Meklē lietotu auto? Apskaties, ko Latvijā visvairāk pirka 2017. gadā!
Pērn ievērojami audzis Latvijā ievesto lietoto auto skaits
Par gadu audzis ievesto auto vidējais vecums - līdz 10,8 gadiem
Mūžīgais jautājums - pirkt jaunu vai lietotu auto - joprojām aktuāls
Sava nozīme lietotu auto ievešanas apjoma pieaugumam ir pērn piedzīvotās nodokļu izmaiņas. 2017. gadā pirmajā reģistrācijā vairs nebija jāmaksā automobiļu un motociklu nodoklis, kas iepriekš kalpoja kā barjera ievest noteikta vecuma, motora tilpuma vai jaudas automobili. Tāpēc līdz ar apjoma pieaugumu, par gadu palielinājies arī ievesto auto vidējais vecums - no 9,8 gadiem 2016. gadā līdz 10,8 gadiem 2017. gadā.
To var
komentēt dažādi. No jaunu auto tirgotāju intereses pārstāvošās “Auto Asociācijas”
komentāriem izriet, ka auto pircējiem vajadzētu pirkt jaunus auto, vai
vismaz – vecumā līdz 3 gadiem, kādus droši var meklēt tepat Latvijā un nav
jābrauc pēc auto uz Vāciju, jo tādus pat neieved.
"Jaunu pasažieru automobiļu cena Latvijā ir tik pievilcīga, ka mazlietotu automobiļu līdz trīs gadu vecumam imports praktiski nenotiek", skaidro "Auto Asociācija". Tās arguments – jo auto ir vecāks, jo tas ir nedrošāks - retāk pieejamas mūsdienīgas drošības ekstras, turklāt tam var būt sagrozīts odometra rādījums un citas problēmas. Tāpēc “Auto Asociācijas” interpretācijā iepriekšminētā auto vidējā vecuma palielināšanās ir “negatīva” tendence. Vienlaikus gan organizācijas relīzē norādīts, ka “var būt vecs un labs automobilis”.
Lietotu auto
tirgotājiem gan ir cits viedoklis – netrūkst klientu, kas meklē un atrod tieši
mazlietotus, līdz 3 gadus vecus auto no Vācijas, par pirkumu iztērējot vairākus
desmitus tūkstošu eiro, kas tik un tā ir jūtami mazāk, nekā pērkot jaunu
auto pie dīlera Latvijā. It īpaši tas attiecas uz luksusa auto klases automašīnām, kas savu vērtību tradicionāli zaudē visstraujāk - nereti pat par 20 tūkstošiem eiro vai vairāk jau pirmā reģistrācijas gada laikā, bet tas gan atkarīgs no markas un modeļa.
To gan nevar atļauties visi – ja “banka man ir gatava dot līdz 27 tūkstošiem eiro”, tad prātīgāk būtu pirkt, piemēram, jaunu Mazda CX-5, nevis lietotu Mercedes-Benz GL, ņemot vērā salīdzinoši lielās izmaksas lietotu premium līmeņa auto apkopē, kas cilvēkam ar ienākumiem ap 1000 eiro mēnesī var šķist šokējošas – pēc līzinga un KASKO ikmēneša maksājuma nokārtošanas.
No otras puses
– Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir tāda, kāda tā ir. Vidējā alga valstī nebūt
nav tāda, kā dažās citās Eiropas Savienības valstīs, turklāt pēc piedzīvotā “kredītu
burbuļa” daudziem ir rūgta pieredze gan par savas darbavietas stabilitāti, gan
attiecīgi – iespējām atmaksāt bankas aizdoto naudu.
Arī pilna servisa līzinga ikmēneša maksājumu
ne visi var atļauties, taču pārvietoties ar kaut ko vajag. Tāpēc investīcija no
3 līdz 8 tūkstošiem eiro, bez līzinga un KASKO, daudziem šķiet optimālākais
risinājums, jo šos auto nepieciešamības gadījumā varēs pārdot, zaudējot mazāk naudas
– vai ideālā gadījumā – par apmēram to pašu cenu, mīnus izmaksas, kas
ieguldītas tā savešanai “kārtībā” drīz pēc iegādes.
Tas daļēji izskaidro faktu, ka lietotu auto pircēju vidū joprojām populārāki ir vācu zīmolu auto, kā arī Volvo. Pieprasījums pēc lietotiem Audi, BMW, Volkswagen markas auto ir nemainīgi stabils - pirmajā vietā nemainīgi atrodas VW ar vairāk nekā 7800 reģistrētiem automobiļiem, otrajā vietā pakāpies Audi ar gandrīz 7100 reģistrētiem auto, tad seko Volvo ar gandrīz 6950 reģistrētiem lietotiem automobiļiem. 4. vietā ir BMW un piektajā vietā - Opel. Pieci iepriekš minētie zīmoli aizņem 63% no visiem ievestajiem lietotajiem automobiļiem.
Populārākie modeļi – Audi A4, Audi A6, VW Passat, BMW 3.
sērija un VW Golf. Topu noslēdz Volvo XC90, vienīgais apvidus auto klases
pārstāvis populārāko modeļu saraksta augšgalā.
Lai veicas nākamā auto iegādē!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...