Testa brauciens

Izmēģināts: jaunais Jeep Cherokee

Jaunākās paaudzes Jeep Cherokee
Kopīga platforma ar Alfa Romeo Giulietta
Cena, sākot no 33 400 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Šis ir jaunais, piektās paaudzes Jeep Cherokee. Ja neskaita nosaukumu, tam faktiski nav nekādas saistības ar saviem priekštečiem, kas bija īsti apvidus auto šī jēdziena klasiskajā izpratnē. 

Jaunais modelis ir saglabājis Jeep tradicionālā stila iezīmes ar mūsdienīgiem vizuālā noformējuma elementiem. Šķiet, šī modeļa dizaineri ir apzināti izvairījušies no taisnām līnijām, bet aizmugures lukturus aizņēmušies no kāda cita ražotāja – lai daudz neatšķirtos no pašlaik aktuālo krosoveru masas.

Lielā priekšējā pārkare nodod faktu, ka auto pamatā ir priekšpiedziņas platforma, kas saistīta ar citu Fiat koncerna paspārnē esošo modeli - Alfa Romeo Giulietta.

Kopumā jaunais Cherokee izskatās kā ambicioza dizaina studenta bakalaura darbs, kura tēma ir “Nākotnes Jeep”. Katrā ziņā, šī Jeep izskats daudziem nav vienaldzīgs un, tāpat kā savulaik Nissan Juke, tam ir savi piekritēji un oponenti.

Pircējiem ir iespēja izvēlēties 3,2 litru V6 benzīna motoru ar 271 ZS un deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu, vai arī 140 vai 170 ZS 2,0 litru Fiat dīzeļdzinēju ar to pašu deviņpakāpju transmisiju, vai sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Kāds tas ir?

Sēžot pie stūres – komfortabls. Sēdpozīcija ir augsta, brīžiem rodas sajūta, ka Cherokee ir vēl lielāks, nekā blakus braucošais Touareg. Salona apdares kvalitāte ir ievērojami labāka, nekā iepriekšējo paaudžu Cherokee – nekas nečīkst, negrab, arī trokšņu izolācija ir kļuvusi labāka. Tomēr vienlaikus jāatzīst, ka vācu konkurentiem pagaidām vēl nav pamats satraukumam.

Braukt ar Cherokee ir tāpat kā ar jebkuru šāda izmēra apvidus auto, vienīgi vadāmība ir labāka, nekā līdzšinējiem modeļiem. Par to jāpateicas saiknei ar Alfa Romeo Giulietta, kas ir Cherokee stūres sistēmas donors.

Mēs izmēģinājām gan Cherokee ar 3,2 litru V6 motoru, gan arī 2,0 litru dīzeļdzinēju. Jāatzīst, ka benzīna versijas 271 ZS nav tik izteikti jūtams, kā varētu gaidīt. Lai arī paātrinājums nav slikts, tas nepārvērš Cherokee par ielas sporta auto konkurentu pat “Sport” režīmā.

Tomēr bezceļu apstākļos jaudas nevienā brīdī nešķiet par maz. Trailhawk modifikācijai bāzes versijā ir Active Drive II pazeminātie pārnesumi, kā arī bloķējams aizmugurējais diferenciālis, kas ir daļa no Active Drive Lock pakotnes. Vadītājam ir iespēja izvēlēties kādu no braukšanas režīmiem, atbilstoši ceļa segumam vai braukšanas stilam.

Mūsuprāt, lieliski piemērots šim auto ir dīzeļdzinējs. Tas gan ir skaļāks, nekā benzīna motors, taču jauda ir pietiekama, lai nodrošinātu stabilu paātrinājumu jau no zemiem apgriezieniem. Turklāt tas ir teju divas reizes ekonomiskāks, nekā V6 benzīna motors – testa braucienā, vienmērīgā ātrumā pa šoseju tas tērēja vien 5 litrus/100km.

Mūsu testa auto bija manuālā pārnesumkārba, kas nav slikta izvēle, jo saikne starp vadītāju un auto ir ciešāka, ļaujot gūt lielāku baudu no braukšanas ar Cherokee. Uzreiz gan jāpiebilst, ka manuālā pārnesumkārba pieejama tikai priekšpiedziņas Cherokee modifikācijām, tāpēc, ja nepieciešams regulāri pārvietoties pa piesnigušiem vai dubļainiem ceļiem, jāizvēlas modifikācija ar 170 ZS dīzeļmotoru un automātisko pārnesumkārbu, kuru pagaidām vēl neesam izmēģinājuši.

 Vai to ir vērts pirkt?

Jeep Cherokee ir ietilpīgs, praktisks, kompakts apvidus auto. Braukšanas īpašību ziņā tas īpaši neizceļas starp konkurentiem, taču, salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu Cherokee, tas ir ievērojami labāks.

Ja nav obligāti nepieciešama pilnpiedziņa, tad mūsuprāt 140 ZS dīzeļmotors ar manuālo pārnesumkārbu nav slikta izvēle – cena sākas no 33 400 eiro, arī Longitude aprīkojuma līmenis nav tas skopākais.

Lētākā opcija iegūt Cherokee ar dīzeļmotoru un pilnpiedziņu maksās 36 700 eiro, turklāt jārēķinās, ka transmisija būs deviņpakāpju automātiskā. Katrā ziņā, mums grūti atrast jēgu, kāpēc būtu jāpērk modifikācija ar 3,2 litru V6 benzīna motoru, jo tā maksā tikpat, cik ekonomiskais  2,0 litru tilpuma dīzeļmotors.

Vislabāk aprīkotais Cherokee maksās vairāk nekā 41 tūkstoti eiro, un tā ir summa, kas jau apsteidz lieliski aprīkotu Subaru Forester vai Toyota RAV4 un strauji tuvojas Audi Q5 un BMW X3 teritorijai.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!