Testa brauciens

Izmēģināts: Peugeot 308 SW

Izmēģinam jauno Peugeot 308 SW
Viens no ietilpīgākajiem klasē
Cena, sākot no 15 664 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Šopavasar klajā nākušais Peugeot 308 SW pēc idejas ir jaunākās paaudzes 308 modeļa universālis. No priekšpuses tas izskatās tieši tāpat, kā 308 hečbeks, tomēr universālim ir garāka platforma - riteņu bāze ir par 11 cm garāka.

Kopā ar lielāku aizmugures pārkari, šis faktors ļauj Peugeot 308 SW demonstrēt lielāku bagāžas nodalījuma ietilpību, nekā VW Golf Variant un tā radiniekam Seat Leon ST. Tas vēl nav viss – šī iemesla dēļ Peugeot ir izdevies palielināt vietu kājām aizmugurē sēdošajiem, kas, mūsuprāt, bija viens no 308 hečbeka mīnusiem.

Līdz ar 308 SW klajā laišanu, Peugeot prezentē arī citus jaunumus – 1,2 litru tilpuma trīscilindru benzīna turbomotoru, kā arī jaunu automātisko pārnesumkārbu no Aisin.

Dzinēji, dinamika, gaitas īpašības

Nonākot pārdošanā Latvijā, 308 SW būs pieejams ar triscilindru benzina motoriem un četrcilindru dīzeļmotoriem. 1,2 litru agregāts būs pieejams 110 un 130 ZS izpildījumā, bet kamēr bāzes versijai būs pieejama tikai piecpakāpju manuālā pārnesumkārba, jaudīgākajam benzīna motoram būs sešpakāpju manuālā transmisija vai sešpakāpju automāts.

Dīzeļmotoru faniem izvēle ir plašāka izvēle - 1,6 litru tilpuma motors ar 92 ZS un piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, tāda paša tilpuma motors ar 115 ZS un sešpakāpju manuālo transmisiju, kā arī 2,0 litru tilpuma dīzelis ar 150 ZS un sešpakāpju manuālās vai sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas opciju.

Dīzeļmotoru arsenālā ir arī BlueHDI 1,6 ar 120 ZS, dzinēja start/stop sistēmu un sešpakāpju manuālo transmisiju. Peugeot sola, ka tas tērēs vien 3,2 litrus degvielas uz 100 km.

Peugeot 308 SW balstiekārta ir nedaudz izmainīta, ņemot vērā lielāku svaru, taču kopumā gaitas īpašības ir palikušas tādas pašas, kā hečbekam. Īsti nav, par ko sūdzēties, ja nu vienīgi virsbūves sasvere pagriezienos gan ir mazliet lielāka, nekā VW Golf Variant.

Vieglā stūres reakcija ir ļoti piemērota manevrēšanai pilsētā, arī manuālās pārnesumkārbas reakcija drīzāk ir piemērota mierīgam, nevis sportiskam braukšanas stilam.

Testa braucienā Francijā Peugeot pārstāvji rosināja īpašu uzmanību pievērst jaunajam, trīscilindru 1,2 litru tilpuma benzīna turbomotoram. Tam ir 130 ZS, tas ir mazliet paskaļš, ja cenšas braukt dinamiski, taču skaņa nebūt nav nepatīkama. Gluži otrādi, aktivizējot Sport režīmu (papildaprīkojuma opcija), skaņa pat kļūst tīri baudāma, nevilšus liekot saglabāt augstu apgriezienu diapazonu Francijas ziemeļdaļas šauro lauku ceļu virāžās.  

Vienmērīgā ātrumā uz šosejas tas ir iespaidīgi kluss, vienīgās skaņas, kas traucē mieru salonā ir ne tik daudz motors, kā pretvēja trokšņi.

No dīzeļiem mēs vispirms izmēģinājām 2,0 litru tilpuma dzinēju. Tā jauda ir pilnīgi pietiekama, lai vilktu piekabes, par pasažieriem un viņu bagāžu nemaz nerunājot. Tas ir vienmērīgs un kluss, taču automātiskās pārnesumkārbas reakcija šķiet mazliet par daudz kavēta, it īpaši, ja nepieciešams straujāks paātrinājums.

Populārākais gan varētu būt 1,6 litru tilpuma 120 ZS dīzeļmotors, kas ir ekonomiskāks un klusāks.

Interjers, praktiskums

Ikvienu universāli vērtē pēc bagāžas nodalījuma tilpuma un 308 SW tas ir iespaidīgs. 660 litru ietilpība ļauj tam godam mēroties spēkiem ar VW Golf Variant. Ar nolaistiem aizmugures sēdekļiem Peugeot kravas nodalījuma ietilpība palielinās līdz 1660 litriem un tas jau ir vairāk nekā Golf.

Daudzi ražotāji par to aizmirst, bet Peugeot tomēr ir atcerējušies, ka bagāžas nodalījumā lieti noder dažādi āķi, pakaramie un stiprinājumi, lai organizētu pārvadājamās lietas.

Salona ietilpība arī ir mazliet lielāka – vietas aizmugurē sēdošo pasažieru kājām ir nedaudz vairāk, nekā hečbekā. Interjers kopumā ir visai elegants – pogu un slēdžu ir maz, jo visas funkcijas var atrast skārienjūtīgā infosistēmas ekrāna izvēlnēs. 

Līdzīgi kā daži citi ražotāji, arī Peugeot infosistēma ietver tādas interneta aplikācijas kā TripAdvisor vai Coyote (Waze analogs, kas brīdina par policijas posteņiem, radariem un citām nepatikšanām uz ceļa).

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Peugeot 308 SW ir respektējams jaunpienācējs mazo ģimenes universāļu segmentā, kur jau dominē tādi modeļi kā VW Golf Variant, Škoda Octavia, Toyota Auris Touring Sports, Ford Focus un Honda Civic Tourer.

Peugeot universālis ir labi pārdomāts un praktisks, ar labām braukšanas īpašībām un aprīkojumu, kas ļauj tam veidot vērā ņemamu konkurenci labākajiem paraugiem šajā klasē.  Tā ietilpīgais salons un bagāžas nodalījums, kā arī lieliskais 1,2 litru benzīna motors ir faktori, kuru dēļ Peugeot 308 universālis patiešām ir izskatīšanas vērts priekšlikums. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.