Testa brauciens

Testē lauksaimnieki: apvidus auto, pikapi un krosoveri

Lauksaimnieku atsauksmes par apvidus auto un krosoveriem
SUV, pikapi un apvidnieki 333 trasē
Sadarbībā ar žurnālu profi, Zemnieku saeima, traktorpool.lv

AutorsGuntars Pulss

Apvidus auto, pikapi un krosoveri ir segments, ko vislabāk spēj novērtēt tie, kuru ikdiena paiet, braucot pa dažāda seguma ceļiem un bezceļiem. Tāpēc sadarbībā ar žurnālu profi sarīkojām Lauksaimnieku Auto dienu, kurā šābrīža aktuālākos modeļus izmēģināja Zemnieku saeimas biedri – lauksaimnieki, kas paši ir jaunu auto meklējumos.

Teju ikviens auto tika izmēģināts gan bezceļa apstākļos, gan uz šosejas. Kādi ir zemnieku viedokļi par jaunākajiem modeļiem tirgū? Lasi vairāk šajā reportāžā!




Viesturs Ozoliņš,
SIA Aurum Agro

Šodien mani patīkami pārsteidza Nissan Navara. Pats ikdienā ar pikapiem nepārvietojos, braucu  ar  Land Rover Discovery, taču esmu izmēģinājis praktiski visus. Iepriekš Navara kaut kā nebiju pievērsis īpašu uzmanību, taču šeit bija iespēja salīdzināt dažādus konkurentus un jāteic – Navara ir viens no labākajiem piedāvājumiem. Gaitas un vadāmības līdzsvars ir ievērojami labāks, nekā līdzšinējam modelim, kā arī, piemēram Hilux, ar kuru sanāk braukt biežāk. Balstiekārta ir jūtami piemērotāka ikdienas lietošanai, it īpaši aizmugurē - kravas kaste nekratās, kā klasiskajiem bezceļu pikapiem ar resoru piekari. Arī interjers, pārredzamība, komforts – ļoti labs iespaids!


Jānis Vinters, z/s Līgo, Vinteri

Ikdienā pārvietojos ar iepriekšējās paaudzes RAM, un, manuprāt, tā lielākais trumpis ir komforts un salona ietilpība. Atšķirībā no klasiskajiem Eiropas pikapiem šeit vietas ir divreiz vairāk. Tā ir pavisam cita sajūta. Protams, arī kravas kaste ir ietilpīga, taču man tas nav tik svarīgi kā plašums salonā.

Arī gaitas komforts ir nevainojams neatkarīgi no ceļa seguma. Ņemot vērā, ka ikdienā ik pa reizei jānobrauc no ceļa uz lauka, piemēram, lai aizvestu darbiniekiem pusdienas, tad es izvēlētos pneimatisko piekari. Atšķirībā no neatkarīgās balstiekārtas tas dotu iespēju mainīt klīrensu, vienlaikus padarot gaitu mīkstāku uz grantsceļiem. Šis ir auto, ar kuru mierīgi var braukt uz darbu, tad nomazgāt un braukt uz teātri – tas iederas arī pilsētā.



Otrs lielākais pluss ir jauda – arī manam RAM ir 5,7 litru V8 motors, kas ļauj droši veikt apdzīšanas manevrus. Mēs esam rēķinājuši, ko īsti ieekonomētu, ja brauktu nevis ar RAM, bet kādu citu pikapu ar 200 ZS dīzeļdzinēju. Es uz to raugos mazliet citādi – man ir svarīgi, lai brauciens noritētu komfortabli un lai pēc garāka maršruta es nebūtu noguris no braukšanas un vēl varētu kaut ko pastrādāt, lai nebūtu uzreiz jāiet gulēt. Ar šo auto viegli var aizbraukt no viena valsts gala līdz otram un būt atpūties. Turklāt, mierīgi braucot, degvielas patēriņš būs identisks kā dažam labam dīzelim.

