Testa brauciens

Izmēģināts: Opel Cascada 200 ZS 1,6 litru turbodzinējs

Jaunākais Opel benzīna turbomotors
1,6 litru tilpuma SIDI ar 200 ZS
Pieejams arī citiem Opel modeļiem

AutorsIvo Goldmanis

Opel Cascada iemēģinājām jau pirms gada, taču tikko mums radās iemesls izdarīt to vēlreiz, pateicoties vācu autoražotāja aktivitātēm jaunu motoru izstrādē. Tas ir 1,6 litru tilpuma benzīna turbodzinējs - viens no 13 jauniem motoriem, ko Opel plāno ieviest savā modeļu paletē līdz 2016.gadam.

Tas pieejams Eco Turbo versijā ar 170 ZS un 280 Nm, kā arī par 30 ZS jaudīgākā, Performance Turbo izpildījumā. Vai tiešām, kā apgalvo Opel, tas apvieno 2,0 litru motora jaudu ar 1,6 litru motora degvielas ekonomiju? Mēs devāmies uz Ungāriju, lai to pārbaudītu.

Kāds tas ir?

Oficiālais šī motora degvielas patēriņš ir 6,7 litri degvielas uz 100 km, taču, eksperimentējot ar tā jaudas īpašībām, mums neizdevās tajā iekļauties. Daudz reālāk būs rēķināties ar 8-9 litru vidējo degvielas patēriņu.

Jaunā 1,6 litru turbomotora 200 ZS un 300 Nm uz papīra izskatās vairāk nekā pietiekami, taču reālajā dzīvē tas tomēr nenodrošina cerēto dinamiku. Paātrinājums faktiski sākas vien aiz 2000 apgriezienu sliekšņa, tāpēc, ja akseleratora pedālis tiek nospiests ar ideju pārvietoties straujāk, nāksies mirkli uzgaidīt, līdz ātrums patiešām sāk pieaugt. 

Pie tā gan ir vainojams nevis motors, kas tuvākajā laikā parādīsies arī citu Opel modeļu arsenālā, bet gan Cascada svars – vismaz 1700 kg ir jūtami vairāk, nekā sver, piemēram, Audi A3 kabriolets. Audi 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotoram ir par 60 ZS mazāk, taču tas ir tikai par pussekundi lēnāks sprintā no 0-100 km/h.

Par uzlaboto sešpakāpju transmisiju nekas slikts nav sakāms – pārnesumu maiņa ir vienmērīga un precīza, turklāt saskanīgais tandēms ar 200 ZS motoru lieku reizi akcentē, cik tas patiesībā ir kluss. Pat tuvojoties maksimālajam, 235 km/h slieksnim, lielāku troksni rada pretvēja šalkoņa, nevis motors.

Cascada gan nav auto, ar kuru ir patīkami pārvietoties šādā ātrumā. Par spīti faktam, ka tas pieejams ar Sport un Tour gaitas komforta režīmiem, tas vairāk tomēr ir orientēts uz ekonomisku, nesteidzīgu braukšanu, tīksminoties par klusumu, kas netraucē baudīt putniņu čivināšanu.  

Vai to ir vērts pirkt?

Opel Cascada 1,6 litru 200 ZS modifikācijas cenas sākas no 24 350 eiro, bet jaunās IntelliLink izklaides un informācijas sistēmas iekļaušana komforta aprīkojuma klāstā maksās vēl papildus 835 eiro. 

Bez adaptīvās balstiekārtas var iztikt, taču ādas apdare salonam netraucēs. Ksenona lukturi varētu palīdzēt noturēt Cascada vērtību, taču līdzšinējais pircēju intereses trūkums par šo modeli liek secināt, ka tā nebūs stabila, kā Opel apgalvojumi par šī auto praktiskumu.

Jā, ar 380 litru bagāžas nodalījuma ietilpību un četrām sēdvietām tas ir praktisks, taču pārsvarā kabrioletu pircējiem patīk arī tikt pamanītiem, tāpēc nebūs brīnums, ka daļa tomēr izšķirsies par labu Audi A3 kabrioletam, kas būdams dārgāks, un ne tik praktisks, piedāvā lielāku braukšanas baudu, prestižāku imidžu un vēl plašāku motoru klāstu.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.