Ziņas

Meklē lietotu auto? Apskaties, ko Latvijā visvairāk pirka 2017. gadā!

Pērn ievērojami audzis Latvijā ievesto lietoto auto skaits
Par gadu audzis ievesto auto vidējais vecums - līdz 10,8 gadiem
Mūžīgais jautājums - pirkt jaunu vai lietotu auto - joprojām aktuāls

Latvijas lietotu vieglo automobiļu tirgus pērn jūtami atdzīvojies pēc pēdējo divu gadu lēnās lejupslīdes – 2017. gada laikā valstī ievesti un piereģistrēti gandrīz 54 000 lietotu auto jeb par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, kad šis cipars bija 46 600.

Sava nozīme lietotu auto ievešanas apjoma pieaugumam ir pērn piedzīvotās nodokļu izmaiņas. 2017. gadā pirmajā reģistrācijā vairs nebija jāmaksā automobiļu un motociklu nodoklis, kas iepriekš kalpoja kā barjera ievest noteikta vecuma, motora tilpuma vai jaudas automobili. Tāpēc līdz ar apjoma pieaugumu, par gadu palielinājies arī ievesto auto vidējais vecums - no 9,8 gadiem 2016. gadā līdz 10,8 gadiem 2017. gadā.

To var komentēt dažādi. No jaunu auto tirgotāju intereses pārstāvošās “Auto Asociācijas” komentāriem izriet, ka auto pircējiem vajadzētu pirkt jaunus auto, vai vismaz – vecumā līdz 3 gadiem, kādus droši var meklēt tepat Latvijā un nav jābrauc pēc auto uz Vāciju, jo tādus pat neieved.

"Jaunu pasažieru automobiļu cena Latvijā ir tik pievilcīga, ka mazlietotu automobiļu līdz trīs gadu vecumam imports praktiski nenotiek", skaidro "Auto Asociācija". Tās arguments – jo auto ir vecāks, jo tas ir nedrošāks - retāk pieejamas mūsdienīgas drošības ekstras, turklāt tam var būt sagrozīts odometra rādījums un citas problēmas. Tāpēc “Auto Asociācijas” interpretācijā iepriekšminētā auto vidējā vecuma palielināšanās ir “negatīva” tendence. Vienlaikus gan organizācijas relīzē norādīts, ka “var būt vecs un labs automobilis”.

Lietotu auto tirgotājiem gan ir cits viedoklis – netrūkst klientu, kas meklē un atrod tieši mazlietotus, līdz 3 gadus vecus auto no Vācijas, par pirkumu iztērējot vairākus desmitus tūkstošu eiro, kas tik un tā ir jūtami mazāk, nekā pērkot jaunu auto pie dīlera Latvijā. It īpaši tas attiecas uz luksusa auto klases automašīnām, kas savu vērtību tradicionāli zaudē visstraujāk - nereti pat par 20 tūkstošiem eiro vai vairāk jau pirmā reģistrācijas gada laikā, bet tas gan atkarīgs no markas un modeļa. 

To gan nevar atļauties visi – ja “banka man ir gatava dot līdz 27 tūkstošiem eiro”, tad prātīgāk būtu pirkt, piemēram, jaunu Mazda CX-5, nevis lietotu Mercedes-Benz GL, ņemot vērā salīdzinoši lielās izmaksas lietotu premium līmeņa auto apkopē, kas cilvēkam ar ienākumiem ap 1000 eiro mēnesī var šķist šokējošas – pēc līzinga un KASKO ikmēneša maksājuma nokārtošanas.

No otras puses – Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir tāda, kāda tā ir. Vidējā alga valstī nebūt nav tāda, kā dažās citās Eiropas Savienības valstīs, turklāt pēc piedzīvotā “kredītu burbuļa” daudziem ir rūgta pieredze gan par savas darbavietas stabilitāti, gan attiecīgi – iespējām atmaksāt bankas aizdoto naudu.

Arī pilna servisa līzinga ikmēneša maksājumu ne visi var atļauties, taču pārvietoties ar kaut ko vajag. Tāpēc investīcija no 3 līdz 8 tūkstošiem eiro, bez līzinga un KASKO, daudziem šķiet optimālākais risinājums, jo šos auto nepieciešamības gadījumā varēs pārdot, zaudējot mazāk naudas – vai ideālā gadījumā – par apmēram to pašu cenu, mīnus izmaksas, kas ieguldītas tā savešanai “kārtībā” drīz pēc iegādes. 

Tas daļēji izskaidro faktu, ka lietotu auto pircēju vidū joprojām populārāki ir vācu zīmolu auto, kā arī Volvo. Pieprasījums pēc lietotiem Audi, BMW, Volkswagen markas auto ir nemainīgi stabils -  pirmajā vietā nemainīgi atrodas VW ar vairāk nekā 7800 reģistrētiem automobiļiem, otrajā vietā pakāpies Audi ar gandrīz 7100 reģistrētiem auto, tad seko Volvo ar gandrīz 6950 reģistrētiem lietotiem automobiļiem. 4. vietā ir BMW un piektajā vietā - Opel. Pieci iepriekš minētie zīmoli aizņem 63% no visiem ievestajiem lietotajiem automobiļiem.

Populārākie modeļi – Audi A4, Audi A6, VW Passat, BMW 3. sērija un VW Golf. Topu noslēdz Volvo XC90, vienīgais apvidus auto klases pārstāvis populārāko modeļu saraksta augšgalā.

Lai veicas nākamā auto iegādē!


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.