Testa brauciens

Nissan Navara Trek: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina Nissan Navara Trek-1°
Ekskluzīvs aprīkojums papildus Tekna modifikācijai
Cena, sākot no 44 317 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Pēc tam kad pēdējo pāris gadu laikā viens pēc otra tirgū ienāca jaunākie pikapu modeļi – Mitsubishi L200 (un tā dvīnis Fiat Fullbaack), Toyota Hilux, Nissan Navara, un Ford Ranger, bet Volkswagen izlēma savu Amarok atsvaidzināt ar V6 dīzeļmotoru, šobrīd situācija ir nostabilizējusies un saasinājusies cīņa par katru klientu, vēl vairāk segmentējot piedāvājumu.

Bez tradicionālajām pamatprasībām – celtspēja, vilktspēja, pilnpiedziņa un bezceļu braukšanas spējas, kravas kastes izmērs un motora jauda, pikapu dārgākās modifikācijas jau ietver tādu komforta un drošības aprīkojumu, kas iepriekš bija pieejams vien dārgos apvidus auto. Tomēr ir klienti, kam arī ar to ir par maz. Tāpēc ražotāji piedāvā īpašās top-versijas, piemēram, Amarok Canyon, Toyota Invincible, Ranger Wildtrak, savukārt Nissan nākuši klajā ar Navara Trek-1°.

Kas tas ir - Navara Trek-1°?

Navara Trek-1° ir pati ekskluzīvākā šī modeļa versija, turklāt visā Eiropā pārdošanā nonāks tikai 1500 eksemplāru. Komplektācijā ietverts pilnīgi viss, kas tika piedāvāts līdz šim dārgākajā aprīkojuma līmenī – Double Cab Tekna, tikai ar dažiem papildinājumiem. Tie ir – melni sānu sliekšņi, melnas jumta “dugas” ar īpaši jaudīgiem Lazer starmešiem, aizslēdzams kravas kastes vāks ar LED apgaismojumu un melni 18 collu vieglmetāla riteņu diski.

Šis komplekts lieliski iederas uz melnas krāsas Navara, taču ja nevēlies izskatīties kā Tumsas Bruņinieks, pieejama arī balta Navara Trek-1° ar to pašu melno komplektu, kas izskatās ne mazāk stilīgi un iespaidīgi. Daži domā, ka pat iespaidīgāk, taču tas ir katra pircēja gaumes jautājums.

Navara topversijai ir jaudīgākais motors šī modeļa modifikāciju klāstā - 2,3 litru dīzeļdzinējs ar 190 ZS, kā arī septiņpakāpju automātiskā transmisija. Normālā režīmā jauda tiek padota aizmugurējiem riteņiem, taču, pagriežot slēdzi, tiek aktivizēta pilnpiedziņas sistēma, kad tas ir nepieciešams. Protams pieejams arī pazemināto pārnesumu režīms, kā arī pārējās bezceļu braukšanai domātās sistēmas, kā standarta Navara.

Tas nozīmē, ka braukšanas īpašību ziņā Navara topversija ne ar ko neatšķiras. Nekādas atšķirības arī netiek gaidītas, jo Navara ar savu daudzsviru aizmugurējo balstiekārtu jau tāpat bija viens no labākajiem paraugiem segmentā gaitas komforta un vadāmības īpašību ziņā. Šāds aizmugurējās balstiekārtas risinājums ir galvenais faktors, kāpēc Navara Double Cab otrajā sēdekļu rindā sēdošie var izturēt pat tālus braucienus, nekratoties sēdekļos, kā tas būtu dažos citos jaunākajos pikapos, kas nav riskējuši ar jauniem piekares variantiem.

Ar to mēs negribam teikt, ka Navara vairs nav braucams bezceļa apstākļos – tas būtu pretrunā ar mūsu pirms gada veikto braucienu cauri Sahāras tuksnesim Marokā, kur Navara sevi pierādīja lieliski. Turklāt Navara modifikāciju klāstā ir arī standarta versijas ar vēsturiski par bezceļiem piemērotāko atzīto balstiekārtas risinājumu.

Vai to ir vērts pirkt?

Kā norāda ražotājs, Navara Trek-1° galu galā ir orientēts nevis uz zemnieku saimniecības strādnieku, bet gan saimnieku, kas bezceļos un kravu pārvadājumos piedalās ievērojami retāk, taču daudz biežāk ir redzams Rīgā, kārtojot lietas. Cienīgai braukšanai pa šoseju tas ir lielisks auto, 190 ZS dīzeļdzinējs varbūt nav tik jaudīgs kā 200 ZS Ranger 3,2 litru tilpuma motors vai Amarok V6 224 ZS dīzeļdzinējs, taču 100 km/h ātrumu tas spēj sasniegt 10, 2 sekundēs un, ja nepieciešams, var braukt arī ātrāk par 100 km/h.

Līkumaina ceļa virāžās nav sajūtas, ka pie mazākās iespējas tiksi izmests no kabīnes kaut kur apkārtējā vidē, un, lai arī tas nav tik manevrētspējīgs, kā Qashqai, Navara tik un tā ir tuvāk “normāla auto” braukšanas sajūtām kā viens otrs konkurents. Jāņem vērā, ka ne velti Navara ir pamatā Mercedes-Benz X-Klases pikapam, kaut gan diez vai jums to kādreiz būs gatavs atzīt Mercedes-Benz pārstāvis. Kaut kāda nozīme tomēr ir arī Starptautiskā Gada Labākā pikapa titulam, ko Navara saņēma pērn – un ne jau tāpat vien.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!