Testa brauciens

Mitsubishi Pajero 2018: testa brauciens

Mitsubishi Pajero pēdējā versija
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 43 500 eiro

AutorsViesturs Ozoliņš

Ja tev nepieciešams liela izmēra apvidus auto, turklāt ar jēdzienu “apvidus auto” domāts patiešām reāls, pilnpiedziņas bezceļu transportlīdzeklis, tad tavas opcijas strauji sašaurinās. Turklāt, ja tu negribi par to maksāt kaudzi naudas, tad tavas opcijas sašaurinās vēl vairāk.

Faktiski - tādu auto, kas būvēti uz klasiskās, rāmja šasijas, aprīkoti ar diferenciāļa bloķētājiem, pazeminātajiem pārnesumiem un citām apvidus braukšanai paredzētām funkcijām, praktiski tirgū vairs nav – ja neskaita Toyota Land Cruiser un šo – Mitsubishi Pajero. Turklāt arī Pajero pavisam drīz (vismaz Eiropā) kļūs par vēsturi. Līdzīgi kā bija ar leģendāro Evolution ielas sporta auto, arī Pajero modeļa uzturēšana un tālāka attīstīšana, tai skaitā nepārtraukta pielāgošana ES emisiju standartiem ražotājam pašreizējā tirgus situācijā vairs nešķiet rentabla.

Tāpēc ar labi aprīkotu, 2018. gada Pajero versiju, kas ir pēdējā šī modeļa inkarnācija Eiropas tirgū, japāņu autoražotājs cēli nolēmis no tā atvadīties. Taču, kāds tas galu galā ir, 2018. gada kontekstā?

Kāds tas ir?

Kopš pēdējās paaudzes Pajero klajā laišanas 2006. gadā tas praktiski nav mainījis savu ārējo veidolu – ja neskaita tādas nianses kā buferi, lukturu optika un citi sīkumi, ko pamanīs vien īsteni šī modeļa fani. Būdams viens no senākajiem un plašāk pazīstamākajiem Mitsubishi modeļiem, tas vienmēr ir palicis uzticīgs savai eksistences jēgai – ietilpīgs salons, liels kravas nodalījums un neapstrīdamas bezceļu braukšanas spējas. Vienīgais, kas liecina par kaut kādu atbilstību šim laikmetam, ir skārienjutīgais infodisplejs priekšējā paneļa vidū.

Pajero ir septiņas sēdvietas – no kurām divas pēdējās faktiski ir kā šaurs soliņš ar aizkustinoši liela izmēra galvas balstiem. Ja trešā sēdekļu rinda nav nepieciešama, to var paslēpt bagāžas nodalījuma grīdā, taču minētie galvas balsti gan vispirms ir jānoņem. Otrā sēdekļu rinda arī ir nolokāma, kas ļauj paplašināt kravas telpu no 1069 līdz 1798 litriem. Taču nenolocītā veidā tā kalpo kā ērts dīvāniņš trīs cilvēkiem, turklāt ar regulējamu atzveltni un ISOFIX stiprinājumiem bērnu sēdeklīšiem.

Vienlaikus gan diezgan droši var prognozēt, ka vairums Pajero pircēju to izvēlēsies, nevis, lai brauktu uz bērnudārzu, bet gan medībās vai citviet, kur nepieciešams izturīgs transportlīdzeklis. Ņemot vērā, ka no šādiem braucieniem tas nereti atgriežas dubļains un slapjš, lielākā daļa apdares materiālu ir no cietas un izturīgas plastmasas – bez pretenzijām uz luksusu vai greznību.

Arī aprīkojumā nav nekā lieka – ja neskaita klimata kontroli, USB pieslēgvietas un savienojuma opcijas viedtālruņiem, tajā ir tikai tas, kas nepieciešams lai brauktu tur, kur sirds kāro, un pārvarētu jebkādus šķēršļus, kas to varētu traucēt.

Braukšanas sajūtu ziņā Pajero daudz neatpaliek no Toyota Land Cruiser – būdams bezceļnieks, tas nav tik smalks kompanjons uz autobāņa, kā, piemēram, BMW X5.  Taču ar to brīnumainā kārtā ir pārsteidzoši viegli sadzīvot ikdienā, ja “spēlē pēc Pajero noteikumiem”.  Pārredzamība ir laba, taču šauras stāvvietas Pajero īsti nepatīk – pilsētā ir jāpaļaujas uz distances sensoriem un atpakaļskata kameru.

Vismaz  3,2 litru četrcilindru dīzeļmotors, kas pēdējoreiz tika revidēts 2011. gadā, ir jaudīgāks nekā Cruiser un ļauj pārliecinošāk veikt apdzīšanas manevrus, kad tas ir nepieciešams. Piecpakāpju automātiskā transmisija arī nav nekāds jaunums – taču labā ziņa ir tā, ka šī motora un pārnesumkārbas tandēms ir palicis nemainīgs gadiem ilgi, tāpēc to var uzskatīt par tehniski pārbaudītu un izturīgu.

Bezceļa apstākļos tas ir tieši tas, kas vajadzīgs, komplektā ar Super Select II pilnpiedziņas sistēmu, kas ļauj izvēlēties kādu no vairākiem braukšanas režīmiem, atkarībā no ceļa seguma. Turklāt ar vienu slēdža kustību Pajero var transformēt par aizmugures piedziņas auto, ekonomējot degvielu. Oficiālais vidējais degvielas patēriņa rādītājs ir nedaudz virs 9 litriem. 

Vai to ir vērts pirkt?

Pajero varbūt dažiem šķiet arhaisks, taču tas nenozīmē, ka tas ir slikts auto. Protams, nav šaubu par to, ka Pajero šim laikmetam jau kļūst par sirmu – ja tev nepieciešams vienkārši septiņvietīgs SUV, tādi auto kā Mitsubishi Outlander, Hyundai Santa Fe vai Škoda Kodiaq varbūt būs piemērotāki.

Taču, ja laiku pa laikam tev radīsies vēlme mesties bezceļu piedzīvojumos, par šo naudu neko labāku par Pajero šobrīd nav iespējams atrast. Paskaties dīleru cenu lapās - ko vēl tikpat ietilpīgu un izturīgu var atrast par nepilniem 44 tūkstošiem eiro?

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!