Testa brauciens

Subaru Levorg: pirmie iespaidi

Whatcar.lv testē Subaru Levorg universāli
Cena, sākot no 26 490 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Subaru Levorg ir Impreza izmēra universālis, taču faktiski tas japāņu autoražotāja modeļu paletē ieņem vietu, kur iepriekš bija Legacy.  Subaru atzīst, ka iedvesmu Levorg izveidei nav raduši līdzšinējās paaudzes Legacy, bet gan populārajā ceturtās paaudzes modelī, kas nāca pirms tā. Iemesls – pircēji pēdējo Legacy uzskatījuši par pārāk lielu.

Vizuāli Levorg izskatās nikns - it īpaši ar gaisa ieplūdes atveri motora pārsegā. Varētu šķist, ka zem tā atrodas 300 ZS 2,0 litru turbomotors, kāds ir Levorg Japānas tirgum domātajai versijai, taču tā nav – Eiropa pagaidām saņems vien 1,6 litru tilpuma 170 ZS četrcilindru turbomotoru. Levorg pieejams tikai ar pilnpiedziņu ar jaudas sadali 60/40 starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, kā arī Subaru Lineartronic CVT transmisiju.

Praktiskums

Neraugoties uz kompaktajiem izmēriem, Subaru ir izdevies radīt patiešām praktisku auto ar parocīgas formas bagāžas nodalījumu un pietiekamu salona ietilpību, lai četri cilvēki tajā justos ērti. Vadītāja sēdpozīcija ir laba, to pašu var teikt par pārredzamību un vadības ierīču izvietojumu. Informācijas un izklaides sistēma ir tāda pati kā Outback.

Montāžas kvalitāte ir tikpat robusta, kā citiem Subaru modeļiem, taču apdarē ir manāmi mīkstāki apdares materiāli. Vienlaikus jāatzīst, ka cietas plastmasas arī netrūkst, vienīgi to ir grūtāk ieraudzīt.

Dinamika, gaita un vadāmība

Braukšanas ziņā Subaru cenšas nepievilt, norādot, ka Levorg veidots, par paraugu izvēloties tādus auto kā Audi S3 un Subaru BRZ. Testu trasē Stokholmā Levorg demonstrēja pārliecinošu stabilitāti asās virāžās, vienīgi elektroniski kontrolētā stūres reakcija varēja būt informatīvāka.

Par spīti tam, ka Subaru pārstāvji vēlējās parādīt, cik sportisks ir viņu jaunais universālis, mūsuprāt to vislabāk izbaudīt mērenākā režīmā. Galvenais iemesls tam ir transmisija – lai arī Lineartronic CVT ir mākslīgi veidotas pakāpes, tas tomēr ir bezpakāpju variators ar visām no tā izrietošajām sekām.

Daudzi Subaru un sportiskas braukšanas puritāņi piekritīs, ka manuālā vai divasajūgu automātiskā transmisija būtu labāka opcija, kas turklāt ļautu pilnvērtīgāk izmantot visus 170 1,6 litru motora zirgspēkus. Pašreizējā konfigurācijā Levorg 0-100 km/h sprintu veic 8,9 sekundēs, vidēji tērējot ap 7 litriem degvielas uz 100 km (ražotāja dati).

Vai to ir vērts pirkt?

Levorg ir patiešām praktisks, visu gadalaiku, jebkādu ceļa apstākļu ģimenes universālis, kas turklāt manto Subaru uzticamības reputāciju. Tā cenas Latvijā sākas no 26 490 eiro. Protams, par šo cenu eksistē vairākas alternatīvas, tai skaitā Škoda Octavia Combi, kas dara to pašu, tikai labāk. Taču atšķirībā no Škoda, Hyundai vai, piemēram, Volkswagen, Subaru pievilcība ir izteiktais individuālisms, par ko šim zīmolam ir lojāls fanu pulks, kas vienkārši nepirks neko citu, kā vien Subaru.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!