Testa brauciens

Range Rover Velar: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina Range Rover Velar
300 ZS V6 dīzeļdzinējs
Izmēģinātā Range Rover Velar cena - 98 000 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Tad, kad tu izlasi šo teikumu līdz galam, aizver acis un iedomājies - kas ir Range Rover? Ir diezgan liela iespēja, ka pirmais, kas ienāks prātā, būs masīvs, visticamāk - melns apvidus auto ar tonētiem stikliem, aiz kuriem paslēpts elegantiem apdares materiāliem un visaugstākās kvalitātes ādu rotāts interjers, turklāt - šis auto būs bruņots ar spēju pārvietoties pat pa izteikti neviesmīlīgu ceļa segumu, pat logu tīrītājiem nenotrīcot.

Protams, laiks nestāv uz vietas, viss mainās un tajā skaitā arī Range Rover. Lai arī modeļu klāsta flagmanis joprojām ir jau minētais iespaidīgā izmēra luksusa klases apvidnieks, tam 2004.gadā piebiedrojies arī nedaudz mazākais Sport un 2011.gadā - kompaktais Evoque krosovers. Vienīgā problēma - starp bāzes versijas Sport un Evoque ir cenas starpība vairāk kā 30 tūkstošu eiro apmērā. Kā to atrisināt? Atbilde šķiet pilnībā loģiska - tas ir Velar.

Nosaukts par godu pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados radītajiem prototipiem, Velar ir piecvietīgs SUV, kas apvieno ļoti pievilcīgu vizuālo tēlu ar pilnībā pieņemamu praktiskumu un jaunajām tehnoloģijām, tai skaitā - diviem masīviem infosistēmas ekrāniem. Skaidrs, ka ne mazāk svarīgi ir, kā tas uzvedas uz ceļa, taču ražotājs sola arī nevainojamas spējas bezceļu pārvarēšanā - virs vidējiem standartiem šajā klasē.

Pieejamo motoru sarakstā ir 2,0 litru benzīna dzinēji ar 250 vai 300 ZS, tāda paša tilpuma dīzeļdzinēji ar 180 vai 240 ZS, kā arī divi 3,0 litru tilpuma V6 motori. Šajā testa braucienā (Latvijā, bet fotogalerija ir no starptautiskā Velar prezentācijas pasākuma Norvēģijā) izmēģinājām V6 dīzeļdzinēju ar 300 ZS, taču piedāvājumā ir arī V6 benzīna kompresordzinējs ar iespaidīgiem 380 ZS. Visiem standarta aprīkojumā ir pilnpiedziņa un astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba.

 Uz ceļa

Jau izvērtējot tehniskos datus, šķiet, ka V6 dīzeļdzinējs ir labāka izvēle par V6 benzīna motoru - jo tā maksimālais griezes moments ir pieejams daudz zemākā apgriezienu diapazonā. Tādējādi tas ir elastīgāks, liekot Velar ātri reaģēt uz manipulācijām ar akseleratora pedāli. Reālajā dzīvē tas ir arī kluss, kas nav mazsvarīgi šādas klases auto - vienmērīgā ātrumā to praktiski nedzird, savukārt straujākā paātrinājumā tā troksnis neizklausās samocīts, kā dažkārt mēdz būt ar mazāka tilpuma, četru cilindru dīzeļmotoriem. Turklāt - tas ir krietni ekonomiskāks, nekā V6 benzīna motors.

Automātiskā transmisija nodrošina vienmērīgu, praktiski nemanāmu pārnesumu maiņu. Tās darbību var koriģēt arī manuāli, izmantojot pārnesumslēgus pie stūres, taču jaudīgā motora un pārnesumkārbas tandēms ir tik saskanīgs, ka mums neradās vajadzība to izmantot - un šķiet, ka vairums potenciālo Velar pircēju mums piekritīs.

