Testa brauciens

Nissan e-NV200: pirmie iespaidi

Izmēģinam elektrisko Nissan e-NV200
Kravas un pasažieru versijas
Cena, sākot no 30 819 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Nissan NV200 ir kompakts minivens, kas pārdošanā ir jau vairākus gadus, turklāt pieejams teju neskaitāmās variācijās ar plašu pielietojumu komerctransporta segmentā.

Šogad Nissan laiduši klajā vēl vienu variāciju par šo tēmu – ar jaunu motoru, zemāku smaguma centru, uzlabojumiem aerodinamikā un balstiekārtā. Tikai tas vairs nav tas pats NV200, bet gan e-NV200 elektroauto, kurā izmantota Nissan Leaf pieredze.

Mēs devāmies uz pilsētu, kur tos ražo - Barselonu, lai izmēģinātu e-NV200 pasažieru un kravas, jeb Van versijas.

Kāds tas ir?

Tā dēvēto plug-in elektroauto, jeb nosacīti latviski – štepselējamo elektroauto segmentā Nissan Leaf šobrīd ir absolūts līderis. Visā pasaulē jau pārdoti vairāk nekā 110 tūkstoši Leaf eksemplāru un Nissan cer, ka tos pašus rezultātus izdosies sasniegt arī vieglo komercauto (LCV) segmentā ar e-NV200.

Šādām cerībām ir loģisks pamatojums, jo biznesa klientiem parasti ir prognozējams ikdienas nobraukums, tāpēc tos tik ļoti nesatrauc uzlādes cikls, kas nereti attur privātos pircējus no elektroauto iegādes. Tāpēc Nissan prognozē, ka interese par e-NV200 galvenokārt būs uzņēmumu autoparku menedžeriem. 

Ideālos apstākļos Nissan e-NV200 nobraukums pēc uzlādes ir 170 kilometri, kas šķiet vairāk nekā pietiekami, jo pēc Nissan datiem apmēram trešā daļa komercvenu neveic vairāk par 130 kilometriem dienā. Uzlādes punktā e-NV200 bateriju līdz 80% var atsvaidzināt pusstundas laikā, bet, lādējot no parastas rozetes garāžā 100% uzlāde prasīs 12 stundas.

Nissan e-NV200 īpašnieku priekšrocība ir ne tikai absolūts intereses trūkums par degvielas uzpildi, bet arī iespēja izmantot visas pārējās elektroauto privilēģijas. Katrā valstī tās atšķiras, taču tradicionāli tie ir nodokļu atvieglojumi un atļauja bez maksas izmantot autostāvvietas vai apbraukt sastrēgumus pa sabiedriskā transporta joslām.

Elektromotors arī nerada troksni, tāpēc preču piegāde vai servisa pakalpojumu sniegšana ar e-NV200 Van agrās rīta stundās var tikt īstenota, nepamodinot tuvējo dzīvokļu iemītniekus. Nissan e-NV200 pasažieru versija gan šobrīd ir nišas modelis, taču tas lieti noderēs zaļi domājošām jaunajām ģimenēm, jo bateriju resurss pietiks, lai veiktu ikdienas braucienu uz skolu un atpakaļ.

Nissan neslēpj, ka nolūkā samazināt ražošanas izmaksas, viņi ir centušies ievietot e-NV200 tik daudz no Leaf, cik tas ir iespējams. Abiem auto ir līdzīga priekšpuse un teju identiska priekšējā balstiekārta. Bateriju pakas izmēri ir pielāgoti, lai to varētu ievietot zem grīdas, tādā veidā novietojot smaguma centru zemāk, salīdzinot ar NV200 dīzeļversiju. Kopumā gan auto svars šī iemesla dēļ ir pieaudzis par 230 kg.

Gaitas īpašības, vadāmība, dinamika, komforts  

Nissan e-NV200 piemīt visas labās īpašības, kādas ir minivenam – augsta sēdpozīcija, laba pārredzamība. Interjera iekārtojums ir faktiski tāds pats, kā standarta NV200, tikai ar Leaf iezīmēm – to vidū baterijas uzlādes indikatori un automātiskās CVT transmisijas svira. Tomēr nedaudz sliktākā trokšņu izolācija, apdares materiālu izvēle un minimālais stūres regulēšanas diapazons nodod šī modeļa komercauto saknes.

Nav pārsteigums, ka arī gaitas īpašības ir kā komercvenam, tomēr, salīdzinot ar dīzeļversiju, zemāk novietotais smaguma centrs rada lielāku stabilitātes sajūtu pagriezienos. Mūsu testa brauciena laikā nevarējām beigt sajūsmināties par maksimālo griezes momentu, kas, kā ikvienam elektroauto, pieejams līdz ar pirmo pieskārienu akseleratora pedālim.

Tas gan nepadara e-NV200 par raķeti. Paātrinājums no 0-100 km/h aizņem 14 sekundes, maksimālā ātruma slieksnis ir 120 km/h. Šos skaitļus gan minam tīri ilustratīvi, jo mēģinot pārbaudīt šos skaitļus praksē, jums nāksies drīz vien meklēt tuvāko uzlādes punktu. Šī iemesla dēļ mums arī nav būtisku komentāru par e-NV200 vadāmību – stūre griežas, bremzes bremzē, un tas arī patiesībā ir viss, ko no šī auto var prasīt.

Vai to ir vērts pirkt?

Nissan e-NV200 ir ļoti prognozējams auto – tas dara visu to pašu, ko Leaf, taču piedāvā krietni lielāku ietilpību un ne tik smalkas gaitas un vadāmības īpašības.

Modeļa cenas Latvijā sākas no 30 819 eiro par divvietīgo Van bāzes versiju Comfort, taču par dārgāko Premium būs jāšķiras no 33 880 eiro.

Piecvietīgā e-NV200 pasažieru versija Combi maksā, sākot no 32 247 eiro, bet vislabāk aprīkotā Evalia maksā 37 389 eiro.

Ja tas šķiet pieņemami, tad Nissan e-NV200 ir pats praktiskākais elektroauto, kādu šobrīd iespējams iegādāties.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!