Testa brauciens

Izmēģināts: Fiat 500X

Whatcar.lv testa brauciens
Jaunais Fiat 500X
Cena, sākot no 16 990 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Fiat 500X ir šībrīža interesantākais auto itāļu autoražotāja modeļu paletē - kompakts krosovers, kas radīts, iedvesmojoties no ikoniskā Fiat 500 mazauto. Veiksmīgi mantotās retro stila iezīmes to atšķir no tādiem konkurentiem kā Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur un Opel Mokka. 

Modeļa pamatā ir tā pati platforma, uz kuras būvēts Jeep Renegade, tiesa gan Jeep konstrukcija mazliet vairāk piemērota bezceļa apstākļiem. Fiat gadījumā pircēju lielākā daļa, visticamāk, izvēlēsies priekšpiedziņas versiju, lai gan – tiem, kam tas šķiet nepieciešams - tas ir pieejams arī ar pilnpiedziņu.

Motoru klāstā Latvijas pircējam interesantākie agregāti ir 140 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotors un 120 ZS 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas pieejami priekšpiedziņas Fiat 500X, kā arī 140 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs, kas pieejams modifikācijām ar pilnpiedziņu un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.  

Interjers, praktiskums

Ja tev patīk, kā Fiat 500X izskatās no ārpuses, tev patiks arī interjers. Ja runa ir par dizainu, itāļiem nav ko pārmest – pat ar salīdzinoši vienkāršiem materiāliem salona arhitektūra izskatās eleganti, taču, ja budžets atļauj izvēlēties ādas apdari salonam un citas ekstras, Fiat klients tiek atalgots ar patiešām patīkamu vietu, kur būt, veicot tuvākus vai tālākus braucienus.

Vadītāja sēdpozīcija ir zemāka, nekā radniecīgajā Renegade, ko pratīs novērtēt sportiska braukšanas stila piekritēji. Neraugoties uz to, sēdpozīcija ir pietiekami augsta, lai nodrošinātu labu ceļa pārredzamību un drošības sajūtu, kas ir būtisks faktors lielai daļai krosoveru pircēju.

Labi jutīsies arī aizmugurē sēdošie, pateicoties salīdzinoši plašai salona ietilpībai, tiesa gan, otrajā sēdekļu rindā ērtāk nenoliedzami būs divatā, nevis trijatā. 350 litru bagāžas nodalījuma ietilpība ir apmēram tāda pati kā vairākiem konkurentiem. Aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt, veidojot līdzenu bagāžas nodalījuma grīdu.

Dinamika, gaitas īpašības

1.6 litru tilpuma dīzeļdzinējs ļauj 0-100 km/h sprintu veikt nedaudz vairāk kā 10 sekundēs, turklāt Fiat apsolītais vidējais patēriņš šim motoram ir mazāks par 5 litriem uz 100 km.  Salīdzinot ar līdzšinējiem MultiJet dīzeļdzinējiem, tas ir manāmi elastīgāks, par ko jāpateicas arī precīzajai transmisijai. Tiesa gan – tas nav no klusākajiem, it īpaši paātrinājumā. Četrcilindru 140 ZS benzīna turbomotors nav tik ekonomisks, taču mūsuprāt tā ir labākā izvēle privātpersonām – šī 500X modifikācija ir lētāka, klusāka un nedaudz dinamiskāka. 

Gaitas komforts kopumā ir labs – ne sliktāks, kā Škoda Yeti - taču, salīdzinot modifikācijas ar 17 un 18 collu diskiem, ikviens secinās, ka izmēram ir nozīme.  Ja ikdienas maršruts ved pa slikti asfaltētiem ceļiem, mēs iesakām izvēlēties mazākā izmēra diskus.  Vadāmība ir diezgan precīza - asākos pagriezienos 500X turas pārliecinoši, virsbūves sasvere ir niecīga un stabilitātes kontroles sistēma pārāk intensīvi neiejaucas.

Vai to ir vērts pirkt?

Mūsuprāt Fiat 500 mazauto šajā krosoverā radis krietni veiksmīgāku iemiesojumu nekā iepriekš klajā laistajā 500L MPV.  To augsti novērtēs tie, kam vienlīdz svarīgs ir stils, praktiskums un braukšanas prieks.

Protams, neviens nav perfekts un arī Fiat 500X gadījumā atradīsies vieta uzlabojumiem, taču tam nevajadzētu būt šķērslim veikt testa braucienu. Mēs noteikti rekomendējam modifikāciju ar benzīna motoru un priekšpiedziņu, kas maksā no 18 990 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Fiat Doblo Combi MPV

What Car? Vērtē Novērtēts ar 2 no 5

Viens no praktiskākajiem Fiat modeļiem, kas noderēs arī ģimenes vajadzībām. Diemžēl tā izskats pārlieku daudz atgādina standarta komerctransportu

Lietota auto tests

Fiat 500 hečbeks (08-)