Testa brauciens

Citroen Berlingo: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Citroen Berlingo
100 ZS dīzeļdzinējs, manuālā pārnesumkārba
Berlingo cena no 13 900 eiro

Citroen modeļu klāstā Berlingo vārds jau ir pazīstams. Tomēr jaunais modelis piesaista uzmanību ar savu mūsdienīgo ārieni, kurā ir redzamas atsauces uz jaunākajiem Citroen SUV modeļiem. Berlingo, kam ir kopīga platforma ar jauno Peugeot Rifter un Opel Combo Life,  ir saglabājis virkni praktisku elementu - bīdāmās durvis, trīs individuālas, nolokāmas sēdvietas otrajā rindā, kā arī lielās bagāžas nodalījuma durvis un pilnībā līdzeno grīdu. Taču klāt nākuši daudzi elementi, kas to padara pievilcīgāku ģimenes auto pircējiem - plašāks komforta aprīkojums, astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba (papildaprīkojums), kā arī virkne jauno drošības tehnoloģiju.

Kāds tas ir?

Berlingo motori ir tādi paši kā Peugeot Rifter un Opel Combo Life - 1,2 litru tilpuma 110 ZS Puretech benzīna motors, kā arī 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinējs ar 75, 100 un 130 ZS. Visiem motoriem standartaprīkojumā ir sešpakāpju manuālā transmisija, taču jaudīgākais dīzeļdzinējs ir pieejamas arī ar jauno astoņpakāpju “automātu”.

Pagaidām esam izmēģinājuši tikai modifikāciju ar 100 ZS dīzeļdzinēju un manuālo transmisiju, kas demonstrē vidēji labu dinamiku un salīdzinoši pieņemamu jaudu, lai pārvadātu, piemēram, kaitošanas ekipējumu un pāris draugus ar viņu bagāžu.

Berlingo gaitas komforts šķiet nedaudz labāks, nekā Peugeot Rifter, it īpaši tas ir jūtams, šķērsojot "gulošos policistus" - Citroen ar šo izaicinājumu tiek galā veiksmīgāk. Arī vadāmības ziņā pirmie iespaidi ir pozitīvi - stūres reakcija ir pārsteidzoši asa, ņemot vērā Berlingo saknes komerctransporta segmentā. Trokšņu izolācija ir apmēram vienā līmenī ar Rifter - ceļa trokšņi ir labi apslāpēti, tāpat kā pretvēja šalkoņa, kas parasti varētu rasties modeļiem ar šāda tipa virsbūvi. 

Kopumā kvalitātes ziņā Berlingo izskatās liels solis uz priekšu, salīdzinot ar līdzšinējo modeli. Apdares materiāli salonā ir augstvērtīgāki, taču joprojām prioritāte ir izturībai, nevis biznesa klases līmeņa elegancei. Ģimenes auto pircējiem vajadzētu pievērst uzmanību faktam, ka Berlingo ir pieejams ar bagātīgu drošības aprīkojuma klāstu. Komplektā ir gan joslu maiņas brīdinājuma sistēma, gan ārkārtas bremzēšanas sistēma, kā arī brīdinājums par pārāk mazu distanci ar priekšā braucošo auto. 

Berlingo interjera arhitektūra ir teju identiska kā Rifter - kopīgs ir navigācijas un infosistēmas, arī pogu un slēdžu izvietojums ir praktiski tāds pats - atšķirības atrodamas vien uz multifunkcionālā stūres rata. Ērtu sēdpozīciju varēs atrast ikviens, par spīti tam, ka sēdekļiem nav elektriskās regulēšanas opcija. Mūsu testa auto bija head up displejs, kas atvieglo aktuālākās informācijas - braukšanas ātruma nolasīšanu kustības laikā.

Ja tu apsver Berlingo vai cita līdzīga auto iegādi, tad ir skaidrs, ka ietilpība un praktiskums tev ir īpaši svarīgas pozīcijas. Berlingo neliks vilties - vietas pasažieriem ir daudz, aizmugurē ir trīs individuālas sēdvietas, kuras var nolocīt pēc nepieciešamības taču nevar bīdīt uz priekšu vai atpakaļ. Taču īsti nepieciešamības pēc tā nav - bagāžas nodalījums ir vienkārši masīvs - 775 litri, bet nolokot sēdekļu atzveltnes, to var palielināt līdz 1414 litriem. 

Vai to ir vērts pirkt?

Berlingo ir Citroen mēģinājums apvienot minivena praktiskumu ar krosovera dizaina iezīmēm - protams, ja tev nepieciešams tikai praktiskums, tad tu var izvēlēties, piemēram Ford Tourneo Connect vai Peugeot Partner, taču Berlingo ir kaut kas vairāk, nekā abi minētie modeļi. Berlingo bāzes modifikācija ir Live, bet dārgākā - Shine. Mūsuprāt, Feel aprīkojuma komplekts ir pilnīgi pietiekams, taču, ja ir vēlēšanās, to var papildināt ar dažādām ekstrām no papildaprīkojuma saraksta.

Cenu ziņā Berlingo apmēram vienā līmenī ar Rifter un Combo Life. Katrā ziņā, tas būs lētāks, nekā tradicionālie miniveni. Ikdienas lietošanas izmaksām nevajadzētu būt augstām - sākot no apdrošināšanas līdz pat degvielas patēriņam Berlingo neizskatās pēc auto, kas varētu iedragāt tava konta bilanci.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.