Viesturs Ozoliņš,
SIA Aurum Agro

Jauno VW Touareg izmēģinājām meža trasē, kur varēja dzirdēt dažas skaņas no balstiekārtas, taču kopumā tas ir kluss auto. Bezceļu braukšanai mazāk piemērots, vairāk derēs pilsētas apstākļiem. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunā Touareg salons kļuvis plašāks – man šķiet, ka tas ir vēl plašāks nekā Q7, interjers ir modernāks: lieli ekrāni, daudz dažādu funkciju un drošības asistentu. Taču apdarē nekas īpaši elegants un jauns nav – spīdīgā melnā plastmasa, kas redzēta daudzos modeļos, arī šeit joprojām ir un izskatās kā Volkswagen.

Interesanti, ka šis auto šķiet dinamiskāks nekā ir patiesībā. Strauji nospiežot akseleratora pedāli, auto priekšgals mazliet paceļas, radot iespaidu, ka mēs strauji paātrināmies, lai arī spidometrā šī dinamika ir mazāk jūtama. Šā testa auto cena ar visu aprīkojumu ir ap 90 tūkstošu eiro, kas ir milzīgs lēciens salīdzinājumā ar kādreizējām Touareg cenām. Kādreiz Touareg maksāja ap 60 000 eiro, taču tagad cena ir BMW X5, Audi Q7 līmenī. Par šādu naudu izvēle ir ļoti plaša. Ņemot vērā, ka maksimāli aprīkots Tiguan maksā 40–50 000 eiro, Touareg cenai vajadzētu būt par 20–30%, nevis 50% lielākai. Manā skatījumā, šā auto vērtība ir aptuveni 70 000 eiro.



Uvis Slakteris,
SIA "Mālnieki"

Salīdzinot ar Q7, jaunā Audi Q8 virsbūve ir mazāka, tomēr mani pārsteidza salona ietilpība, īpaši aizmugurē sēdošajiem. Man patīk, ja auto var izmantot kā ģimenes pārvietošanās līdzekli, un Q8 bagāžnieka ietilpība tomēr neatbilst manām prasībām.

3,0 litru dīzelis ir ļoti atsaucīgs, un jau pēc mazākā pieskāriena gāzes pedālim tas veikli paātrinās. Pneimopiekare nodrošina stabilu gaitu, un Q8 uz ceļa turas lieliski. Bezceļos nebija iespēja pabraukt, tomēr nešaubos, ka ar pārbaudījumiem tas tiktu galā.

Ieva Alpa-Eizenberga,
z/s Robežnieki

Land Rover Discovery
aizmugurē ir ļoti forši sēdēt, turklāt trešo sēdekļu rindu iespējams ielaist grīdā. Daudzbērnu ģimenes septiņu sēdvietu formātu novērtē, un sēdekļu nolaišanas funkcija ir noderīga. Jaunāko tehnoloģiju un dažādu ekrānu šeit netrūkst, tomēr šīs lietas man nešķiet būtiskas. Galvenais, lai ir spogulītis!

Man ir svarīgi, ka auto virsbūve ir ne vien augsta, bet arī plata – vietas pietiek visam. Arī motora dinamika pilnībā atbilda manām vēlmēm, jo salīdzinājumā ar manu ikdienas Land Cruiser 120 Discovery paātrinās veiklāk. Ar Discovery iestigt mežā, izdangātās lauku stigās un citos bezceļos ir visai neiespējami. Tas ir būtiski, jo ikdienā, vedot pusdienas darbiniekiem vai piegādājot rezerves daļas, caurgājība ir svarīgs aspekts. Turklāt  degvielas patēriņš ir visai samērīgs.

Cenas ziņā Discovery ir līdzvērtīgs Toyota Land Cruiser, un pēc šā testa brauciena varu droši teikt, ka Discovery man patīk. Izvēles apvidus auto klasē netrūkst, tomēr ne visi spēj līdzināties šā auto īpašību kopumam. Citi modeļi ir lētāki, taču tiem trūkst salona ietilpības.

