Testa brauciens

Toyota Yaris Hybrid: testa brauciens

Atjauninātais Toyota Yaris Hybrid
3,3 litru degvielas patēriņš
Cena, sākot no 16 640 eiro

AutorsToms Timoško

Mūsdienās liela daļa cilvēku jaunas automašīnas iegādes procesā kā vienu no pamatfaktoriem izvirza degvielas ekonomiju, un trešās paaudzes Toyota Yaris iemieso visu iespējamo, lai kļūtu par atbildi uz jautājumu - kurš ir pats ekonomiskākais mazauto?

Nesen tas ticis atjaunināts, iegūstot dažādus uzlabojumus interjerā un ārienē, vizuāli nedaudz atgādinot Aygo „X” dizaina tematiku. Zem motora pārsega Polo konkurentam no Japānas pieejams ne vien benzīna vai dīzeļa dzinējs, bet arī hibrīdsistēma.

Pēc ražotāja sniegtās informācijas, pilsētas vidē Yaris Hybrid patērē vien 3,3 l/100km, kas ir diezgan iespaidīgs rādījums, salīdzinot ar daudziem konkurentiem.

Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības

Hibrīdsistēmu veido 75 ZS 1,5 litru benzīna dzinējs ar elektromotoru, tādējādi kopējā sistēmas jauda sasniedz 100 ZS.

Lai arī lielākoties abi motori strādā tandēmā, mierīgi braucot un nepārsniedzot 60 km/h atzīmi, Yaris var izmantot vien elektromotoru, par ko norādīs zaļš simbols instrumentu panelī.

Hibrīda modifikācija ir pieejama vien piecu durvju versijā un tā aprīkota ar CVT (bezpakāpju variatora transmisija) pārnesumkārbu. Pilsētas robežās tās darbība ir apmierinoša un jāteic, ka, pateicoties elektromora darbībai, salonā dažbrīd valda pilnīgs klusums.

Atšķirīga situācija ir uz šosejas. Veicot apdzīšanas manevru, CVT transmisija ietur nelielu pauzi, līdz auto sāk kāpināt tempu, savukārt dzinējs nodrošina labi dzirdamu akustisko pavadījumu, kas liks paaugstināt balss tembru salonā sēdošajiem.

Ātrumam stabilizējoties, dzinēja skaņu nomaina vēja un riepu radītais troksnis, kas nekļūdīgi norāda uz viduvēju skaņas izolāciju, kas ir raksturīga iezīme arī daudziem Yaris konkurentiem.

Salīdzinot ar iepriekšējās versijas Yaris, atjauninātais modelis ir ieguvis uzlabotu balstiekārtu, labāk absorbējot dažādus ceļa nelīdzenumus. Jāatzīmē gan, ka Yaris Hybrid ir par 75 kilogramiem smagāks kā standarta versija un tas atspoguļojas arī vadāmībā. Stūres reakcija šķiet nedaudz par vieglu, arī virsbūves svārstības asākos pagriezienos apslāpē sportiskas braukšanas ambīcijas. 

Lielākais Yaris īpašnieka ieguvums ir hibrīda sistēmas degvielas patēriņš, kas testa braucienā bija tikai nedaudz virs 4 litriem uz 100km.

Interjers, praktiskums

Atjaunotais Yaris ir ieguvis kvalitatīvāku salona apdari. Melnā auduma sēdekļi ar daļēju ādas apdari un sešu skaļruņu audio sistēmas skanējuma kvalitāte lika pat uz brīdi piemirst, ka atrodamies mazauto segmenta pārstāvī.

Hibrīdversijai ir mazliet atšķirīgs instrumentu panelis un mazāka tilpuma bagāžas nodalījums, kas zaudējis savu ietilpību elektromotora bateriju dēļ.

Salonā ir vairākas sīklietu novietnes, tai skaitā arī pieci glāžu turētāji. Priekšā sēdošajiem būs pietiekami daudz vietas gan galvai, gan pleciem, bet aizmugurējā rindā ērti varēs justies vien divi pieauguši cilvēki.

Ērtu sēdpozīciju palīdzēs iegūt sēdekļi ar plašām regulācijas iespējām, tomēr dažiem vadītājiem varētu traucēt stūres zemais novietojums un var nākties saskarties ar situāciju, kad stūri nav iespējams piebīdīt vadītājam tik tuvu, cik vēlētos.

Kopumā Yaris Hybrid ir pieejams četrās dažādās aprīkojuma versijās - Standart, Active, Active Plus un Luxury.

Mēs izmēģinājām Yaris Hybrid ar Luxury pakotni, kas ietver 16 collu vieglmetāla diskus, krēslas un lietus sensoru, aizmugures spoileri un Toyota Touch 2 navigācijas sistēmu, kā arī papildaprīkojumā pieejamo Skyview panorāmas jumtu (430 eiro).

Vai to ir vērts pirkt?

Pilsētas videi Toyota Yaris Hybrid ir teju ideāli piemērots un to var uzskatīt par segmenta līderi zemāko ekspluatācijas izmaksu ziņā. Pilsētā tas uzrāda pārsteidzoši mazu degvielas patēriņu, un tieši šādos apstākļos tas jūtas kā zivs ūdenī, pārspējot tuvākos sekotājus.

No otras puses - ārpus pilsētas robežām tas nav tik kluss un ekonomisks kā varētu vēlēties, savukārt CVT pārnesumkārbas darbība daļai vadītāju var nebūt pa prātam.

To nevarētu nosaukt arī par lētu. Mūsu testa automašīnas vērtība ir vairāk nekā 20 000 eiro, savukārt bāzes versija hibrīda modifikācijai izmaksā, sākot no 16 640 eiro.

Šādā cenu spektrā var iegādāties arī labi aprīkotu Volkswagen Polo vai Renault Clio ar dīzeļdzinēju.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.