Abām modifikācijām ar V6 motoriem standarta aprīkojumā ir pneimatiskā balstiekārta, ļaujot mainīt braukšanas režīmus atbilstoši noskaņojumam vai ceļa segumam. Standarta režīms ir “Comfort”, nodrošinot patīkami mīkstu gaitu pat uz Latvijas apstākļiem raksturīgā, mainīgas kvalitātes asfalta seguma. Arī lielākā ātrumā gaitas komfortam šajā režīmā nav īsti, kur piesieties, turklāt virsbūves sasvere, strauji bremzējot vai veicot asākus pagriezienus, ir labi apvaldīta.

Asāki ceļa negludumi gan brīžiem ir jūtami, taču jāņem vērā, ka mūsu testa auto bija 21 collu izmēra diski - var diezgan droši pieļaut, ka ziemas riepu sezonā iztiekot ar 20 collu diskiem, izmaiņas gaitas komfortā būs tikai pozitīvas, nezaudējot Velar pievilcīgo imidžu un vadāmības īpašības.

Runājot par vadāmību - ja tā ir prioritāte, iespējams izvēlēties Dynamic režīmu, kas padara balstiekārtu cietāku un vēl vairāk ierobežo virsbūves sasveri. Azartiskas braukšanas piekritēji to novērtēs, kaut gan Velar tik un tā mīl atgādināt, ka tas ir liels un pasmags auto. Te gan jāuzsver, ka būdams Range Rover, tas ir daudz labāks transportlīdzeklis bezceļa apstākļiem, kā vairums konkurentu. Izvēloties kādu no off-road braukšanas režīmiem, auto klīrenss palielinās, bet pretizslīdes kontroles sistēma pielāgojas slidena ceļa segumam. Papildaprīkojumā pieejamais ierobežotas slīdes diferenciālis ļauj Velar droši stūrēt arī nost no ceļa un dziļāk dubļos, atstājot virkni konkurentu aiz muguras.

Jaunās tehnoloģijas

Tas gan nav viss, ko piedāvā Range Rover modeļu paletes jaunpienācējs. Papētot Velar interjeru, nākas secināt ka analogu slēdžu un pogu ir ļoti maz - pārsvarā funkciju kontrole notiek caur diviem 10 collu skārienjutīgiem monitoriem. Augšējā no abiem ekrāniem redzamas visas funkcijas, ko varētu sagaidīt no mūsdienīgas infosistēmas - navigācija, viedtālruņu savienojums un dažādi citi auto iestatījumi. Apakšējā ekrānā - tuvāk viduskonsolei - atrodama braukšanas režīmu izvēlne, sēdekļu apsildes, ventilācijas un masāžas funkciju kontrole, kā arī audiosistēmas avotu maiņas funkcija.

Zem skārienjutīgajiem ekrāniem atrodas pāris rotējošu slēdžu, kas ļauj orientēties izvēlnēs atkarībā no izraudzītās funkcijas. Ja izraudzīts apsildes režīms, šīe slēdži ļauj kontrolēt temperatūru Velar salonā. Savukārt, ja izraudzīts sēdekļu kontroles režīms, ar šiem pašiem slēdžiem var mainīt sēdekļu apsildes, ventilācijas un masāžas funkcijas - ja tās ir iekļautas Velar aprīkojumā.

Tieši tāpat šie slēdži izmantojami braukšanas režīmu maiņas procesā. Par iestatīto kontroles funkciju atgādina iluminēta ikona slēdža virspusē. Šis patiešām ir interesants jaunievedums, izmantojot mūsdienīgākās tehnoloģijas, kas pieejamas auto industrijā. Tiesa gan, šī inovācija prasa zināmu iedziļināšanos, kas nav viegli, atrodoties kustībā - taču mums ir pārliecība, ka ar laiku vairums Velar pircēju pieradīs pie šīs sistēmas un viņiem pat būs grūti iedomāties dzīvi bez tās.