Agris Ludriksons,
z/s Kūdras


Uzreiz var pamanīt daudzveidīgos jaunā Dacia Duster uzlabojumus. Tagad tas kļuvis patīkamāks uz ceļa, turklāt degvielas patēriņš saglabāts ļoti zems. Pie stūres jūtos ērti un sev piemērotu sēdekļu pozīciju atradu visai ātri. Īsā šasija lieliski noder bezceļos un labāk pārvar grūtus ceļa posmus nekā izmēros garākie apvidnieki. Duster būtiskākie ieguvumi ir tā cena un zemās ekspluatācijas izmaksas. Ikdienas remonti neizmaksā dārgi, turklāt, pienācīgi to apkopjot, Duster sevi pierādījis kā izturīgs auto.



Klāvs Grimze,
z/s Lejasaudzi

Ikdienā pārvietojos ar iepriekšējo VW Amarok modeli, taču šodien bija iespēja izmēģināt jauno V6 motoru. Protams, jaunais agregāts ir jaudīgāks nekā 2,0 litru motors, taču šie papildu zirgspēki nekļūs par iemeslu, lai es mainītu savu Amarok pret jauno. Disku bremžu sistēma, izmaiņas aizmugures balstiekārtā un citi uzlabojumi, manuprāt, norāda uz to, ka šis vairāk ir kā feislifts. Amarok ir pietuvināts vieglā auto standartiem, kalpojot kā apvidus auto un neaizmirstot arī par praktisko pusi.

Arnis Burmistris,
z/s Vilciņi 1

Dacia Duster cenu līmenis ir ļoti pievilcīgs, un tagad tas pieejams ne tikai ar pilnpiedziņas sistēmu, bet arī automātisko transmisiju. Ērta sēdpozīcija, ērti iekārtoties, gaitas īpašībās trūkumus nesaskatīju un arī uz slikta meža ceļa no salona apdares nedzirdēju graboņu vai liekus trokšņus. Viss ir kārtībā. Jaunais Duster pēc visiem parametriem noteikti iederas Latvijas tirgū, un, ņemot vērā auto cenu, tas ir labs pirkums.

Uvis Slakteris
SIA "Mālnieki"

Volkswagen Amarok, manuprāt, ir pārāks pār saviem konkurentiem. Tas vienlaikus spēj būt gan jaudīgs, gan ekonomisks. Apvienojumā ar ietilpīgu salonu un plašu kravas kasti tas kļūst par klases izcilnieku. Īpaši varu paslavēt ērtos un komfortablos sēdekļus, kas aizgūti no Touareg. No pieredzes varu pastāstīt, ka, braucot no Vācijas līdz Latvijai, salona sēdošie neizjuta ne mazākās muguras sāpes, turpretim citos pikapos tik garš maršruts liek ātri vien par sevi manīt.

Vecajam Amarok bija problēmas ar koroziju. Ceru, ka šajā paaudzē šī kaite ir novērsta. Patīkami, ka apdzīšanas brīdī 3,0 litru dīzeļdzinējs zibenīgi paātrinās, – šā motora jauda ir vienkārši pasaka! Tas ir pilnīgs pretstats iepriekš izmantotajam 2,0 litru motoram, kas bija ļoti gauss. Tagad droši varu teikt, ka šo modeli beidzot var pirkt!



Arnis Burmistris,
z/s Vilciņi 1

Jaunais VW Touareg ir ļoti labs auto. Atrodoties pie stūres, nerodas sajūta, ka sēžam lielā apvidus auto, lai arī atrodamies augstu virs zemes. Touareg ir bagātīgi aprīkots, tas demonstrē sniegumu, kas ļauj tam sacensties ar premium konkurentiem. Labu iespaidu radīja naktsredzamības kamera. Ņemot vērā Latvijas mežos dzīvojošo dzīvnieku blīvumu, tā ir ļoti noderīga papildaprīkojuma funkcija.

