Testa brauciens

Jaunais Nissan X-Trail: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Nissan X-Trail
1,6 litru dīzeļmotors
Priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa

AutorsIvo Goldmanis

Raugoties uz Nissan X-Trail foto, to nav grūti sajaukt ar jauno Qashqai. Tomēr noliekot abus auto blakus reālajā dzīvē, atšķirības ir acīmredzamas. Tas faktiski ir XXL izmēra Qashqai ar labākām bezceļu pārvarēšanas spējām un septiņu sēdvietu opciju.

Līdz šim netrūka cilvēku, kas X-Trail iegādi nevēlējās izskatīt galvenokārt dizaina dēļ – tā pirmās divas paaudzes tika salīdzinātas ar rotaļu auto, par spīti tam, ka zinātāji augsti novērtēja šī Nissan modeļa praktiskumu un pielietojamību off-road apstākļos.

Jaunajam X-Trail ir krietni mūsdienīgāks vizuālais tēls, ko papildina elegants interjera noformējums. Velkot paralēles ar modes pasauli, rodas vēlēšanās lietot terminu „unisekss”, jeb auto, kas vienlīdz labi piemērots visu dzimumu pārstāvjiem.

Braukšanas īpašības vairāk orientētas uz asfalta segumu, nevis dubļu jūru, kamēr motoru klāstā ir viens pats 1,6 litru dīzeļdzinējs un bāzes versijām pat nav pilnpiedziņas. Pat tām versijām, kurām ir pilnpiedziņa, tā nav pastāvīga. Tas nozīmē, ka tā pieslēdzas vien tad, kad priekšējie riteņi sāk izslīdēt. Tomēr nopietnāku bezceļu pārvarēšanai to iespējams bloķēt četru riteņu piedziņas režīmā.

Kāds tas ir?

Nissan jauno X-Trail pozicionē kā mūsdienīgu, izsmalcinātu apvidus auto, tomēr braukšanas sajūtu ziņā tas tomēr vairāk atgādina „vecās skolas” apvidnieku. Izmēri ir lieli, balstiekārta – mīksta, stūres reakcija – salīdzinoši gausa. Asākos pagriezienos tas jūtami sasveras, arī lielāku ceļa negludumu pārvarēšana liek X-Trail virsbūvei šūpoties turp un atpakaļ – par spīti sistēmai, kas iecerēta šādas šūpošanās samazināšanai.

Tomēr mīkstajai balstiekārtai ir arī plusi – tā lieliski absorbē bedres, asfalta ielāpus, kanalizācijas lūku vākus un citus ceļa nelīdzenumus, padarot braukšanu ar X-Trail komfortablu. Stūres reakcija ir diezgan viegla, taču pietiekami informatīva gan manevrēšanai pilsētā, gan braucot lielākā ātrumā uz šosejas. 

Šobrīd X-Trail tiek piedāvāts tikai ar 130 ZS 1,6 litru dīzeļmotoru, kas standarta versijā tiek komplektēts ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ātrs tas nav, turklāt patiesībā tas šķiet diezgan pašvaks, it īpaši zemā apgriezienu diapazonā. Tomēr, sasniedzot vidēju apgriezienu diapazonu, motors atdzīvojas, nodrošinot adekvātu paātrinājumu.  

Pieejama arī automātiskā CVT pārnesumkārba (X-Tronic), taču tikai priekšpiedziņas X-Trail versijām. Testa braucienā pa kalnainajiem Portugāles piekrastes ceļiem mums šī opcija tīri labi patika, jo brīžos, kad nepieciešamas straujāks paātrinājums, apgriezienu līmenis neceļas tik augstu, kā CVT un benzīna motora tandēmos. Tāpēc arī paātrinājums šķiet vienmērīgāks.  

Neatkarīgi no izraudzītās transmisijas, motora troksnis būs dzirdams praktiski vienmēr, arī no ceļa trokšņiem nebūs iespējams izvairīties, taču kopumā X-Trail trokšņu izolācija nav sliktāka kā konkurentiem.

Interjers, praktiskums

Šī ir joma, kur jaunajam X-Trail ir izdevies spert pamatīgu soli uz priekšu, salīdzinot ar savu priekšteci. Plaša apdares materiālu izvēle, ļoti laba montāžas kvalitāte, pārskatāms un parocīgs vadības ierīču izvietojums ir tikai daži jaunā modeļa plusiem.

Vidējo (otro) sēdekļu rindu iespējams bīdīt uz priekšu un atpakaļ, kā arī salocīt proporcijā 60/40. Pat liela auguma pieaugušie šajā rindā jutīsies ērti, taču to nevar teikt par divām papildvietām trešajā rindā. Lai tur nokļūtu, būs nepieciešama akrobāta cienīga meistarība un ķermeņa elastība. Vietas galvai ir mazliet vairāk nekā iepriekšējās paaudzes Qashqai+2, taču kājas gan nebūs īsti, kur likt. Pat gara auguma bērni tur nejutīsies ērti, liekot secināt, ka šīs papildvietas domātas vien ekstrēmiem gadījumiem.

Ar nolocītām papildvietām, bagāžas nodalījuma tilpums pieaug līdz 500 litriem. Piecvietīgajās versijās papildaprīkojumā var pasūtīt s;iklietu uzglabāšanas risinājumu zem kravas nodalījuma grīdas.

Vai to ir vērts pirkt?

Diemžēl, Nissan Nordic vēl nav oficiāli nosaukuši jaunā modeļa sākumcenu. Jāņem vērā, ka viens no tuvākajiem konkurentiem – Honda CR-V ar 1,6 litru dīzeļmotoru maksā, sākot no 24 800 eiro. 

Ja regulāri jāpārvadā septiņi cilvēki, labāka izvēle būs kāds cits auto, piemēram VW Sharan. Tomēr, ja nepieciešams papildu praktiskums apvidus auto veidolā, tad jaunais X-Trail ir lieliska izvēle.

Tā braukšanas īpašības nav nekas revolucionārs, taču tas ir komfortabls, stabils un elegants, kas ļauj to vērtēt kā labu alternatīvu Vācijas premium līmeņa apvidniekiem.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!