Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais Volvo XC90

Izmēģinām jauno Volvo XC90
2,0 litru tilpuma D5 dīzeļmotors ar 225 ZS
Cena, sākot no 52153 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Pamēģini domās atgriezties 2002.gadā – Džeimsu Bondu vēl atveidoja Pīrss Brosnans, Harijs Poters vēl tikai sāka savu maģisko slavas gājienu uz kino ekrāniem, pasaule sāka globālo cīņu ar terorismu un tikko bija nācis klajā Krisa Bengla veidotais, pretrunīgi vērtētais 7.sērijas BMW.

Jā, togad arī Volvo laida klajā XC90, kas vēl šī gada sākumā – 13 gadus vēlāk - ar lielām atlaidēm bija pārdošanā. Taču šovasar uz Latvijas ceļiem beidzot parādījās jaunais, otrās paaudzes XC90, pilnīgi jauns modelis, kas veidots uz Volvo SPA platformas – tā turpmākos četrus gadus būs pamatā vairākiem kompānijas jaunajiem modeļiem.

Jaunais XC90 ir lielāks, funkcionālāks un daudz kvalitatīvāks, nekā tā priekštecis. Interesanti, ka Volvo ir atvadījušies no vecajiem pieccilindru un sešcilindru motoriem, tā vietā jaunais XC90 pieejams tikai ar četru cilindru 2,0 litru tilpuma dzinējiem, kas gan var lepoties ar tīri iespaidīgu zirgspēku skaitu. Benzīna T6 motoram ir 320 ZS, bet D5 dīzelim, kāds bija arī mūsu testa auto – ir 225 ZS. Drīzumā gaidāma arī T8 plug-in hibrīdversija ar 400 ZS.

Dinamika

D5 dīzeļdzinējs komplektā ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu nodrošina pārliecinošu paātrinājumu jau no 1700 motora apgriezieniem. Tā troksnis ir diezgan labi apslāpēts, vibrācija nav jūtama un vienmērīgā ātrumā uz šosejas tas praktiski nav dzirdams. Paātrinājumā nepārprotami ir saklausāms, ka tas ir četrcilindru agregāts, taču šis troksnis nav nomācošs.

Mūsu testa auto bija 21 collu diski un standarta balstiekārta (regulējamā aktīvā piekare ir 2218 eiro papildaprīkojuma opcija). Pieļaujam, ka pneimopiekare būtu iztērētās naudas vērta, jo ļauj padarīt balstiekārtu stingrāku, izvēloties “Dynamic” režīmu, kas vienlaikus aktivizē asāku akseleratora un stūres reakciju.

Modifikācijai bez pneimopiekares asākos pagriezienos par sevi atgādina XC90 izmēri, jo virsbūvei ir tendence sasvērties. Tas liek samazināt tempu un braukt skandināviski mierīgā režīmā. Arī stūre ir vairāk orientēta uz komfortablu, nevis sportisku braukšanu. Jāuzslavē apgriešanās rādiuss, kas ir manāmi labāks, nekā pirmās paaudzes XC90 – un dažiem citiem Volvo modeļiem.

Salons, komforts, praktiskums

Tas, kas pirmās paaudzes, 2002.gada līmenim atbilstošā XC90 modeļa interjerā šķita iekārojams, tagad labākajā gadījumā ir normāla parādība. Mēs vēl neesam izmēģinājuši bāzes versijas Momentum XC90, taču mūsu testa auto Inscription aprīkojuma līmenis ar prātīgi izraudzītām papildaprīkojuma opcijām šķiet pats greznākais Volvo, kādu mums jebkad nācies redzēt.

Nappa ādas apdare salonam (1430 eiro), riekstkoka apdare paneļiem (430 eiro), ādas apdare instrumentu panelim, roku balstam un durvju ielaidumiem (1825 eiro), melnie griesti (460 eiro) un mākslas darba līmeņa cienīgā Bowers&Wilkins akustiskā sistēma (2874 eiro) padara jauno XC90 par patiešām patīkamu vietu, kur būt.

Īsti neredzam jēgu tērēt 1300 eiro par grafisko displeju vējstiklā, taču apsildāmas logu slotiņas (119 eiro) un aklo zonu kontroles sistēma (774 eiro) ir starp ekstrām, kas mūsu klimata un ceļu apstākļos sevi attaisnotu. Skārienjutīgais monitors atgādina vertikāli novietotu planšetdatoru, arī izšķirstpēja ir laikmetam atbilstoša, turklāt viss ir skaidri nolasāms neatkarīgi no tā, cik spilgta ir saule. Ja tev ir planšetdators, tad tu diezgan ātri sapratīsi, kas kur un kā ir jāmeklē.

Piecvietīgajās versijās nevienam no pasažieriem par šaurību nebūs jāsūdzas, arī divas papildvietas septiņvietīgajās versijās ir izmantojamas, taču tik ērtas tomēr nav. Tiesa gan, vietas tur ir vairāk nekā septiņvietīgajos BMW X5 un Range Rover Sport. Minētie konkurenti arī nespēj konkurēt ar Volvo XC90 775 litru bagāžas nodalījuma ietilpību. Jāņem vērā, ka vidējā sēdvietu rindā sēdekļus var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ pēc nepieciešamības, manipulējot starp vietu bagāžai vai pasažieriem. 

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais XC90 kārtējo reizi ir katapultējis Volvo zīmola pamatvērtības – drošību, praktiskumu, tīru dizainu – pilnīgi jaunā teritorijā. Kā ziņo Volvo pārstāvis, liela daļa jaunā modeļa pircēju to iegādājušies vēl pirms to bija redzējuši dzīvē. Šķiet, jaunais XC90 ir attaisnojis viņu cerības, taču jāņem vērā, ka tas vairs nav tik lēts, kā pirmās paaudzes modelis – piemēram mūsu testa auto cena bija 84 000 eiro. Par šādu cenu jaunajam XC90 spēcīgi konkurenti ir arī Range Rover Sport un BMW X5, kā arī Audi Q7.

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo V60 Cross Country

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Gluži kā standarta Volvo V60, arī Cross Country ir ietilpīgs ģimenes universālis ar kvalitatīvu interjeru. Turklāt ceļošanai piemērotais auto ir labi aprīkots, komfortabls, viegli lietojams un daudzpusīgs, pateicoties paaugstinātajam klīrensam. Jāņem vērā tas, ka standarta V60 versija būs lētāka kā iegādes brīdī, tā arī lietošanas laikā, savukārt Audi A4 Allroad būs klusāks un izsmalcinātāks.