Testa brauciens

Jaunais Volvo XC60: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina jauno Volvo XC60
235 ZS D5 motors, plašs aprīkojums
Volvo XC60 cena, sākot no 48 571 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais Volco XC60, kas tika prezentēts šopavasar, neapšaubāmi bija viens no gada gaidītākajiem SUV, jo līdzšinējās paaudzes modelis, neraugoties uz savu deviņus gadus ilgo mūžu, pērn demonstrēja tādus pārdošanas apjomus, nekā jebkad iepriekš savā pastāvēšanas vēsturē. Parasti tā nav, jo lielākā pircēju interese parasti ir gadu vai divus pēc modeļa pārdošanas sākuma un pēc tam pakāpeniski samazinās. Taču XC60 pierāda, cik ļoti pircēji vēlas Volvo, SUV, un ideālā gadījumā – Volvo SUV. Te nu mēs esam.

Jaunais Volvo XC60 veidots tajā pašā garā, kā jaunākās paaudzes XC90, kā arī S90 un V90. Tas ir Audi Q5/BMW X3/Land Rover Discovery Sport izmēra auto, nedaudz garāks un platāks kā līdzšinējais modelis, saglabājot visas tās iezīmes, kas patika pircējiem līdz šim, kā arī - ar uzviju īstenojot klientu vēlmes attiecībā pret auto dizainu un interjera noformējumu. Ja agrāk vēl varēja pastrīdēties par to, kāds izskatās XC60 eksterjers un interjers kontekstā ar tā cenu, tad šobrīd tas vairs nav jautājums.

Zem motora pārsega atrodami benzīna vai dīzeļa dzinēji, kuru tilpums nav lielāks par 2,0 litriem un kam ir tikai četri cilindri. Tas nozīmē, ka jaudas variācijas tiek panāktas ar turbīnām, kompresoriem vai hibrīdsistēmām Katrā ziņā, XC60 sešcilindru motoru trūkums šķiet daudz piedodamāks, nekā XC90.

Ja raugās uz zirgspēkiem, viss ir kārtībā. Latvijā Volvo XC60 modifikāciju sarakstā ir pieejami divi dīzeļdzinēji (190 ZS D4 un 235 ZS D5), divi benzīna motori (254 ZS T5 un 320 ZS T6) un viens benzīna-elektromotora hibrīddzinējs (407 ZS T8). Visiem standarta aprīkojumā ir astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba un pilnpiedziņa, kā arī – iespaidīgs saraksts ar drošības sistēmām, jo tas taču ir Volvo.

Dizains un praktiskums

No ārpuses un salonā jaunais Volvo XC60 izskatās cienīgs konkurents tādiem auto, kā Audi Q5, BMW X3 un Mercedes-Benz GLC. Pievilcīgais, atsvaidzinošais dizains nav sabojāts ar apšaubāmas kvalitātes materiālu izvēli un paviršu montāžas kvalitāti - viss izskatās tieši tik solīdi, cik varētu gribēt par šo cenu.

Komforts nav problēma - priekšā un aizmugurē sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, jo Volvo uzskata, ka pasažieru ērtības ir svarīgākas par masīvu bagāžas nodalījumu, kura 505 litru tilpums ir nedaudz mazāks par vidējiem standartiem šajā klasē. Izmēģinot, cik patiesībā ērti ir sēdēt jaunā XC60 aizmugures sēdeklī, mums atliek vien piekrist, jo bagāžas nodalījuma tilpums tik un tā šķiet pilnībā pietiekams, par spīti tam, ka citos auto varbūt var ielikt par vienu ceļasomu vairāk.

Sēdpozīcija pie stūres ir laba – nedaudz zemāka, kā iepriekšējās paaudzes modelim, taču tikpat ērta. Nostājoties pie luksofora blakus it kā lielākajam XC90, nav sajūta, ka esi apdalīts - pie jaunā XC60 stūres tu atrodies apmēram tādā pašā līmenī. Tomēr, protams, XC60 ir kompaktāks, kas ietekmē arī tā braukšanas raksturu. Volvo norāda, ka 90 sērijas modeļi ir domāti “relaksētām” braukšanas sajūtām, kamēr 60 sērijai vajadzētu “iedvesmot” – it kā tās būtu atšķirīgi parfimētas dušas želejas.

