Testa brauciens

Testa brauciens: Peugeot 508 RXH 2,0 Blue HDi

Peugeot 508 RXH ar 180 ZS dīzeļdzinēju
Cena, sākot no 32 116 eiro
Krosovera izskats, bet ar priekšpiedziņu

AutorsIvo Goldmanis

Virsbūves noformējums bezceļu stilā un palielināts klīrenss parasti nozīmē, ka tavā priekšā ir pilnpiedziņas auto. Tomēr ražotāju pieredze rāda, ka krosoveru segmentā lielākā tirgus daļa tomēr ir priekšpiedziņas, nevis pilnpiedziņas versijām – tās ir lētākas, prasa mazāk izmaksas gan apkopēs, gan degvielas uzpildes stacijās. Tāpēc pamazām šī tendence pāriet arī uz tā dēvētajiem paaugstinātās caurgājamības universāļiem.

Kamēr Audi A6 Allroad, VW Passat Alltrack un Subaru Outback saglabājuši uzticību pilnpiedziņai, tādi modeļi kā Opel Country Tourer un tagad arī Peugeot 508 RXH ir pieejami ar jaudīgiem dīzeļmotoriem un priekšpiedziņu.

Kāds tas ir?

Peugeot 508 RXH nenoliedzami ir greznākais auto franču autoražotāja modeļu paletē. Tā izskats piesaistīja uzmanību jau pirms dažiem gadiem, kad tas nāca klajā Hybrid4 izpildījumā – ar dīzeļdzinēja un elektromotora hibrīdsistēmu.

Par spīti ražotāja norādītajam 4 litru vidējam degvielas patēriņam (uz 100 km), pilnpiedziņai un ļoti plašajam aprīkojumam, daudzi pircēji nesaprata tā salīdzinoši kosmisko cenu. Tagad, kad 508 sedans un universālis jau ir iekarojis pircēju simpātijas, Peugeot laiduši klajā 508 RXH vēlreiz, tikai ar 180 ZS 2,0 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu standarta aprīkojumā.

Gan no ārpuses, gan salonā tas rada iespaidu par labu montāžas kvalitāti, kas daudz neatpaliek no Audi standartiem. Turklāt plašais aprīkojums to padara vēl pievilcīgāku – panorāmas stikla jumts, dalītā klimatkontrole, elektriski regulējami sēdekļi (mūsu testa auto – arī ar masāžas funkciju vadītāja sēdeklim), displejs, kas projicē ātrumu uz vējstikla, kā arī daudz kas cits. Mūsuprāt, LED dienasgaitas diodes 508 RXH priekšējā buferī ir elegantākās, kādas mums nācies redzēt šajā klasē.

Dažas plastmasas apdares detaļas, atsevišķi sīkumi un ne pārāk intuitīvais slēdžu izvietojums priekšējā panelī īsti neatbilst tiem minimālisma standartiem, kas atšķir vācu autoražotāju interjerus no esošajiem un potenciālajiem konkurentiem. Tomēr 508 RXH salons ir patīkama vieta, kur būt, arī par vietas trūkumu nevajadzēs sūdzēties, lai arī tādi konkurenti, kā  Subaru Outback ir mazliet ietilpīgāki.

Braukšanas īpašību ziņā RXH dīzeļversija ne ar ko īpašu neizceļas – mierīgi braucot, sūdzību nav. Gaitas komforts ir labs, savukārt 180 ZS 2,0 litru tilpuma motors demonstrē labu līdzsvaru starp jaudu un degvielas ekonomiju – pat dinamiski braucot, vidējais patēriņš ir zem 8 litriem uz 100 km, taču nesteidzīgā tempā pa šoseju vidējo patēriņu var tuvināt ražotāja norādītajai 4,3 litru atzīmei.

Jāņem gan vērā, ka dzinēja start/stop sistēma, kas iecerēta, lai ekonomētu degvielu pie krustojumiem, var nedaudz aizkavēt strauja paātrinājuma uzsākšanu. Stūres reakcija ir patīkami smagnēja, tā nav pārāk asa, taču ir prognozējama. Balstiekārta diezgan labi kompensē virsbūves svārstības un šī iemesla dēļ 508 RXH ir stabilāks, kā daži citi universāļi ar paaugstinātu klīrensu.

Spriedums

Bieži vien mums vaicā “kāds šis auto ir?” un mēs atbildam – “labs”. Peugeot RXH ir viens no šādiem auto. Ar to ir patiešām patīkami braukt, tas ir komfortabls un ietilpīgs, interjers izskatās pievilcīgs,  arī par aprīkojuma trūkumu nav jāsūdzas. 

Patiesībā to var droši ieteikt ikvienam, kam nav nepieciešams reāls darba zirgs skarbiem ceļa apstākļiem – jo 508 RXH vilktspēja ir vien 1457 kg, un bezceļa apstākļos tas būs tikpat noderīgs kā papīra lietussargs krusas laikā. Šajā jomā tas noteikti atpaliek no tādiem konkurentiem kā Subaru Outback vai Škoda Octavia Scout, kuriem arī nākamo pircēju būs vieglāk atrast.

Taču ja tas nav svarīgi un prioritāte ir nevis bezceļi, bet imidžs, mazas izmaksas par degvielu un komforts, tad jums 508 RXH patiks – jo tas patiešām nav slikts.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.