Testa brauciens

Toyota Yaris GRMN: testa brauciens

Testu trasē izmēģinām pirmo GRMN sērijas modeli
Toyota Yaris GRMN ar Gazoo Racing WRC pieredzi
Visi 400 eksemplāri jau pārdoti

AutorsKārlis Auza

Toyota jau pirms pāris gadiem solīja laist klajā sportisku hečbeku azartiskas braukšanas cienītājiem, un te nu tas ir – Yaris GRMN. Tas tapis sadarbībā ar Japānas autoražotāja sporta nodaļu, par ko liecina arī GRMN abreviatūras atšifrējums (Gazoo Racing, Meisters of Nürburgring).

Te vērts atgādināt, ka Gazoo Racing tika dibināts līdz ar Toyota atgriešanos WRC apritē, – un šīs struktūrvienības galvenais uzdevums ir konstruēt sacīkšu auto , piemēram, kā Yaris WRC vai ne mazāk unikālo lietuvieša Dominika Vanaga Dakaras rallijreida Hilux GR. Tāpēc šī – pati sportiskākā Yaris interpretācija iezīmē svarīga posma sākumu Toyota vēsturē. Tas ir pats pirmais modelis no jaunās GRMN sērijas, nākamais varētu būt jaunākās paaudzes Supra.



Kāds tas ir?

Lai iegūtu GRMN statusu, ar pāris spoileriem un īpašu virsbūves krāsojumu vien ir par maz. Gazoo Racing to ir aprīkojuši ar īsākām balstiekārtas atsperēm, Sachs Performance amortizatoriem, kaltajiem 17 collu BBS diskiem un Bridgestone Potenza RE050A sporta riepām, kā arī daudz labākām bremzēm nekā standarta Yaris.

Zem motora pārsega – 1,8 litru tilpuma četrcilindru benzīna motors, kas ražots Toyota rūpnīcā Lielbritānijā, bet pēc tam nonācis pie Lotus, kas veikuši papildu korekcijas. Rezultātā Yaris GRMN dzinējam ir 212 ZS un 250 Nm griezes moments, kas ļauj tam 0–100 km/h paātrinājumu veikt 6,3 sekundēs. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 230 km/h.



Kā jau varētu nojaust, Yaris GRMN savā izstrādes stadijā ir pavadījis ne vienu vien stundu Nirburgringas Nordšleifē, kur pieregulēta tā balstiekārta. 1135 kg smagā priekšpiedziņas auto jaudas un svara attiecība ir 5,35 kg pret 1 ZS – un tas ir labākais rādītājs klasē.

Standarta Yaris hečbeks ir diezgan augsts pat pēc mazauto segmenta standartiem, turklāt tam ir zems smaguma centrs. Šis fakts atbalsojas arī GRMN versijā – tas neienirst pagriezienos ar tik agresīvu mērķtiecību kā, piemēram, Fiesta ST, un ar pavisam īsu, bet jūtamu pauzi vispirms koncentrē atbalstu uz līkuma ārmalā esošajiem riteņiem.



Kopumā ar to braukt ir jautri – par to pārliecinājāmies testu trasē Barselonas pievārtē. Savā ziņā Yaris GRMN nedaudz atgādina senākus sportisko hečbeku segmenta pārstāvjus – labā nozīmē. Tāpēc ir grūti atrast kādu būtisku iemeslu, kāpēc Yaris GRMN varētu nepatikt.

Vai to ir vērts pirkt?

Jāpiekrīt Toyota, ka tādam auto kā Yaris GRMN nav tiešo konkurentu, kaut gan eksistē lielāki, ātrāki un jaudīgāki priekšpiedziņas hečbeki. Salīdzinot ar citiem šābrīža piedāvājumiem, Yaris GRMN ir unikāla parādība, un japāņu autoražotājs vēlas, lai tāds tas arī paliktu. Visā pasaulē pārdošanai paredzētie 400 eksemplāri, kuru aptuvenā cena bez nodokļiem bija 30 tūkstoši eiro, jau ir pārdoti. To mēs uzzinājām tikai pēc šā testa brauciena, kas minētā iemesla dēļ laikam arī būs pēdējais.


 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.