Testa brauciens

Lexus NX: testa brauciens

Lexus NX 2017. gada modelis
Vizuāli un tehniski uzlabojumi, plašāks komforta un drošības aprīkojums
Cena, sākot no 43 930 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Neviena premium līmeņa autoražotāja modeļu klāsts mūsdienās nav iedomājams bez vidēja izmēra krosovera. Audi tas ir Q5, BMW ir X3, Range Rover ir jaunais Velar, Mercedes-Benz ir GLC, bet Porsche ir Macan. Arī Volvo laiduši klajā jaunu XC60, tātad segments, kurā atrodas Lexus NX, ir, maigi izsakoties, diezgan piesātināts. 

NX, kam par iedvesmu kalpoja Lexus rīcībā esošie Toyota RAV4 tehniskie risinājumi, 2014. gadā sākotnēji nāca klajā divās variācijās – ar benzīna motoru un ar hibrīddzinēju. Tagad, trīs gadus vēlāk, šis modelis ir atjaunināts un bez dažādiem vizuāliem un tehnoloģiskiem uzlabojumiem, Lexus nolēmuši likvidēt NX 200t modifikāciju un turpmāk šo modeli piedāvāt tikai ar hibrīddzinēju (NX 300h). Tāpat kā iepriekš, dīzeļdzinējs netiks piedāvāts.  

Kāpēc tikai hibrīddzinējs? Kā zināms, šī tipa motori ir Toyota/Lexus kompetences stūrakmens jau ilgāku laiku. Ņemot vērā pieaugošās bažas par dīzeļdzinēju nākotni arvien stingrāku emisijas regulu dēļ, japāņu autoražotāja piedāvājums šķiet laba alternatīva. Par spīti dažu skeptiķu bažām, ka hibrīddzinēji un to akumulatori varētu būt dārgi servisa apkopēs, tas ir tikai mīts. To pierāda japāņu autoražotāja iespaidīgā pieredze ne vien ar Toyota Prius, bet arī tādiem Lexus modeļiem, kā RX un CT, kas pēc vairāku respektablu un objektīvu organizāciju (JD Power, Consumer Reports) slēdzieniem ir starp pašiem uzticamākajiem auto pasaulē.

Kāds tas ir?

Lexus NX300h hibrīdsistēmu veido 2,5 litru tilpuma benzīna motors un trīs elektromotori, bet tās kopējā jauda ir 147 kW, jeb nepilni 200 ZS. Oficiāli norādītais vidējais degvielas patēriņš ir 5,6 litri uz 100 km, tātad apmēram tāds pats kā Volvo XC60 ar dīzeļdzinēju. Mūsu testa brauciens noritēja diezgan intensīvā satiksmē Madridē un pa tās apkārtnē esošajām šosejām, vēlreiz apstiprinot, ka hibrīdsistēmas lielākā jēga ir tieši pilsētā, kur sastrēgumos NX spēj pārvietoties tikai ar elektrību vien.

Līdz ar izmaiņām atjauninātā Lexus krosovera ārienē (lukturu optika, radiatora reste), japāņu autoražotājs veicis revīziju arī NX balstiekārtas konstrukcijā, pieslīpējot gaitas komforta un vadāmības līdzsvaru. Neraugoties uz to, NX arī tagad nav ierindojams starp pašiem asākajiem auto vadāmības ziņā, taču tāds nav arī Volvo XC60.  

Straujākās ceļa virāžās NX joprojām sasveras, tiesa gan mazāk, it īpaši, ja aprīkojumā pieejamās adaptīvās balstiekārtas režīmu klāstā izraudzīta Sport vai Sport+ opcija. Pateicoties tiem, NX pieļauj iespēju braukt sportiskā režīmā, taču faktiski šis ir auto, kas vairāk piemērots eko-braucējiem. To lieku reizi uzsver CVT transmisija, kas līdz ar smagāku spiedienu uz akseleratora pedāļa vispirms reaģē ar troksni un tikai pēc tam ar paātrinājumu. No 0-100 km/h NX paātrinās nepilnās 10 sekundes, kamēr, piemēram, BMW xDrive30d to pašu izdara 6 sekundēs.