Cena nebūt nav zema, taču tas nav šķērslis. Izvēloties auto, prioritāri nevajadzētu vērtēt auto zīmola prestižu, bet gan tā modeļa veiktspēju, komforta līmeni un citus faktorus, kas Touareg gadījumā mani pozitīvi pārsteidza.

Ikdienā braucu ar Audi Allroad, tomēr, neraugoties uz Touareg klīrensu un lielo izmēru, gaitas īpašības nebūt nav sliktākas. Braukšanas baudu uzlabo pneimopiekare, nodrošinot saķeri ar ceļu arī uz nekvalitatīva asfalta. Tiem, kuriem patīk komforts un slikti ceļu apstākļi nav sveši, noteikti der apdomāt par Touareg.

Viesturs Ozoliņš,
SIA Aurum Agro

Jaunā G-Klase ir ievērojams solis uz priekšu - jāuzteic patīkamais salons – jauns paneļa dizains, labāka trokšņu izolācija un ērta sēdpozīcija gan priekšā, gan aizmugurē. Vienlaikus līdz ar šīm pārmaiņām Mercedes izdevies saglabāt šī modeļa imidžu, un tas, manā skatījumā, ir svarīgi. Tiem, kas var šo auto atļauties tas būs labs pirkums, ko, pateicoties lielākam komfortam, varēs izbaudīt arī ikdienā. Mans favorīts G-klases modifikāciju klāstā ir G63 AMG.




Eduards Šmits
z/s "Pīlādži"

Izbraucu gan ar Jeep Grand Cherokee benzīna, gan dīzeļa versiju. Man patika, ka abām modifikācijām bija iespēja regulēt balstiekārtu dažādos režīmos. Izdevās Grand Cherokee izmēģināt arī slidenos meža ceļa apstākļos, un varēja just, kā automātiski tiek slēgti diferenciāļi un citas sistēmas, kamēr vadītājs šajā procesā nemaz neiesaistās. Ja vien neesi izteikts ātruma cienītājs, atšķirību starp abām motora versijām nevarēs sajust.

No amerikāņu šarma gan šeit palicis maz. Kādreizējo Jeep vienkāršību nomainījušas modernās tehnoloģijas – nospied starta pogu un brauc! Vērtējot pēc mūsdienu standartiem, salonā esošajam displejam būtu jābūt lielākam.

Jānis Kaņeps,
z/s "Orhidejas"


Alfa Romeo Stelvio ir īsts sporta auto raksturs. No šā auto nevar pieprasīt līganu gaitu. Sprigans un patīkams SUV ar kvalitatīvi izstrādātu interjeru. Testa brauciena laikā saklausīju vienu trūkumu – gar durvīm svilpo vējš. Šādiem trokšņiem noteikti nevajadzētu būt.

Patīkams auto šķita arī Tiguan ar R-line pakotni. Vienīgais trūkums konkrētajam auto bija mazjaudīgais motors. Ja es pirktu Tiguan, noteikti izvēlētos spēcīgāku dzinēju. Protams, tas nav tik augstvērtīgs kā Audi konkurenti, taču par attiecīgo cenu šis ir labs auto, kura iegādi vērts apsvērt.




Valdis Banders
k/s "Ritenis"


Desmit gadus esmu braucis ar Škoda Octavia. Šajā laikā esmu lielākoties braucis lauku apstākļos un mērojis jau teju 600 000 km bez nopietniem remontdarbiem. Šobrīd noteikti varu teikt – pieredze ir pozitīva. Tieši šā iemesla dēļ arī savu nākamo auto meklēju no Škoda klāsta. Karoq būtu labi piemērots lauku apvidum, turklāt to var aprīkot ar piekabes āķi un metāla aizsargpannu, kas, šķērsojot tīrumus, būs ļoti noderīga.

