Testa brauciens

Lexus NX: pirmie iespaidi

Lexus NX300h testa brauciens
Hibrīddzinējs ar 5,2 litru vidējo patēriņu
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Lexus NX ir japāņu autoražotāja jaunākais modelis, kam ir visas iezīmes, lai kļūtu par šī zīmola bestselleru – tas ir kompakts, tas ir krosovers, tam ir iespaidīgs dizains, kas ļauj izcelties satiksmes plūsmā, prestižs zīmols, plašs komforta aprīkojums un konkurētspējīga cena, salīdzinot ar galvenajiem konkurentiem.

Pirmais Latvijas tirgū ienācis NX300h, kas izmanto to pašu hibrīdsistēmu, kāda atrodama IS300h un GS300h sedanos. To veido elektromotors apvienojumā ar 2,5 litru benzīna motoru un CVT automātisko transmisiju. Bāzes versija ir pieejama ar priekšpiedziņu, taču visām pārējām modifikācijām ir pilnpiedziņa. Nākamgad pavasarī modifikāciju klāstu papildinās NX200t ar benzīna turbomotoru.

Dinamika, gaita, vadāmība

NX300h hibrīdsistēma ir labākais, ko mums ir nācies šajā jomā redzēt. Mierīgi braucot pa pilsētu, NX pilnībā pietiek jaudas klusai un dinamiskai braukšanai, tās netrūkst arī, lai pievienoties ātrākai satiksmes plūsmai, izbraucot no mazākas nozīmes ceļa uz šosejas.

Tiesa gan, paātrinājums pēc 100 km/h sasniegšanas, piemēram, lai veiktu apdzīšanas manevru, nav īsti tāds, kādu varētu vēlēties. Galvenais iemesls tam ir CVT transmisija, kas orientēta uz ekonomisku braukšanu. Braucot mierīgi, tai nav ne vainas, taču mēģinājums “iedot gāzi grīdā” vispirms vainagojas ar augstiem motora apgriezieniem – un tikai tad ar paātrinājumu, kas nav īpaši pārliecinošs.

Labā ziņa ir tā, ka vienmērīgu ātrumu NX300h tur diezgan labi. Ja neskaita iepriekšminētos paātrinājumus, auto ir ļoti kluss – ne pretvēja šalkoņa, ne arī kādi citi trokšņi netraucē mieru salonā.

Hibrīdsistēma sevi lieliski attaisno, ja braukāšana pārsvarā ir pa pilsētu. Tieši tur tai ir priekšrocības degvielas ekonomijā, jo sastrēgumos NX300h var pārvietoties tikai ar elektrību vien, turklāt tas ir klusāks, nekā konkurenti ar dīzeļmotoriem.

Gan pilsētā, gan ārpus tās, braukšana ar NX ir relaksējoša. Gaitas komforts ir labs pat Sport + režīmā (F Sport modifikācijām), taču jāatzīmē, ka mēs testa braucienu veicām pa krietni gludākajām Austrijas šosejām. Pagriezienos NX turas labi, virsbūves sasvere ir jūtama vien, mēģinot izbraukt apļveida krustojumu ar maksimālo iespējamo ātrumu, taču mums ir pamatotas aizdomas, ka Lexus klientiem nav šādu ambīciju. Jebkurā gadījumā, sportiskāka krosovera tīkotājiem būtu jāskatās citā virzienā.

Salons, aprīkojums, praktiskums

Lai arī tehniski NX ir piecvietīgs, salonā reāli vietas pietiek tikai četriem pieaugušajiem, jo aizmugures sēdeklī trijatā būs pašauri. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, turklāt ir iespējams baudīt virkni komforta funkciju, ko piedāvā Lexus. 

Arī noformējums ir luksusa klases cienīgs – izmantoti augstas raudzes apdares materiāli. Auduma apdare sēdekļiem ir tikai bāzes līmenī, nākamajos līmeņos seko ādas imitācija, bet dārgākajos aprīkojuma līmeņos – īstas ādas apdare. Neviens slēdzis vairs nav no Toyota.

Kopumā paneļa arhitektūra ir ieturēta pēdējo Lexus modeļu stilā – ar augsti novietotu viduskonsoli, kas, tāpat kā panelis, ir nosēta ar dažādām pogām. Šī iemesla dēļ ir vērts veltīt laiku to apguvei, lai brauciena laikā tas neradītu problēmas un pārāk ilgi nenovērstu uzmanību no ceļa.

Drošības aprīkojums ir mūsdienīgs – adaptīvā kruīzkontrole ar bremzēšanas funkciju, tālo gaismu asistents, kā arī pirmssadursmes drošības sistēma ir iekļauta lielākajā daļā aprīkojuma līmeņu. Komforta opciju klāstā ir jāpiemin interneta pieslēgums, bezvadu lādētājs (savietojams ar lielāko daļu tālruņu), kā arī vairākas videokameras, kas atvieglo automašīnas novietošanu šaurās stāvvietās.

Bagāžas nodalījuma tilpums ir 475 litri, bet, ja nolaiž aizmugures sēdekļus, to var palielināt līdz 1520 litriem. Tas ir gandrīz tikpat, cik BMW X3 un faktiski, ar to vairāk nekā pietiek visas ģimenes bagāžai izbraucieniem nedēļas nogalēs.

Vai to ir vērts pirkt?

Lexus NX acīmredzami ir kaut kas svaigs piesātinātajā krosoveru un apvidus auto segmentā. Dizaina ziņā tam grūti atrast līdzinieku un, mūsuprāt, tam ir potenciāls pārvilināt tos klientus, kas apsver Range Rover Evoque vai Volvo XC60 iegādi. To noteikti vajadzētu iekļaut testa braucienu sarakstā arī potenciālajiem Audi Q5 vai BMW X3 pircējiem.

NX300h cenas Latvijā sākas no apmēram 43 tūkstošiem eiro, kas ir diezgan konkurētspējīgs piedāvājums, salīdzinot ar konkurentu dīzeļversijām, jo īpaši ņemot vērā cenā iekļauto aprīkojumu.

Par tālākpārdošanas vērtību ir pagrūti spriest, taču, ņemot vērā Lexus uzticamības reputāciju, un “karsto”segmentu, ko pārstāv šis modelis, problēmām ar to nevajadzētu būt.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.