Dinamika, gaitas komforts un vadāmība

Lai vai kāds būtu ražotāja uzstādījums, XC60 tomēr nav pats dinamiskākais krosovers braukšanas sajūtu ziņā – bet, sēžot pie stūres, tā nešķiet īpaša problēma. Gaitas komforts ir pat labāks, nekā Volvo XC90, bet vadāmības ziņā tas šķiet pietiekami drošs un stabils.

Mūsu testa auto bija bez pneimopiekares, kas, iespējams, būtu atstājusi labāku kopējo iespaidu, nekā standarta balstiekārtas atsperes, kuru dēļ auto svārstības ir jūtamas, gan strauji uzsākot gaitu, gan bremezējot, gan mēģinot veikt asākas kustības ar stūri. Eksistē SUV ar asākām un precīzākām vadāmības īpašībām, kas rada lielāku braukšanas prieku - tos ražo Porsche, BMW, Audi un Mercedes-Benz, taču, tiem, kam šī vērtība ir prioritāte, patiesībā nevajadzētu pirkt krosoveru, bet gan sedanu vai universāli.

Kas, galu galā, ir "braukšanas prieks"? Tā ir šī atvieglojošā sajūta, ka tu pilnībā kontrolē automašīnu un nepieciešamības gadījumā spēsi droši izdarīt strauju manevru, lai izvairītos no sadursmes ar, piemēram, piepeši uz ielas izskrējušu bērnu vai meža dzīvnieku. Tas ir jautājums par drošību, tas nebūt nenozīmē, ka ir jāpārkāpj atļautais braukšanas ātrums un par katru cenu jābūt priekšā pārējiem, kaut gan dažus autovadītājus šī absolūtās kontroles sajūta neapšaubāmi uz to provocē. Reti kurš spētu iedomāties, ka Volvo XC60 piepeši noteiks jaunus klases standartus šajā jomā, tāpēc reti kuru satrauks mūsu secinājums, ka tas nav noticis. Jebkurā gadījumā Volvo šajā jomā vēl ir vieta uzlabojumiem, jo plašais drošības sistēmu klāsts, ko ražotājs aktīvi cenšas uzsvērt kā daļu no Volvo DNS, vairs nav nekas unikāls. It īpaši automašīnā, kas maksā virs 60 tūkstošiem eiro, kā mūsu labi aprīkotais testa Volvo XC60. 

235 ZS D5 motors ir pietiekami jaudīgs, lai strauji uzsāktu kustību un veiktu apdzīšanas manevru uz šosejas, turklāt ir klusāks, nekā senākas šī motora variācijas. Atkarībā no vadītāja noskaņojuma var izvēlēties Comfort vai Eco režīmu, kas atbilstoši pielāgo pārnesumkārbas un akseleratora pedāļa reakciju mierīgākai braukšanai, var izvēlēties arī Individual režīmu, kombinējot komfortablu gaitu ar asāku jaudas padevi. Piedāvājumā ir arī Dynamic režīms, tomēr, atkārtojot jau iepriekš secināto, jāteic, ka jēdzienu “dinamisks” Volvo tomēr saprot citādāk, kā piemēram, Porsche.

Vai to ir vērts pirkt?

Diezgan droši var teikt, ka jā. Tam ir pievilcīgs dizains un daudz augstākas kvalitātes interjers, kā līdzšinējās paaudzes modelī, turklāt aktīvā un pasīvā drošības aprīkojuma saraksts neatstās vienaldzīgu nevienu, kas šo izvēlēsies kā ģimenes auto. Cenas sākas no 48 571 eiro, optimālāk aprīkotie XC60 būs apmēram 55 tūkstošu eiro līmenī, vai dārgāki, taču lielā interese par šo modeli mazlietoto auto tirgū kalpo kā garantija, ka lielu daļu no iztērētās naudas būs iespējams atgūt, pēc trīs gadiem pārdodot to nākamajam īpašniekam.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volvo V60 Cross Country

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Gluži kā standarta Volvo V60, arī Cross Country ir ietilpīgs ģimenes universālis ar kvalitatīvu interjeru. Turklāt ceļošanai piemērotais auto ir labi aprīkots, komfortabls, viegli lietojams un daudzpusīgs, pateicoties paaugstinātajam klīrensam. Jāņem vērā tas, ka standarta V60 versija būs lētāka kā iegādes brīdī, tā arī lietošanas laikā, savukārt Audi A4 Allroad būs klusāks un izsmalcinātāks.