Testa brauciens
Toyota Camry: testējam pirmsražošanas versiju
Pirmie iespaidi par jauno Toyota Camry
Eiropas tirgū aizvietos Toyota Avensis
Pārdošanā nākamgad
Whatcar.lv bija iespēja izmēģināt Camry Eiropas versiju vēl pirms tās galīgās apstiprināšanas Toyota vadības gaiteņos - tāpēc attēlos redzamie auto vēl ir klāti ar maskēšanas līmplēvi, piesedzot detaļas, kas vēl var mainīties līdz modeļa nonākšanai pārdošanā nākamgad.
Camry 215 ZS hibrīdsistēmu veido 2,5 litru tilpuma benzīna motors un elektromotors ar uzlabotu degvielas ieplūdes sistēmu, kas padara tā reakciju straujāku. Tam ir priekšpiedziņa un CVT transmisija, kas Toyota izpratnē ir labi pārbaudīta kombinācija - mierīgam paātrinājumam pietiek, arī degvielas ekonomija ir labāka nekā parastam benzīna motoram. Taču oficiālie tehniskie dati vēl nav apstiprināti un pēc sajūtām var teikt, ka šī sistēma strādā labi līdz, piemēram 120 km/h, bet, ja ir nepieciešams no šāda ātruma paātrināties uz 140 km/h, tad dīzeļdzinējs un normāla automātiskā pārnesumkārba noteikti ir labāka izvēle.
Kopumā Toyota Camry gaitas komforta un vadāmības līdzsvars ir labs, ņemot vērā, ka tas ir garāks (bet šaurāks), nekā Ford Mondeo, un nedaudz īsāks, kā BMW 5. sērija. Jebkurā gadījumā tas ir starp pašiem lielākajiem tā dēvētā D-segmenta auto. Modeļa pamatā ir Toyota globālā platforma TNGA, kas tiek izmantota arī vairākiem citiem jaunajiem japāņu autoražotāja modeļiem, tai skaitā Lexus - mūsu pirmie iespaidi Barselonā notikušajā testa braucienā lika vilkt ne vienu vien paralēli ar Toyota luksusa zīmolu, nevis Avensis, ko tas aizvieto.
Interesanti, ka Camry projekta vadītājs ir Masato Katsumata, kurš savulaik radīja Corolla Verso, bet pats ikdienā brauc ar Celica. Darbu Toyota viņš sāka kā inženieris, kas atbild par vadāmības lietām, vēlāk bijis arī vecākais viceprezidents pētniecības jautājumos un lieliski pārzina Eiropas auto tirgu. Viņš liek saprast, ka Camry ideja nav piedāvāt greznu Avensis, bet gan konkurēt ar tādiem auto kā VW Arteon vai jauno Peugeot 508, vienlaikus piedāvājot Škoda Superb praktiskumu. Tāpēc Eiropas Camry atšķirsies no ASV tirgum domātajoiem modeļiem ar atšķirīgu balstiekārtu un uzlabotām vadāmības īpašībām.
Salons ir ietilpīgs, plašs, aizmugures sēdeklī var sasēsties arī trīs pasažieri, nesūdzoties par vietas trūkumu kājām. Priekšā ir vēl ērtāk - faktiski, tikpat ērti, kā Lexus GS, no kura Camry interjers atšķiras vien ar ne tik greznas ādas apdari un dažiem citiem pseido-luksusa elementiem, lai neļautu Lexus klientiem sākt bažīties par to, ka viņi kaut kādā brīdī maksā kaut ko par daudz. Tāpēc arī infosistēmas monitors nav pārāk liels un slēdži nav tik noslīpēti, kā Lexus modeļos. Taču braukt ar to ir ļoti patīkami - stūres reakcija ir informatīva, balstiekārta - pamīksta, bet OK, tas netraucē, kamēr vien nesākas strauji ceļa līkloči.
CVT transmisija gan liek palauzīt galvu, kā izvairīties no tās radītā trokšņa, uzsākot strauju paātrinājumu. Taču pat pāris stundu braucienā pie tās var pierast, vienkārši nemēģinot braukt pārspīlēti agresīvi. Katrā ziņā, tiem, kam ir pamatā jābrauc pa pilsētu, vai nesteidzīgi jākreisē pa šoseju, ātri vien sapratīs, ka Camry patiesībā nav ne vainas - tas nav sporta sedans, bet tas ir tālu priekšā Avensis, daudz neatpaliekot no Lexus. Starp citu, drīzumā arī Latvijā gaidāms jauns Lexus modelis, Lexus ES, kas ir vistiešākais Camry radinieks.
Vai to ir vērts pirkt?
Šobrīd par ton spriest vēl ir pāragri, taču - kāpēc gan ne? Tas ir kluss, ietilpīgs un komfortabls, tam nekad nebūs dīzeļdzinējiem raksturīgās vainas, taču tas solās būt teju tikpat ekonomisks. Tas daudzējādā ziņā ir intriģējošāks, nekā Mazda6 vai Ford Mondeo, taču galīgo spriedumu būs iespējams izdarīt tikai tad, kad būs zināmas tā cenas un ar Camry būs izbraukts pa Latvijas ceļiem, kurus ar Spānijas supergludo asfaltu ir grūti salīdzināt. Par cenām mēs šobrīd vēl neko nezinām, taču diezgan droši var prognozēt, ka tās būs Škoda Superb/VW Passat un citu līdzīgu auto līmenī.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...