Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais Mitsubishi L200

Testa brauciens ar jauno Mitsubishi L200
Uzlabojumi visās jomās
Cena vēl tiek precizēta

AutorsIvo Goldmanis

Pēc tam kad Volkswagen laida klajā Amarok, savus modeļus jau sākuši gatavot tādi ražotāji kā Fiat, Renault un pat Mercedes-Benz. Japāņiem ir, par ko satraukties, tāpēc viņi jau sagatavojuši aizsardzības stratēģiju.

Taču vēl pirms 2016. gadā plānotās Toyota Hilux un Nissan Navara jaunāko modeļu klajā laišanas Eiropas tirgū Mitsubishi jau paspējuši prezentēt savu piektās paaudzes L200. Mēs devāmies uz Franciju, lai to izmēģinātu gan uz šosejas, gan bezceļa apstākļos.

Kāds tas ir?

Jaunais L200 izskatās tikpat robusts un izaicinājumiem gatavs kā tā priekštecis. Lai arī eksterjers izskatās izsmalcinātāks, L200 joprojām ir tikpat vienkāršs – klīrenss virs 20 centimetriem, tā pati rāmja konstrukcija, taču par 7% stingrāka, lai mazinātu virsbūves savērpi.

Izmēri auguši vien niecīgi, toties lielas izmaiņas piedzīvojis interjers. Tas kļuvis daudz elegantāks un vairs neatgādina klasisku darbarūķi, bet kaut ko līdzīgu Pajero, tikai praktiskākā veidolā.

Ja patīk Toyota Hilux interjers, arī jaunajā L200 tu jutīsies kā mājās. Te gan jāpiebilst, ka mēs izmēģinājām pašu greznāko no L200 modifikācijām – Intense, kurā ir gan elektriski regulējami sēdekļi un ādas apdare, gan skārienjutīgs navigācijas un infosistēmas ekrāns, kā arī divu zonu klimata kontrole un septiņi drošības spilveni. Papildus tam – arī joslu maiņas brīdinājuma sistēma un atpakaļskata kamera, kas atvieglo manevrēšanu grūti pārskatāmās vietās.

Var jau turpināt priecāties par vieglā auto komfortu, taču jāatceras, ka primāri L200 tomēr ir darba zirgs. Kravas telpa ir kļuvusi nedaudz ietilpīgāka, maksimālais pieļaujamais piekabes svars pieaudzis līdz 3,1 tonnai.

Arī motors ir jauns – tas ir 2,4 litru tilpuma četrcilindru alumīnija dīzeļdzinējs, kas būs pieejams ar 154 vai 181 ZS. Ņemot vērā, ka Mitsubishi diēta ļāvusi samazināt L200 svaru par apmēram 50 kg, arī ražotāja norādītie degvielas patēriņa rādītāji ir zemāki – no 6,4 līdz 7,2 litriem uz 100 km (līdzšinējam modelim – 7,7–8,8 litri/100 km).

Dinamika, gaita, vadāmība

Sēžot pie stūres, sajūta ir patīkama – sēdeklis ērts, ceļa pārredzamība laba. Nebūs nekādu problēmu to izmantot arī ikdienā, braucot uz pilsētu. Protams, rāmja konstrukcija un atsperlāgu piekare aizmugurē nenodrošina tik vienmērīgu gaitu kā mūsdienīgākajiem apvidus auto, taču bezceļa apstākļos tas ir optimālais risinājums.

181 ZS dīzeļmotors ar 430 Nm griezes momentu ļāva gan iekļauties satiksmē uz automaģistrāles, gan veikt apdzīšanas manevrus uz šaurākiem kalnu ceļiem Francijas dienvidu piekrastē, kur noritēja testa brauciens.

Sešpakāpju mehāniskā transmisija, ko izstrādājuši paši Mitsubishi inženieri, strādā nevainojumi, savukārt kompānijas Aisin automātiskā pārnesumkārba papildināta ar iespēju manuāli pārslēgt pārnesumus pie stūres. Pikapos, šķiet, kaut ko tādu nākas redzēt pirmoreiz.

Veicot pāris stundu ilgu izbraucienu bezceļa apstākļos, L200 nelika vilties, par ko jāpateicas Super Select transmisijai. Atjauninājumi skāruši arī to – tagad darba režīmus iespējams kontrolēt nevis ar sviru, bet ar modernu slēdzi. 

Dubļu bridējiem nav pamata satraukties – viss pārējais ir savās vietās: aizmugures piedziņas režīms, pilnpiedziņas režīms, starpasu diferenciāļa bloķēšana, aizmugurējā tilta diferenciāļa bloķēšana un, protams pazeminātie pārnesumi.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunākās paaudzes L200 iezīmē jaunu ēru modeļa pastāvēšanas vēsturē – tam ir ne vien jauns dizains un interjera arhitektūra, bet arī jauns motors, jauna mehāniskā pārnesumkārba un uzlabota automātiskā transmisija.

Komforts ir lielāks, aprīkojuma saraksts – garāks, bet trokšņu izolācija – labāka. Diezgan droši var prognozēt, ka arī L200 cenas būs augstākas nekā līdzšinējam modelim, taču to zināsim rudenī. Latvijā jaunais Mitsubishi L200 gaidāms gada beigās.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!