Testa brauciens

Hyundai Santa Fe: testējam jauno modeli

2018. gada Hyundai Santa Fe
Izskatīgāks un labāk aprīkots
Laba vadāmība, reālas septiņas sēdvietas

AutorsIvo Goldmanis

Apvidus auto un krosoveru segments ar katru gadu kļūst arvien lielāks - un lielāki, burtiskā nozīmē, kļūst arī paši SUV. Labs piemērs ir jaunais Hyundai Santa Fe, kas ir par 7 cm garāks nekā tā priekštecis, kurš bija pieejams divās versijās - Santa Fe un Grand Santa Fe. Tagad būs tikai viens izmērs, ko pēc izvēles varēs komplektēt arī ar 7 sēdvietām. Pilnpiedziņa, astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba un 2,2 litru dīzeļdzinējs visticamāk būs pieprasītākā Santa Fe komplektācija Eiropā - un mēs devāmies uz Barselonu, lai to izmēģinātu.

Kāds tas ir?

Vispirms, iekāpjot pie stūres, tas nemaz nešķiet tik liels, kā tas izskatās. Taču patiesībā tas ir liels auto, izmēru ziņā daudz neatpaliekot no, piemēram Range Rover Sport. Un, ja ņem vērā tā masu, tas tomēr ir diezgan viegli vadāms un patiesībā - itin manevrētspējīgs, ja runa ir par strauju joslu maiņu un asāku līkumu izbraukšanu pat salīdzinoši lielā ātrumā.



Stūres reakcija ir tieša un apveltīta ar pārsteidzoši informatīvu raksturu, atšķirībā no daudziem citiem septiņvietīgiem SUV. Neraugoties uz to, virsbūves sasvere tomēr ir jūtama, taču to pamanīs tikai paši agresīvākie braucēji - un tai nav tas vecā parauga apvidnieku nekontrolējamības blakusefekts, kā piemēram, Pajero, kas gan ir pavisam citā līgā. No otras puses - tas ne tuvu nav Tiguan, arī Kodiaq vadāmība būs mazliet (bet tikai - mazliet) precīzāka. Savā ziņā Santa Fe braukšanas sajūtas ietekmē arī jaunā astoņpakāpju trasmisija - VW koncerna mašīnām ir DSG kārbas, kas padara paātrinājumu vienmērīgāku, Santa Fe gadījumā arī viss ir kārtībā, taču atliek pafantazēt, kā būtu, ja tajā ieliktu pārnesumkārbu no tā paša Kodiaq.

Gaitas komforta ziņā gan tas ir labāks, nekā Kodiaq, bet te ir vērts atzīmēt, ka mūsu pirmais un pagaidām vienīgais testa brauciens notika saulainajā Katalonijā, kas ir bagātākais Spānijas reģions un to var redzēt arī pēc asfalta seguma kvalitātes. Tāpēc arī par ceļa trokšņiem mēs objektīvi varēsim spriest vien tad, kad būsim aizbraukuši no Rīgas līdz Cēsīm un atpakaļ. Pretvēja šalkoņa gan ir viens faktors, ko varējām novērtēt - tā pagaidām ir vienīgais Santa Fe mīnuss, vai - godīgi sakot - mīnusiņš. Jo faktiski šo par īpašu problēmu līdz šim nav nosaucis neviens no Whatcar.lv regulārajiem lasītājiem, rakstot vērtējumus par saviem auto.



Salona apdare ir ievērojami labāka nekā līdzšinējam Santa Fe modelim, kas šokēja arī ar savu ievērojamo cenas lēcienu - un tāpēc savulaik to nebija viegli sagremot. Tagad, paskatoties, kāds ir piedāvājums 40-47 tūkstošu eiro cenas segmentā (Ford Edge, Kia Sorento), jaunais Santa Fe šķiet pilnībā pieņemams (galīgās cenas vēl nav apstiprinātas, bet būtiskas pārmaiņas nav gaidāmas).

To pašu var teikt arī par praktiskumu - septiņas sēdvietas nav tikai uz papīra vien - arī divas aizmugurējās papildvietas ir izmantojamas pieaugušiem ļaudīm, protams, ar noteikumu, ja viņi nav divmetrīgi. Turklāt Hyundai ir padomājuši par šo papildvietu lietošanas ērtību, ieviešot gaisa kondicionēšanas sistēmu arī trešajai sēdekļu rindai kā arī atvieglojuši šo sēdekļu salocīšanu - to var izdarīt, vienkārši piespiežot pogu.
Infosistēma priekšējā panelī izskatās mūsdienīga, taču reālajā dzīvē tie pircēji, kam bijusi iespēja izmēģināt līdzīgas sistēmas VW koncerna vai BMW modeļos, varētu nākt klajā ar kaut kādiem komentāriem par lietošanas ērtību un pašas sistēmas ātrumu. Tā nav slikta, bet ir redzētas labākas. 

Vai to ir vērts pirkt?

Konkurentu Santa Fe netrūkst. Tāds ir gan Nissan X-Trail, arī Škoda Kodiaq šķiet gana vilinošs piedāvājums - motoru klāsts (un, attiecīgi cenu spektrs) ir plašāks, tāpēc, ja tev ir vajadzīgs septiņvietīgs SUV, izvēle šobrīd tirgū ir - un mēs ieteiktu izmēģināt arī tuvākos konkurentus. Santa Fe plusi ir dizains - tas tiešām ir izdevies, pateicoties korejiešu autoražotāja radošajai bāzei Vācijā, tāpat arī 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma gluži apkārt nemētājas. Tas nav pēdējais vārds braukšanas sajūtu (gaitas komforta un vadāmības līdzsvara) ziņā, bet tas ir daudz labāks, nekā skeptiķi varētu iedomāties.



Testa auto:
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi 4WD
Motors: četri cilindri, 200 ZS, dīzelis
Paātrinājums 0-100 km/h: 9,4 sekundes
Cena - tiks paziņota.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.