka ikviena Talisman kvalitāte ir tikpat laba, kā tā izskats. Tomēr viņu pilnvarās acīmredzot neietilpst apdares materiālu izvēle – nedaudz mīkstāks priekšējais panelis kopējo iespaidu darītu daudz labāku.

Jāņem vērā, ka Talisman ir lielāks, nekā Laguna un salonā to var just – telpa gan galvai, gan kājām ir plašāka, arī bagāžas nodalījuma ietilpība neliks vilties. Paneļa centrā ir 8,7 collu, planšetdatora cienīgs skārienjutīgs monitors ar Renault R-Link 2 infosistēmu. Lielais ekrāns atmaksājas brīdī, kad jāmaina raidstacija vai jāparakņājas telefona adrešu grāmatā – to var izdarīt, nepazaudējot vizuālo saikni ar navigācijas karti.

Dinamika, gaita un vadāmība

200 ZS benzīna motors demonstrē vienmērīgu un salīdzinoši labu dinamiku (7,6 sekundes līdz 100 km/h), turklāt neliek par sevi manīt ar skaļu troksni. Te jāpateicas sadarbībā ar Bose veidotajai audiosistēmai, kas bloķē nevēlamos trokšņus un (Sport režīmā) sintētiski akcentē motora troksni, radot ilūziju, ka zem motora pārsega ir teju ne V6 agregāts.

Izmēģinājām arī 1,6 litru tilpuma turbodīzeli, kas, šķiet būs krietni populārāka izvēle uzņēmumu autoparkos. Tas nav tik dinamisks un kluss, taču tas ir ekonomiskāks. Renault mūs informēja, ka tiek gatavots arī jaudīgāks dīzeļdzinējs, taču šobrīd informācija par to netika sniegta. Skaidrs ir viens – Talisman ar hibrīddzinēju nebūs pieejams. 

Sešpakāpju divsajūgu transmisija maina pārnesumus ātri un nemanāmi, un šajā ziņā ne par matu neatpaliek no Volkswagen DSG pārnesumkārbas. Lai arī tiek piedāvāti vairāki braukšanas režīmi - Sport, Eco, Comfort, Normal un Custom, mūsu secinājums ir – Talisman brauci pilnībā apmierinoši jau standarta – Normal režīmā.

Papildaprīkojumā pieejamā 4Control četru riteņu stūres sistēma mazliet pagriež aizmugurējos riteņus, lai atvieglotu manevrēšanu stāvvietās un samazinātu apgriešanās rādiusu. Lielākā ātrumā šāds “triks” uzlabo vadāmību ārkārtas situācijās. Ja vien stūre būtu vēl mazliet informatīvāka un ne tik viegla, braukšana ar Talisman būtu tikpat baudāma, kā ar Passat vai Mondeo.

Spriedums

Talisman interjers ir labāks nekā Mondeo, taču braukšanas sajūtu ziņā tas atpaliek gan no Mondeo, gan Passat. Arī motoru jaudas ziņā Passat, kas pieejams arī ar pilnpiedziņu,  var piedāvāt vairāk kā  Talisman. Tomēr franču autoražotāja jaunākais modelis ir pārliecinošs konkurents arī tādiem auto kā Mazda 6 vai Peugeot 508. Atšķirības starp visiem šiem auto ir niansēs un Renault gadījumā tas ir imidžs, pie kura stiprināšanas vēl jāpiestrādā. To sakot - nevar teikt, ka Volkswagen imidžs šobrīd ir tas spožākais, ņemot vērā "dīzeļgeitas" skandālu ar visām no tā izrietošajām sekām.



Lielākā daļa Talisman pircēju būs uzņēmumu autoparki, kas novērtēs šī modeļa komfortu un cenas/vērtības proporciju kā arī ekonomiskos motorus. Renault Talisman cena sākas no 22 840 eiro par bāzes versiju LIFE ar 110 ZS dīzeļmotoru, kas vidēji tērē zem 4 litriem degvielas uz 100 km.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.