Neveicot agresīvus paātrinājumus vai joslu maiņas, NX ir kluss un stabils, stimulējot vēlmi bezrūpīgi slīdēt satiksmes plūsmā un izbaudīt augstvērtīgās Mark Levinson audiosistēmas potenciālu.

Komforts, praktiskums un drošība

Gan priekšā, gan aizmugurē ir ērti, bagāžas nodalījuma ietilpība ir 500 litri, bet tā vāku tagad iespējams atvērt, vienkārši pašūpojot kāju zem aizmugurējā bufera. Lexus NX jau līdz šim varēja lepoties ar ļoti plašu komforta aprīkojuma klāstu, tāpēc papildinājumi šķiet minimāli, taču drošības  aprīkojuma saraksts gan ir kļuvis garāks.

Autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma atpazīst uz ceļa esošus gājējus, bet joslu maiņas asistents par novirzi no kursa signalizē ar stūres vibrāciju. Drošības aprīkojumā ir arī aklās zonas brīdinājuma sensors un sistēma, kas signalizē par iespējamiem draudiem braucot atpakaļgaitā. Tas nozīmē, ka atpakaļgaitā izbraucot uz ceļa no, piemēram, mājas pagalma vai stāvvietas, sistēma brīdinās, ja pa ceļu vienā vai otrā virzienā brauc kāds cits transportlīdzeklis. Visiem NX ir pilnpiedziņa, izņemot bāzes versiju Comfort, kas pieejama ar priekšpiedziņu.

Atšķirībā no vācu konkurentiem, kas centušies samazināt dažādu pogu un slēdžu skaitu priekšējā panelī, Lexus par to īpaši nesatraucas. Salona ergonomika ir laba, pieejamas arī plašākas krāsu un apdares variācijas, savukārt infosistēmas ekrāna izmērs ir paaudzies līdz 10,2 collām.

Diemžēl, pati sistēma joprojām šķiet diezgan sarežģīta, ja salīdzina ar vienkāršo kontroles loģiku, kādu piedāvā, piemēram BMW iDrive un Audi MMI. Lexus gan ir nomainījuši infosistēmas kontroles “peli” ar skārienjutīgu virsmu, taču tik un tā ir jāiespringst un jānovērš uzmanība no ceļa, lai redzētu, kur aizslīdējis izvēlnes kursors, par orientēšanos pašās izvēlnēs nemaz nerunājot. Turklāt japāņu autoražotājs ir spītīgi atteicies izmantot iespēju līdz ar NX feisliftu ieviest Apple CarPlay vai Android Auto savienojumu viedtālruņiem (visiem NX konkurentiem šī opcija ir pieejama), kas vienā momentā atrisinātu jebkādas domstarpības par Lexus infosistēmu kontroles īpatnībām.

Vai to ir vērts pirkt?

Starp visiem pārējiem premium zīmoliem Lexus turpina izkopt savu nišu un pievilcību, ko vairo ne vien atsvaidzinošais dizains, bet arī ārkārtīgi augstais apkalpošanas līmenis dīleru salonos.

NX hibrīddzinējs šķiet racionāla un mūsdienīga izvēle, it īpaši ņemot vērā faktu, ka tam nav ne sprauslu, ne turbīnu, ne DPF filtru, kas nereti sadārdzina dīzeļauto ekspluatācijas izmaksas. Tiem premium līmeņa auto pircējiem, kam nav svarīga dinamika vai smagu piekabju vilkšana, Lexus NX būs komfortabls, drošs, pietiekami prestižs un ekonomisks kompanjons pilsētas satiksmē.

Cenas sākas no 43 930 eiro par NX priekšpiedziņas versiju Comfort, lētākais pilnpiedziņas NX maksā 44 640 eiro. Pats dārgākais Lexus NX, jeb 300h F Sport S maksā nedaudz virs 62 000 eiro. Tiesa gan, varat būt droši - tur ir iekļauts viss, ko japāņu autoražotājs spēj piedāvāt šim modelim.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.