Testa brauciens

Izmēģināts: Renault Clio RS

Jaunais Renault Clio RS 200 EDC
Pieejams tikai ar automātisko transmisiju
Cena, sākot no 23 162 eiro

AutorsToms Timoško

Lūkojoties uz Clio RS no attāluma, šķiet, ka jaunās paaudzes modelis ir izmainījis vien savu ārieni un līdzšinējā Renault veiksmes formula mazo hečbeku klasē turpinās mūs lutināt - neliels, sportisks un aizraujošs. Izrādās, ka mazā franču formula ar nosaukumu Clio RS 200 EDC slēpj ko vairāk.

Ar katru soli tuvojoties automašīnai, arvien vairāk ir saskatāms, ka jaunais Clio RS ir pieaudzis ne vien virsbūves apmēros, bet arī durvju skaitā. Tagad, līdzīgī kā visi standarta Clio, arī sporta versija ir ieguvusi piecas durvis. Iekāpjot salonā, aiz stūres redzamas pārnesumu lāpstiņas, bet ierastā manuālā pārslēga vietā atrodas automātiskā transmisija.

Šajā brīdī varētu šķist, ka pārsteigumu ir gana, tomēr, palūkojoties zem motora pārsega, tik ļoti pazīstamā 2,0 litru atmosfēriskā dzinēja vietā ieraudzīsiet tikpat jaudīgu 1,6 litru turbokompresora benzīna motoru. Clio RS ir mainījis ārieni, dzinēju un transmisiju - kas no tā visa ir sanācis?

Dinamika un gaita

Neraugoties uz lielajām pārmaiņām, jaunais Clio RS vēl joprojām pieder pie šīs pašas sportiskās Renault saimes, kuras ciltsraksti aizsākušies jau pagājušajā gadsimtā.

1,6 litru dzinējs 200 ZS jaudas robežu sasniedz 6000 dzinēja apgriezienos, bet 240 Nm griezes momentu pie 1750 apgr./min. atzīmes. Tas nozīmē, ka 0-100 km/h, visai skaļa izplūdes sistēmas toņa pavadījumā, tas pieveic 6,5 sekundēs, atpaliekot 0,2 sekundes no Ford Fiesta ST.

Lai arī šī atšķirība ir maza, daļa braucēju to instinktīvi novels uz sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas klātbūtni. Izvēloties kādu no sportiskajiem režīmiem - Sport vai Race - automāts dažbrīd netiek galā ar straujām pārsnesumu maiņām, it īpaši, pārslēdzoties uz zemāku pārnesumu, un nesagādā gaidīto azartu.



Ikdienas satiksmē gan nekādu pārmetumu pret transmisiju vai gaitas īpašībām nav un šķietami cietā balstiekārta pat pilsētas režīmā neliks just diskomfortu. Stūres vadība ir precīza, tomēr daži RS fani varētu sūdzēties, ka tā ir zaudējusi savu agrīno asumu.

Pateicoties 1,6 turbokompresora dzinējam, ir uzlabots līdzsvars starp veiktspēju un degvielas patēriņu. Kamēr šī modeļa priekštecis vidēji patērēja 8,3 l/100km, šī RS patēriņš nokrities līdz 6,3 litriem. Lai arī mūsu testa braucienā neizdevās iekļauties zemāk kā 7,5 l/100km, arī Clio RS konkurenti par šo faktoru ir rūpīgi padomājuši. Peugeot GTi ražotāja noteiktais rādītājs ir 5,0 l/100km, bet Fiesta ST demonstrē 5,9 l/100km sniegumu. 

Eksterjers un interjers

Muskuļotā āriene veidota, iedvesmojoties no Renault DeZir koncepta, un izteiktās sānu līnijas un riteņu arkas piešķir tam būdīgāka sporta kartinga izskatu. Aizmugures durvju rokturi savukārt ir rūpīgi noslēpti tuvāk jumta līnijai, bet gan priekšā, gan aizmugurē ir redzama RS simbolika.



Ceturtās paaudzes Clio dizainu ir veidojis Laurens van den Akers, kas iepriekš ir strādājis Mazda. Iespējams, tieši tāpēc šis auto attālināti atgādina Mazda 3. 

Standartaprīkojumā tam ir pieejami 17 collu vieglmetāla diski, bet par papildus samaksu to iespējams aprīkot ar atpakaļskata kameru, R-Link sistēmu, kas ar skaļruņu palīdzību imitēs, piemēram, Nissan GT-R dzinēja toni, savukārt CUP pakotne ietver 18 collu diskus, sarkanas bremžu uzlikas un cietāku balstiekārtu ar 3 mm zemāku klīrensu.



Kas attiecas uz interjeru, tas ir kļuvis nedaudz izsmalcinātāks, tomēr apdares elementi dažviet varēja būt kvalitatīvāki. Ādas stūre, Recaro sēdekļi, 7 collu skārienjūtīgā navigācijas sistēma, RS simbolikas izšuvumi uz sēdekļiem, sarkanās drošības jostas un daži citi elementi ļauj to atšķirt no standarta Clio.

Recaro sēdekļi stingri notur priekšā sēdošos savās vietās arī līkumos, un, ja vien nav jāveic garāks ceļa posms, tie ir pietiekami komfortabli. Aizmugurē sēdošajiem būs pietiekami vietas kājām, savukārt 300 litru bagāžas nodalījumā varēs ievietot arī dažas somas. 

Vai to ir vērts pirkt?


Renault Clio RS cena ir 23 162 eiro, bet ārēji sportiskā GT versija ar 1,2 litru dzinēju maksā 17 491 eiro. Salīdzinot ar sīvākajiem konkurentiem, Peugeot 208 GTi maksā nedaudz vairāk - 23 893 eiro, bet Ford Fiesta ST par diviem ar pusi tūkstošiem mazāk - 21 350 eiro.

Pēc tik lielām pārmaiņām, kādas ir notikušas salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Clio RS, var secināt, ka Renault ir vēlējies apgūt auditoriju, kas līdz šim RS modifikācijai gāja ar loku vai labākajā gadījumā skatījās no tāluma. 

Šis modelis vairs nav tik nepieradināts, kā tā lieliskie priekšteči - jaunais Clio RS ir ieguvis jaunu imidžu un formu. Tas nebūt nav slikti, ja vien tam būtu pieejama manuālā transmisija.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.