Testa brauciens

Audi A6: pirmie iespaidi

Izmēģinām Audi A6 3,0 TDI
Jaunākās tehnoloģijas, laba trokšņu izolācija un dinamika
Pardošanā tagad

Audi A6 vienmēr ir bijis pats neuzkrītošākais no lielā vācu biznesa klases trijnieka, kurā ietilpst arī BMW 5. sērija un Mercedes-Benz E-Klase. Jaunākās paaudzes modelis turpina šo tradīciju - vizuāli to, protams, var atšķirt no līdzšinējā modeļa, taču lielākās pārmaiņas ir salonā, nevis ārpusē, kur pazīstamās formas to nekļūdīgi ļauj identificēt kā A6.

Ingolštatē bāzētā ražotāja uzdevums bija radīt tādu auto, kas pilda visas funkcijas, kas ir svarīgas šī segmenta auto pircējiem Eiropā - kā arī nodrošina to sportiskumu, kādu pieprasa klienti ASV, kur uzņēmumu autoparkos dominē vietējā kaluma transportlīdzekļi, bet Eiropas auto daudzi izvēlas kā savu privāto transportlīdzekli.



Šķiet, jaunais A6 nevienam neliks vilties. Veidots uz alumīnija šasijas, tas seko jaunā A7 un A8 pēdās, ietverot pašas jaunākās tehnoloģijas, kādas ir pieejamas šim zīmolam. Visi displeji un - pārsvarā - arī slēdži ir elektroniski, pieejama pneimatiskā balstiekārta (kāda bija arī mūsu testa auto), turklāt Audi ir jūtami pastrādājuši, lai uzlabotu jaunā A6 vadāmību un trokšņu izolāciju.

Kāds tas ir?

Kamēr A6 modeļu klāsts nav papildināts ar S6 vai RS6, pats jaudīgākais ir A6 ar 3,0 litru V6 TFSI benzīna motoru, septiņpakāpju automātisko transmisiju un quattro pilnpiedziņu. Taču populārākais, šķiet, būs šis - 3,0 TDI, ar to pašu quattro pilnpiedziņu, kā līdz šim. Visiem A6 ir pieejama tā dēvētā “maigā” hibrīdsistēma, kas ar litija jonu baterijas palīdzību izlīdzina jaudas padevi un padara start/stop sistēmu manāmi ciešamāku, vienlaikus uzlabojot degvielas ekonomiju.



Dizains un interjers ir veidots atturīgajā Audi stilā, bez visādiem brīnumiem un eksperimentiem. Montāžas kvalitāte ir nevainojama, šur tur gan rēgojas mazliet cietākas plastmasas apdare, taču viss, kas ir vadītāja un pasažieru acu augstumā ir nostrādāts perfekti - atbilstoši labākajiem standartiem klasē. Jau tas, kā aizveras alumīnija durvis, pats par sevi ir ievērības cienīgs process - to gribas atkārtot vēl un vēl.

Elektroniskie MMI displeji, kas tagad arī klimata kontroli padarījuši elektrificētu, ir nodeva 21. gadsimta autobūves jaunākajiem trendiem - un izskatās diezgan labi, kaut arī nenoliedzams ir fakts, ka mašīnā nāksies turēt mitrās salvetes, lai tīrītu plašos stikla ekrānus no putekļiem un pirkstu nospiedumiem.



Gaita, dinamika, komforts

S tronic pārnesumkārba šķiet vairāk pielāgota mierīgai braukšanai - kamēr vien nav aktivizēts Dynamic režīms, rodas iespaids, ka zem motora pārsega ir labi ja 2,0 litru motors. Taču, izdarot nepieciešamās korekcijas, A6 pārvēršas par to ātrgaitas kreiseri, kādu ir raduši redzēt autobāņu braucēji - pat lielā ātrumā nav sajūtas, ka tiek darīts kaut kas pretlikumīgs - tik kluss un neuzbāzīgs ir motora troksnis un skaņas komforts salonā.

5,1 sekunde līdz 100 km/h ļauj apdzīšanas manevrus veikt “vēsi”, katapultējot A6 teju jebkurā starta ātrumā. Teorētiski ar vienu bāku var nobraukt ap 1000 km, patiesībā vidējais patēriņš ir 8-9 litri/100 km un arī tas nav daudz, ņemot vērā jaudu. Gaitas komforts ir nevainojams - pat paši negantākie Latvijas asfalta paraugi (Siguldas šoseja posmā no Garkalnes līdz Sēnītei ir viens šāds piemērs) īpaši netraucē mieru salonā. Pretvēja šalkoņa ir labi apslāpēta, turklāt to var pilnībā izolēt, baudot iemīļotos skaņdarbus ar Bang & Olufsen audiosistēmas starpniecību.



Vai to ir vērts pirkt?

Ir vairāki labi argumenti, kas neļauj uz šo jautājumu atbildēt negatīvi. Tehnoloģiski izsmalcinātais paneļa iekārtojums, nevainojamā montāžas kvalitāte, gaitas komforta un vadāmības līdzsvars, ietilpība, trokšņu izolācija, dinamika un kopējais komforts - īsti nekur šim auto nevar atrast kādu mīnusu. Ja nu vienīgi stūres reakcija - BMW un Mercedes tā ir nedaudz smagnējāka, kas vairāk atbilst šīs klases tradīcijām, nekā Passat-veidīgā A6 stūre. Taču tas ir pavisam niecīgs mīnuss - dažiem varbūt tieši šis faktors patiks visvairāk.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!