Testa brauciens

Audi Q8: pirmie iespaidi

Izmēģinam Audi Q8 50 TDI
Testa auto cena 104 000 eiro
Bāzes Audi Q8 cena 70 500 eiro

Audi Q8 ir Ingolštatē bāzētā autoražotāja radītais konkurents BMW X6 „SUV-kupejai”, kas šogad svinēja 10 gadu pastāvēšanas jubileju. Daudzi varbūt vēl atceras, ka 2008. gadā ne viens vien šaubījās par to, kas tad gribēs pirkt auto, kas ir dārgāks un nepraktiskāks nekā X5, ar apšaubāmi „sportiskāku” izskatu un vadāmību. Taču, ticiet vai ne, šo desmit gadu laikā BMW ir pārdevuši pusmiljonu X6 eksemplāru un daudzi no tiem turpina ceļot no rokas rokā arī lietoto auto tirgū.

Audi visu šo laiku bijuši spiesti noraudzīties, kā kolēģi no Bavārijas turpina „vārīties”, taču beidzot arī viņiem ir savs X6. Tas ir jau sestais Volkswagen grupas luksusa SUV pēdējo trīs gadu laikā, kas veidots uz koncerna MLB-Evo platformas. Un, tāpat kā radniecīgie Audi Q7, Volkswagen Touareg un Porsche Cayenne, tas tiek būvēts Bratislavā, Slovākijā.

 

No ārpuses tas ļoti atgādina vēl vienu radinieku - Lamborghini Urus - un tā nebūt nav vienkārša sagadīšanās. Audi Q8 projekts tika aizsākts vēl pirms Lamborghini pieņēma lēmumu par Urus, taču, ņemot vērā, ka itāliešu zīmolam nebija nepieciešams cīnīties par vietu uz konveijera pārslogotajā Bratislavas rūpnīcā, viņiem izdevās sākt Urus ražošanu ātrāk, nekā to izdarīja Audi.

Kāds tas ir?

Mūsu testa auto ir Q8 ar 286 ZS 3,0 V6 dīzeļdzinēju, jeb 50 TDI, kas šobrīd ir vienīgais pieejamais Q8 variants. Un, lai arī tas izmanto tā dēvēto „vieglo” hibrīddtehnoloģiju, kas nodrošina vienmērīgāku paātrinājumu un labāku dinamiku, tas īsti nav motors, kas varētu pārliecināt jaudīgu SUV pircējus atteikties no saviem Cayenne, Range Rover Sport un X6. Tā vietā daudz interesantāks varētu šķist 55 TFSI, jeb modifikācija ar 340 ZS 3,0 V6 benzīna motoru, kas gaidāms vēlāk.

Protams, Q8 50 TDI tik un tā ir jaudīgs. Un ātrs. Paātrinājums ir pārliecinoši straujš un vienmērīgs - viens mīnuss gan ir fakts, ka pārnesumkārba nedaudz "padomā" un tikai tad ļauj vaļu motora 286 zirgspēkiem, pat "dynamic" režīmā, kas padara sportisku braukšanu mazliet nervozu.



Vēl viena nianse ir balstiekārta. Adaptīvā, pneimatiskā sporta balstiekārta, kas ļauj Q8 pacelt augstāk vai nolaist zemāk un ietver Audi drive Select braukšanas režīmu izvēles opciju, ir papildaprīkojums, jeb vēl pusotrs tūkstotis eiro klāt pie šī auto cenas. Neesam izmēģinājuši Q8 bez tās, taču jājautā – vai kāds normāls Q8 pircējs vispār vilcināsies, domājot par tās nepieciešamību? Gaitas komforts ir perfekts, pat ar 21 collas diskiem - ievērojami labāks, nekā X6, ko parasti pērk ar M pakotni, kas padara jau tā cieto BMW vēl cietāku - to jutīsiet uz katra kanalizācijas lūkas vāka.

Tāpat – ja reiz pērk, tad pērk – no papildaprīkojuma būtu jāizvēlas arī Komforta paka un Tehnoloģiju paka, kopā tas maksās vēl 16 tūkstošus eiro, bet tad gan būtībā Q8 varētu uzskatīt par pareizi nokomplektētu.

Tas nozīmē, ka šis auto tev mierīgi var izmaksāt 100 tūkstošus eiro vai pat vairāk. Mūsu testa auto cena ir 104 tūkstoši eiro. Vai tas ir tā vērts? OK, tas izskatās sportisks, tas nenoliedzami ir kluss un komfortabls, tieši tāds, kā par šo cenu varētu gaidīt. Turklāt labā ziņa ir tā, ka tas ir arī praktiskāks, nekā, piemēram X6 – vietas aizmugurē sēdošajiem ir vairāk, arī bagāžas nodalījuma izmērs ir milzīgs.



Turpinot par Q8 - tas, kas to atšķir no Q7 ir MMI Touch skārienjutīgās infosistēmas konsoles. Lai arī teorētiski divi ekrāni  viduskonsolē varētu novērst uzmanību no ceļa, praksē tā nav, pateicoties opcijai, kas ļauj iezīmēt nepieciešamāko funkciju „linkus”, izveidojot tādu mājaslapu, kurā ir izvietota visbiežāk lietoto funkciju kontroles karte. Augšējo displeju var arī deaktivizēt.

Q8 salonu rotā arī pilnībā digitālais virtuālais displejs un labākie apdares materiāli, kādi ir šī zīmola rīcībā. "Piano black" apdari tagad plaši izmanto daudzi ierindas ražotāji, kas vēlas tuvoties premium līmenim, taču jāņem vērā, ka eksistē "piano black" un "Audi piano black". Tās ir divas dažādas parādības.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja tev patīk lieli SUV un jo ipaši ar Audi logo, tad – jā. Bet - vai šis ir īstais brīdis. Jo Audi Q8 šasija ir gatava kaut kam vairāk, nekā 285 ZS, un šķiet – arī vairāk nekā 340 ZS, kas būs nākamgad gaidāmajam 55 TFSI.  Kamēr modifikāciju klāstā neparādīsies SQ8 vai RS Q8, šī modeļa dinamiskais potenciāls paliks nerealizēts – un tāpēc nav daudz iemeslu, kāpēc šobrīd vajadzētu dot priekšroku Q8, nevis, piemēram, Q7. Ja nu vienīgi tu gribi pašu jaunāko, pašu modernāko "kupejas tipa" SUV, kāds šobrīd ir pārdošanā - tūlīt un tagad.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!