Bez šiem diviem ekrāniem Velar panelī ir vēl viens, 12,3 collu monitors, kas atrodas mērinstrumentu paneļa vietā. Tas funkciju ziņā ir faktiski tāds pats kā Audi Virtual Cockpit, ļaujot vadājam pašam kontrolēt, kādu informāciju viņš vēlas redzēt acu priekšā - klasiskās ciparnīcas ar informāciju par ātrumu un motora apgriezieniem, vai arī navigācijas karti un audiosistēmā atskaņotās mūzikas izpildītāju.

Praktiskums

Tehnoloģisko inovāciju netrūkst, taču - cik tas ir praktisks? Mūsu testa auto elektriski regulējamie sēdekļi piedāvāja vismaz 20 virzienus, kādos pielāgot to iestatījumus, tāpēc ērta iekārtošanās pie stūres bija vienkārša, ātra un ērta. Katrā ziņā, priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu sūdzību nebūs, arī aizmugures sēdeklī ērti jutīsies divi pieauguši cilvēki, nesūdzoties par to, ka nav kur likt kājas. Par spīti tam, ka mūsu testa auto bija panorāmas stikla jumts, arī griestu augstums šķita pietiekams, neierobežojot vietu galvai - jo aizmugures sēdekļu atzveltnēm iespējams regulēt leņķi, padarot braukšanu ar Velar vēl komfortablāku.

Bagāžas nodalījuma ietilpība ir pilnībā pietiekama ikvienas ģimenes prasībām, turklāt visām modifikācijām ir proporcijā 40/20/40 nolokāmas aizmugures sēdekļu atzveltnes, kas ļauj paplašināt kravas telpu pēc nepieciešamības. Vēl viena mūsdienīga tehnoloģiska inovācija ir iespēja atvērt elektriski regulējamo bagāžas nodalījuma vāku, vienkārši pakustinot kāju zem aizmugurējā bufera.

Mēs vēl neesam redzējuši skopāk aprīkotus Velar, taču mūsu, nepilnus 100 tūkstošus eiro vērtā testa auto interjera apdarei īsti nebija, kur piesieties - viscaur izmantoti augstvērtīgas ādas un plastmasas materiāli, ja neskaita tās zonas, kuras ikdienā paslīd garām skatienam. Protams, atradīsies pircēji, kas pamanīs arī lētākus materiālus, taču mūsuprāt, prātīgi izvēloties aprīkojumā piedāvātās apdares opcijas, īpašu pārsteigumu nebūs, jo kopējā montāžas kvalitāte ir klases standartiem pieņemama.

Spriedums

Nav šaubu, ka Range Rover zīmols un pievilcīgais, konceptauto stila dizains nodrošinās stabilu pieprasījumu pēc Velar, taču tas nebūt nav viss, kādēļ šis modelis būtu pelnījis uzmanību. Aiz simpātiskās ārienes ir vērā ņemams saturs - Velar ir patiešām praktisks auto, kurā nav piemirsts par klasiska Land Rover bezceļu braukšanas prasmēm, kamēr izsmalcinātais V6 dīzeļdzinējs ir gan dinamisks, gan kluss. Neapšaubāmi, tas šobrīd ir mūsu favorīts, jo 300 ZS lieliski atbilst Velar raksturam un sportiskajai ārienei.

Šāda jauda gan nekad nebūs pieejama “par sviestmaizi”, jārēķinās ar vismaz 70 000 eiro cenu, bet, izvēloties greznu aprīkojuma komplektāciju, cena pieaugs vēl par 10-15 tūkstošiem eiro. Tā ir teritorija, kurā jau pieejams, piemēram, vēl iespaidīgākais Range Rover Sport vai praktiskākais Audi Q7, par BMW X6 nemaz nerunājot. Taču - mēs sapratīsim, ja tava izvēle tomēr kritīs uz Velar.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!