Auto lietošana

Remontējam paši?

Remontējam paši?

Mazāk tehniski domājoši vadītāji var nobīties no trokšņa zem motora pārsega, taču pamatzināšanas par to, kas īsti tur atrodas, var palīdzēt izvairīties no tēriņiem par pavisam vienkārši novēršamām likstām. Šeit ir daži ieteikumi, kā rīkoties.

• Pārbaudiet visu šķidrumu līmeni vismaz reizi mēnesī vai pirms došanās tālākā ceļojumā, un uzpildiet tos līdz vajadzīgajai atzīmei. Pārliecinieties, ka auto atrodas līdzenā vietā. Izmēriet dzinēja eļļas līmeni, pārbaudiet dzesēšanas, logu mazgāšanas un bremžu šķidruma līmeni, papildiniet rezervuārus, ja nepieciešams. Periodiski jāpārbauda arī hidrauliskā stūres pastiprinātāja un automātiskās transmisijas eļļas līmenis. Signāllampiņas jūs brīdinās, kad šķidrumu līmenis būs pārāk zems, taču nevajadzētu gaidīt, kamēr tas notiek.

• Vismaz reizi mēnesī pārbaudiet riepu stāvokli un gaisa spiedienu atbilstoši lietošanas pamācībā noteiktajam – tas saglabās auto stabilitāti uz ceļa un samazinās degvielas tēriņus. Neaizmirstiet pārbaudīt arī rezerves riteni. Pārbaudiet riepu protektora dziļumu – tam jābūt ne mazāk kā 1,6 mm vismaz 75% no riepu platuma. Ieteicams riepu nomainīt jau tad, kad protektors nodilis līdz 2 mm.

Lai izvairītos no tēriņiem par atkārtotu tehnisko apskati, jau iepriekš pārbaudiet sekojošas lietas, kas iespējams palīdzēs samazināt remonta rēķinu.

• Pārbaudiet vējstiklu – vai tajā nav plaisu un robu.

• Pārbaudiet, vai darbojas signāltaure un logu tīrītāji.

• Pārliecinieties, ka sānu spoguļi ir veseli.

• Pārbaudiet, vai visas ārējās gaismas darbojas pareizi. Nomainiet izdegušās spuldzītes un pārbaudiet, vai nav ieplaisājuši lukturu stikli.

• Pārliecinieties, vai rokasbremze spēj noturēt mašīnu kalnā.



Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.