Testa brauciens

Toyota Corolla Hybrid: testa brauciens

Izmēģinām jaunākās paaudzes Toyota Corolla
Pieejams kā hečbeks, universālis un sedans
Cena, sākot no 16 490 eiro

Sakām ardievas Auris, un sveicam Toyota Corolla ar atgriešanos. Starp citu, šī ir jau 12. paaudzes Corolla. Oriģināls parādījās 1966. gadā, sedana versijā, vēl kādus astoņus gadus pirms izdaudzinātā Volkswagen Golf.

Nosaukuma maiņa signalizē par nopietnām pārmaiņām un tādas ir daudz, sākot ar pašiem pamatiem. Jaunais Corolla modelis konstruēts uz ražotāja inovatīvās TNGA platformas, kas ļauj novietot dzinēju zemāk – tas nozīmē zemāku smaguma centru un attiecīgi – labākas vadāmības īpašības. Automašīnas konstrukcija tagad ir par 60% stingrāka nekā iepriekš, un neatkarīgā aizmugures piekare ir standartaprīkojums. Mainīta arī priekšējās ass Makfērsona statņu ģeometrija, lai stūrēšana būtu vēl atsaucīgāka. Tas viss izklausās ļoti daudzsološi.

Izskats kā jau vienmēr ir gaumes jautājums, bet, ja Auris bija tīri glīts, tad Corolla ir vienkārši simpātiska. Aizmugure nedaudz izvirzīta uz āru Renault Mégane manierē, tomēr virsbūve, kas ir par 40mm garāka, 30mm platāka un 25mm īsāka, turklāt ar īsākām pārkarēm, notur kopējās proporcijas tieši tur, kur tām jābūt. Focus ir ievērojami garāka riteņu bāze, un Golf ir vairāk vietas virs galvas, taču, ja varat piedot Toyota par izpūtēja uzgaļu butaforijām, jaunākās paaudzes Corolla izskatās krietni izteiksmīgāk.

Sākotnējā piedāvājumā ir 1,2 litru benzīna turbodzinējs ar 113 ZS divās Atkinsona cikla hibrīdpiedziņas versijās, un ražotājs prognozē, ka 9 no 10 pārdotajiem auto būs tieši ar šo dzinēju. Būs pieejams arī 1,8 litru VVTi agregāts, kas ir identisks tam, kādu atradīsiet arī Prius, un 4,3 litru vidējais patēriņš pret mazo elektromotora un benzīna dzinēja kombinēto jaudu (121 ZS) skaidri parāda, kas šajā gadījumā ir prioritāte. Tomēr 2,0 litru dzinējs visu nedaudz sašūpo. Ar 180 ZS jaudu un 7,9 sekunžu uzrāvienu no 0-100 km/h, tas ir ātrāks par līdzvērtīgu Honda Civic vai Ford Focus, tomēr paliek vērsts uz ekonomiju - CO2 izmešu daudzums ir nieka 89 g/km, un vidējais ražotāja norādītais patēriņš ir tikai 4,7 l/100 km.

Kāds tas ir?

Mūsu testa auto ir ar vispilnāko no četriem iespējamiem aprīkojuma līmeņiem, kas vēl papildināts ar panorāmas jumtu un divtoņu virsbūves krāsojumu (lai gan augšējā daļa vairāk izskatās pēc līmplēves). Lētāka aprīkojuma līmeņa modeļiem 18 collu riteņus aizstās mazāki, logi būs bez tonējuma un jāiztiek arī bez elektriski nolokāmiem sānu spoguļiem, tomēr LED priekšējie lukturi un virsbūves krāsas bamperi pienākas visiem Corolla. Noliekot tos vienu otram blakus, atšķirība nebūtu kā diena pret nakti.

Interjerā koncepcija ir līdzīga. Lai gan mēs vēl neesam redzējuši Corolla skopāko versiju, salons tai diez vai dramatiski atšķirsies no tā, ko redzam šobrīd (ja neskaita, ka displeja izmērs instrumentu panelī nebūs vairs 7, bet gan 4,2 collas). Transmisijas tunelis ir augstāks un platāks nekā iepriekš, tomēr viss pārējais kļuvis vienkāršāks un gaumīgāks. Patīkamu iespaidu atstāj arī “piano black” un hromētie apdares akcenti. Mākslīgās ādas apdare gan nevienu neapmuļķos, tomēr tā nav pati lētākā un izskatās diezgan eleganti. 

