Testa brauciens

Peugeot modeļi iegūst jaunu 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu

Izmēģinam Peugeot ar jaunajām 8 pakāpju automātiskajām pārnesumkārbām
Vienmērīgāks paātrinājums, labāka degvielas ekonomija
Pieejama gan benzīna, gan dīzeļa motoriem

AutorsGuntars Pulss

Automātiskā pārnesumkārba savulaik nebija populāra izvēle pircēju vidū - tā tika uzskatīta par nevajadzīgu ekstru, kas sadārdzina auto cenu un ikdienas lietošanas izmaksas. Taču jau labi sen situācija ir mainījusies, šīs transmisijas ir kļuvušas krietni izsmalcinātākas un daudzi - it īpaši tie, kam ikdiena paiet pilsētas sastrēgumos - vairs nevar iedomāties dzīvi bez tām.

Arī Peugeot šogad ir veikuši vērienīgu revīziju savā modeļu paletē, modifikāciju sarakstā piedāvājot jaunu, 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu EAT8. Tā ir pavisam jauna pārnesumkārba, kas tapusi sadarbībā ar japāņu kompāniju Aisin, un spēj nodrošināt vēl vienmērīgāku pārnesumu maiņu, kas ne tikai vairo braukšanas prieku, bet palīdz taupīt degvielu. Testa braucienā pa Vidzemi šonedēļ izmēģinājām vairākus franču autoražotāja modeļus, kam šī pārnesumkārba jau tiek piedāvāta.



EAT8 pārnesumkārba ir pieejama diviem dīzeļdzinējiem (130 ZS 1.5 BlueHDI un 180 ZS 2.0 BlueHDI) un trīs benzīna dzinējiem (130 ZS 1,2 PureTech, 180 vai 225 ZS 1,6 THP). Testa braucienā pārliecinājāmies, ka astoņu pārnesumu kārba ir ērtāka, nodrošina vienmērīgāku braukšanu, turklāt vadītājs var mainīt pārnesumus, izmantojot arī sviras aiz stūres.

Kad automašīnas ātrums samazinās, EAT8 ļauj aktivēt Start & Stop sistēmu pie ātruma zem 20 km/h (2.0 BlueHDI dzinējiem, 3 km/h citiem dzinējiem) un pēc tam, atkarībā no apkārtējās vides apstākļiem, uzsākt braukšanu ar 1., 2. vai 3. pārnesumu. Piemēram, braucot no kalna, automašīna var uzsākt braukšanu arī ar otro vai trešo ātrumu.

Jaunā 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ir pielāgota jaunajam reālā nobraukuma WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) degvielas patēriņa testa ciklam, un saskaņā ar ražotāja aprēķiniem samazina automobiļa degvielas patēriņu līdz 5%.



Vēl viens inovatīvs jaunieviesums ir Free Wheeling sistēma - tā tiek aktivēta ar ECO pogu uz centrālās konsoles. Ja vadītājs transportlīdzekļa vadīšanas laikā neaiztiek gāzes vai bremžu pedāli, automašīnā automātiski ieslēdzas neitrālais pārnesums. Tas ļauj ilgstoši braukt brīvgaitā un izvairīties no strauja palēninājuma, bremzējot ar motoru.

Kā zināms, autoražotāji nepalielina pārnesumu skaitu automātiskajās pārnesumkārbās tikai to skaita dēļ. Tas ir saistīts ar stingrāku Eiropas Savienības vides prasību izpildi, kuras pilnīgu ietekmi varēs izjust no 2020. gada, kad automobiļu ražotāja pārdotā transportlīdzekļa vidējā CO2 emisija nedrīkstēs pārsniegt 95 g/km.

Automobiļa CO2 emisijas var samazināt ļoti viegli, uzstādot mazākas jaudas dzinēju. Bet tas diemžēl neapmierinās klientus. Tāpēc ražotāji iegulda ne tikai jaunākajās dzinēju un izplūdes sistēmu tehnoloģijās un virsbūves aerodinamikā, bet arī pārnesumkārbās. Viens no veidiem, kā samazināt motora degvielas patēriņu, ir palielināt pārnesumu skaitu.



Tas nenozīmē, ka vairāk ir labāk - šodien tirgū ir pārnesumkārbas ar 9 vai pat 10 ātrumiem, taču tas nenozīmē, ka tās ir labākas par 8 pārnesumu kārbām. Vienkārši ar lielāku pārnesumu skaitu inženieriem ir vieglāk izvēlēties visefektīvākos pārnesumu ātrumus, kas nosaka vispārējo braukšanas efektivitāti. Jaunākajās pārnesumkārbās pārnesums tiek ieslēgts uzreiz, un viss process ir jūtams minimālā laika periodā, tāpēc lielāks pārnesumu skaits neietekmē braukšanas prieku.

Gluži pretēji, pateicoties arvien pieaugošām tehnoloģijām un vienmērīgākai pārnesumu pārslēgšanai, braukšanas baudījums tikai pieaug. Tādējādi to, ka automašīna ir ekonomiska un tās vadīšana ir patīkama, nenosaka ne tikai pārnesumkārbas pārnesumu skaits, bet arī to saderība ar dzinēju un šī dueta piemērotību konkrētam transportlīdzeklim.



Nav universālu pārnesumkārbu, kas būtu piemērotas visiem dzinējiem, tāpēc Peugeot vienlaikus prezentēja divu veidu 8 ātrumu pārnesumkārbas. Viena no tām ir savietojama ar jaudīgāko 2,0 BlueHDI dīzeļdzinēju, bet un otra - ar visiem pārējiem, kam griezes moments ir zemāks.

AMN8 pārnesumkārba tiek galā ar griezes momentu līdz 400 Nm, 200 kW jaudu un 5 200 apgr./min., savukārt ATN8 pārnesumkārba ir pieejama dzinējiem līdz 330 Nm un līdz 200 kW, un to maksimālais dzinēja apgriezienu skaits ir 7000 apgr./min. Pārnesumkārba sver 87,5 kg (3 kg vairāk nekā ar iepriekšējiem līdzīgiem parametriem EAT6).




Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.