Testa braucienā izmēģināju arī citus auto, taču vairākiem modeļiem ir dažādi lieki aksesuāri un virsbūves akcenti, kurus lauku apvidū ātri vien sanāks apskādēt. Jau tagad esmu nobriedis Karoq iegādei, un galvenie trumpji ir tā klīrenss, pieņemamā cena un Škoda zīmols. Šis man nebūs ģimenes auto, bet gan darba zirgs. Karoq salonā viss šķiet pazīstams un nav nekā lieka. Volkswagen grupas auto, kas ir vienkāršs un patīkams vienlaikus.




Jānis Janševskis
z/s "Krevetes"

Ikdienā braucu ar L200, tāpēc bija interesanti to salīdzināt ar Hilux. Tikām cauri visiem pārbaudījumiem bez lielām grūtībām. No pazīstamiem cilvēkiem atsauksmes par šo auto esmu dzirdējis labas. Protams, īsto pilnpiedziņas spēku varētu izprast tikai īpaši smagos apstākļos, taču pirmie iespaidi bija labi. Nākotnē plānoju iegādāties jaunu pikapu lauku darbiem, un šī būtu saprātīga izvēle.

Savukārt Ford Ranger ir nedaudz cietāks par saviem konkurentiem, ko lielākoties nosaka dubļu riepas. 3,2 litru motors ir ļoti jaudīgs, un tā vilkmi uzreiz var sajust. Interesanti, ka līdzīgi kā Hilux arī Ranger ir melnie griesti pretstatā citu pikapu gaišajam tonim. Ikdienā vadājot strādniekus, melnā krāsa būs krietni vien praktiskāka izvēle, ja nevēlaties veltīt laiku biežai auduma tīrīšanai. To pašu var attiecināt uz ādas sēdekļiem.



Gatis Rāviņš
z/s "Muldas"


Ar Toyota Land Cruiser izbraucām bezceļu trasi, un šādos apstākļos gaitas īpašības ir labas. Arī ikdienā braucu ar Toyota, un sajūtas ir ļoti līdzīgas. Salons ir plašs, un apdares kvalitāte ir pieņemama. Četru cilvēku sastāvā var doties garākā ceļojumā un ņemt līdzi visu nepieciešamo. Uzskatu, ka Land Cruiser var kalpot kā ļoti labs ikdienas auto, jo komforta līmenis uz grantsceļa ir pietiekami augsts. Izbraucot uz šosejas, jūtams motora jaudas trūkums. Salīdzinot ar citām mūsdienu SUV iespējām, šeit vēlētos redzēt labāku dinamiku. Protams, Latvijā atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, un šādos apstākļos 2,8 l dīzeļdzinējs būs pietiekams.

Savukārt Alfa Romeo Stelvio ir īsts spridzeklis! Tas ir krasi atšķirīgs no visiem citiem testa dalībniekiem. Sajūtu līmenī šķiet, ka tu brauc ļoti asi un ātri. Ielūkojoties spidometrā, nākas atskārst, ka tik traki nemaz nav. Šim auto nav svarīga stereosistēma, jo brauciena laikā jāklausās tikai motora skaņā. Forši! Svarīgi, ka arī balstiekārta strādā tandēmā ar motoru, ļoti sakārtota gaita. Grūti spriest, vai šo auto es vēlētos ilgtermiņā, taču īsiem izbraucieniem man patiktu. Salona apdarē redzams ozolkoks un īsta āda – eleganti!