Lai uzlabotu ceļa pārrredzamību, Toyota inženieri ir sašaurinājuši priekšējās jumta statnes, pazeminājuši dzinēja pārsega līniju un pārvietojuši spoguļus uz durvīm. Ņemiet vērā, ka vieta bagāžas nodalījumā ir ierobežota. Nenolokot aizmugures sēdekļus, ietilpība ir tikai 316 litri (361 litrs 1,2 litru benzīna un 1,8 litru hibrīda versijai), kas padara to par vienu no mazākajiem bagāžas nodalījumiem savā klasē, un tajā būtu grūti ievietot ko vairāk par pāris sporta somām.

Corolla salons nav kliedzoši grezns, bet tas apsteidz Focus rakstura un kvalitātes ziņā, kā arī daudz neatpaliek no augstākas klases konkurentiem. Arī druknais ātrumpārslēga rokturis, kāds bija Auris, aizstāts ar ko atbilstošāku. Ieliekot to D režīmā, Corolla sāk virzīties uz priekšu gandrīz bez skaņas, jo kustības uzsākšanu uz saviem pleciem ņem elektromotors. 

2,0 litru dzinējs un garā pārnesumu attiecība ļauj ar līdz pat 110 km/h ātrumu īslaicīgi braukt tikai ar elektrību vien, un arī reģeneratīvās bremzēšanas potenciāls ir lielāks. Tomēr degvielu nesaudzējām - šis testa brauciens pa Maljorkas lauku ceļiem bija laba iespēja novērtēt automašīnas dinamiku.

Jau pirmajās sekundēs Corolla pārsteidza ar vadāmības īpašībām –- zemais priekšgals maina virzienu ar necerētu precizitāti, un pati stūrēšana ar šauro ādas stūri ir visnotaļ baudāma. Eco režīmā elektromotora līdzdalība ir daudz lielāka nekā Sport režīmā, bet jebkurā gadījumā šī iesaiste ir lineāra un neuzbāzīga. Uz tik gludiem ceļiem kā Spānijā neko daudz par automašīnas gaitas kvalitāti nevar secināt, tomēr viss liecina par to, ka Corolla veiksies labi arī uz ne tik līdzena seguma.

Virsbūves kustības tiek kontrolētas diezgan sportiskā manierē, tomēr gaita saglabājas pietiekami komfortabla, un pasīvā balstiekārta (adaptīvie amortizatori pieejami kā papildaprīkojums) bez piepūles tiek galā ar bedrēm un nelīdzenumiem. Ir panākts labs, pat lielisks līdzsvars starp gaitu un vadāmību, turklāt jaunā Corolla spēj parādīt arī diezgan nebēdnīgu raksturu. Priekšējās ass saķere ir pietiekama, lai mašīnas aizmuguri varētu eleganti izslidināt plašā lokā. Šaubos, vai Auris vadītājs ko tādu vēlētos darīt, bet kā būs ar Corolla īpašnieku? Varbūtība ir ievērojami lielāka. 

Vai to ir vērts pirkt?

Ir grūti atrast iemeslu, kāpēc to nevajadzētu darīt, ja reiz tevi interesē uzticams, ietilpīgs ģimenes hečbeks ar hibrīddzinēju. Jaunākās paaudzes Corolla paaudze sniedz daudz vairāk, kā to jebkad ir spējis Auris, galvenokārt – pārsteidzoši labas gaitas un vadāmības īpašības, kā arī patiešām pieklājīgu interjeru, kurā ir prieks atrasties. Mūsu favorīts nenoliedzami ir jaudīgākais no abiem hibrīddzinējiem, jo tas ir… jaudīgs. Un, ja Toyota nolems, ka šim hečbekam tomēr nepieciešama vēl jaudīgāka versija, nav šaubu, ka Gazoo Racing komanda ar prieku izpalīdzēs. Ar Auris tas diez vai būtu bijis iespējams.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.