Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Renault Espace

Testējam jauno Renault Espace
160 ZS dīzeļdzinējs un DSG pārnesumkārba
Cena, sākot no 30 615 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Šis ir jaunais, piektās paaudzes Renault Espace. Kā nepārprotami liecina tā dizains, tas vairs nav minivens šī jēdziena klasiskajā izpratnē. Tas ir kaut kas starp MPV un krosoveru – līdzīgi kā Fiat Freemont, vai tā priekštecis Dodge Journey.

Kā atzīst Renault nākotnes pareģotāji, klasiskais minivens ir strauji izmirstošs koncepts, tāpēc viņi jauno Espace lepni sauc par  krosoveru.

Kāds tas ir?

Tam ir lielāki riteņi un 16cm klīrenss (4cm lielāks, nekā līdzšinējam Grand Espace), bet modeļa pamatā ir Renault-Nissan alianses kopīgā platforma, ko izmanto arī jaunais Talisman (VW Passsat konkurents) un Kadjar (tuvs Nisssan Qashqai radinieks).

Jaunais Espace tiek ražots Francijā, taču interesanti, ka Renault uzsver – padomus ražošanas kvalitātes uzlabošanā viņiem devuši Daimler speciālisti. Pateicoties jaunajai platformai, alumīnija un plastmasas plašākai izmantošanai, kā arī vieglākiem (un neizņemamiem) sēdekļiem, jaunais Espace ir 250kg vieglāks, nekā priekštecis.

Pircējiem tiek piedāvāti divi dīzeļa motori (130 ZS un 160 ZS) un viens 200 ZS benzīna motors. Šķiet, populārākā izvēle būs jaudīgākais 160 ZS 1,6 litru tilpuma biturbo dīzeļdzinējs ar septiņpakāpju divsajūgu automātisko transmisiju, kāds bija mūsu testa auto - tas ir kluss, ekonomisks un saskanīgs tandēms.

Interesanta papildus opcija, kāda bija mūsu testa auto, ir 4Control. Tā nav pilnpiedziņa, bet gan četru riteņu stūres sistēma, kas ļauj ērtāk apgriezt vai noparkot auto šaurās stāvvietās. Apgriešanās rādiuss ir vien 11,1m, tātad – tikai mazliet lielāks, nekā Clio 10,8 metri. Modifikācijām ar 4Control opciju iespējams regulēt arī balstiekārtas režīmus atkarībā no braukšanas stila. Par spīti iespējai izmantot Sport režīmu, izmaiņas Espace braukšanas manierēs praktiski nav – ja neskaita to, ka gaita kļūst mazliet cietāka, bet gāzes pedāļa reakcija – asāka.

Kopumā jāatzīst, ka jaunais Espace vairāk domāts mierīgai apkārtnes ainavu baudīšanai, sēžot ērtajos krēslos, kas (priekšā sēdošajiem) pieejami ar masāžas funkciju. Šis auto vēl ir tālu no tās agresīvās dinamikas, ko piedāvā vācu premium zīmoli, un vēl tālāk no bezceļu braukšanas, kas raksturo nopietnus apvidus auto. 

Salons, praktiskums

Šķiet, viena no veiksmīgākajām Espace iezīmēm ir vadītāja “kokpita” dizains, no kura daudzi autoražotāji varētu pamācīties – augstu novietots, labi saskatāms skārienjutīgais ekrāns, augstā viduskonsole un pārnesumslēgs ir kā no grāmatas par nākotnes auto interjera dizainu. 

Espace ir arī ļoti ietilpīgs – 4,9 metrus garajā auto ir septiņas sēdvietas, no kurām piecas aizmugurējās sēdvietas iespējams, piespiežot pogu, vienas sekundes laikā nolocīt, izveidojot līdzenu grīdu. Pat ja tiek izmantotas visas septiņas sēdvietas, bagāžas nodalījuma tilpums ir 300 litri.

Vai to ir vērts pirkt?

Raugoties uz Espace, atmiņā nāk tādi Renault modeļi kā Avantime un VelSatis – franču autoražotāja agrākie mēģinājumi piedāvāt kaut ko elegantu tiem, kam nepieciešams ietilpīgs auto. Jaunā Espace dizains un aprīkojuma opcijas noteikti ir krietni interesantākas, nekā konkurentiem no VW un Peugeot, tāpēc tiem, kam ir liela ģimene un nepatīk klasiskie miniveni, šis auto noteikti ir testa brauciena vērts.

Dārgāko modifikāciju (dīzelis + automāts) cenas sniedzas virs 40 tūkstošiem eiro, lētākais Espace ar 130 ZS dīzeļmotoru un manuālo pārnesumkārbu nebūs lētāks par 30 615 eiro.

 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.