Ziņas

Cik nopelna un pazaudē autoražotāji uz katru pārdoto auto?

Ferrari uz katru pārdoto auto nopelnījis teju 70 tūkstošus eiro
Cik nopelna Audi, BMW un Porsche?
Tesla uz katru auto pazaudē 11 tūkstošus, Bentley - 17 tūkstošus

Premium līmeņa automašīnas nav gluži lētas – tas nav nekāds noslēpums. Turklāt skaidrs ir arī tas, ka cenu lapās norādītās sākumcenas varbūt izskatās tīri pieņemamas – līdz brīdim, kad tu sāc izvēlēties vēlamo papildaprīkojumu. Un tas ir brīdis, kad tavs izraudzītais BMW, Audi vai Mercedes piepeši kļūst par 15 līdz 20 tūkstošiem eiro dārgāks. Un, ja tas ir luksusa līmeņa auto, tad 15 vai 20 tūkstoši pat ir relatīvi niecīgs cipars.

Taču – cik tad īsti nopelna premium automašīnu ražotāji uz katru pārdoto auto? Kā izrādās, kamēr vieni patiešām nevar sūdzēties, citiem nemaz tik spoži neiet – to atklāj tikko publicēts Vācijas ekonomikas profesora Ferdinanda Dudenhofera pētījums.

Absolūts līderis veiksmes ziņā ir Ferrari, kas uz katru pārdoto auto šī gada pirmajā pusgadā nopelnījis vidēji 69 tūkstošus eiro. Te gan jāņem vērā, ka Ferrari ir starp pašiem dārgākajiem auto un tieši personalizācijas opcijas ir tās, kas palielina šo auto cenas, pildot Maranello bāzētā itāļu sporta auto ražotāja kabatas.

Otrajā vietā ir Porsche, kas šajā pašā laika posmā uz katru pārdoto auto vidēji nopelnīja 17 tūkstošus eiro. Cipars ir ievērojami mazāks, nekā Ferrari, taču – Porsche ir lielāki pārdošanas apjomi, jo tas tomēr ir populārāks zīmols nekā Ferrari. (Atceries anekdoti – „laikam jau tie Ferrari nemaz nav tik labas mašīnas – tauta kaut kā maz pērk”).

Audi, BMW un Mercedes uz katru pārdoto automašīnu šogad nopelnījuši vidēji 3 tūkstošus eiro, Maserati – vidēji 5 tūkstošus eiro, un apmēram tikpat uz katru mašīnu nopelnīja arī Volvo, kas izmisīgi cenšas nostiprināt savu pozīciju starp premium ražotājiem.

Uz šī fona, Jaguar Land Rover peļņa par katru pārdoto auto ir vien 800 eiro. Tomēr labā ziņa ir tā, ka indiešiem piederošais autoražotājs nezaudē naudu katrreiz, kad tas pārdod kādu automašīnu – ko nevar teikt par Tesla un Bentley.

Tesla šī gada pusē uz katru pircējam izsniegto auto pazaudēja 11 tūkstošus eiro, kamēr Bentley – apmēram 17 tūkstošus eiro. Abos gadījumos šie zaudējumi tiek skaidroti ar lielām investīcijām, ko veikuši abi zīmoli.

Rolls-Royce un Lamborghini pētījumā nav iekļauti, jo šie ražotāji savus pārdošanas un peļņas datus nav publiskojuši.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!