Jānis Uzulēns
z/s "Jokas"


Ssang Yong Rexton vizuāli šķiet ļoti liels, un, iesēžoties salonā, sajūta ir kā augstas klases automašīnā. Latvijā šis zīmols ir mazpazīstams, tāpēc tas tiek vērtēts kā kaut kas netipisks. Iespēju ziņā Rexton pārspēj Land Cruiser, vienlaikus līdzinoties Discovery, turpretim šā auto cena ir divreiz zemāka. Tātad var nopirkt gan vīram, gan sievai. Vienīgais trūkums ir Rexton vērtības kritums pēc piecu gadu ekspluatācijas. To gan daļēji atsver beznobraukuma piecu gadu garantija. It kā 2,2 l dīzeļdzinējs ir nedaudz par kūtru, kaut gan ar to tāpat ir gana, lai pārspētu Land Cruiser 2,8 l agregātu.

Škoda Kodiaq arī šķiet uzticams ikdienas auto, turklāt, pateicoties Škoda zīmola atpazīstamībai, tas labi tur savu vērtību. Zemās ekspluatācijas izmaksas un izturība arī ir spēcīgs trumpis. Piemēram, Stelvio ir ļoti skaists un labs auto, taču rodas šaubas, ka šā SUV spēkos būs nobraukt 15 gadus Latvijas apstākļos. Kodiaq šādu problēmu, visticamāk, nebūs.

Izmēros iespaidīgais Discovery bez piepūles tika galā ar smilts, grants un meža ceļiem. Neraugoties uz virsbūves apmēriem, salonā rodas izjūta, ka atrodies Golf klases automašīnā. Ļoti manevrētspējīgs arī šaurās vietās. Patīkami, ka ir iespēja paaugstināt klīrensu līdz pat 28 cm, bet, atgriežoties uz asfalta, to atkal var samazināt līdz 20 cm. Var nešaubīgi teikt, ka Discovery uz šosejas sniedz patīkamākas sajūtas nekā Land Cruiser.
 
Miķelis Pavārs
z/s "Auziņas"


Ja meklējat auto darba vajadzībām, tad L200 ir vispiemērotākais. Tas ir kluss un nodrošina labu caurgājību. Visas kalnu nogāzes pieveicu bez grūtībām. Uz ceļa tas ir nedaudz nestabils, tomēr darba apstākļos tas nav tik būtiski. Interesanti, ka L200 ir pat mīkstāks nekā Hilux. Protams, VW Amarok ir klusāks un dinamiskāks, turklāt, salīdzinot ar L200, tas demonstrē labākas gaitas īpašības, tāpēc būs labāk piemērots tiem, kuriem vajag apvienot gan pilsētas auto, gan pikapu lauku darbiem.




Oļegs Muntjans
z/s "Vilciņi"


Berlingo ir pilnībā jauns un moderns izskats. No darba zirga pārtopot par ģimenes auto, tas arī brauc ļoti labi. Vēlos uzslavēt salonu – vadītājam augsta un ērta sēdpozīcija, ko papildina pārdomāta ergonomika. Šeit netrūkst dažādu mantu novietņu un kopējā ietilpība ir iespaidīga. Labs ceļojumu auto. Vienīgais aizrādījums ir par glāžu turētājiem. Tiem vajadzētu būt jebkuram auto jau standarta aprīkojumā, taču šeit to nav. Motora jauda nav liela, taču šīs klases automašīnai tā ir pietiekama.

Savukārt mežā izmēģināju Subaru Outback – man patika! Tam ir mīksta gaita, laba dinamika. Arī aprīkojumu var iegūt ļoti bagātīgu. Meža maršrutu izbraucu arī Navara pikapā un uzreiz sapratu, ka atrašanās Outback salonā ir krietni patīkamāka. Uzskatu, ka Subaru vienmēr bijis soli priekšā citiem, un šis progress saglabājies arī šodien.




Plašāku materiālu lasi jaunajā What Car? žurnālā - no 21. novembra pieprasi visās Circle K degvielas uzpildes stacijās Latvijā.  Turklāt "zelta" un "platīna"  automazgāšanas programmu pircējiem - žurnāls dāvanā!


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.