Vērtē lasītāji

Peugeot 5008: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Jaunais, otrās paaudzes Peugeot 5008
Tagad - septiņvietīgs krosovers, nevis minivens
Whatcar.lv lasītāji ciemos pie Forum Auto

Ir pagājušas tās dienas, kad cenas pieejamība un praktiskums bija vienīgie apsvērumi, pērkot septiņvietīgu auto, tagad lielākajai daļai pircēju ne mazāk svarīgs ir arī komforts un stilīgs izskats. Tas ir iemesls, kāpēc SUV pārdošanas apjomi turpina augt, bet minivenu pieprasījuma rādītāji strauji gājuši uz leju. Peugeot ir centušies šo tendenci izmantot savā labā. Pirmās paaudzes 5008 bija tradicionāls minivens, kas salīdzinoši ar Ford S-Max un Volkswagen Sharan nebūt neizskatījās slikti. Toties šis, jaunais, otrās paaudzes modelis pavisam noteikti iederas SUV nometnē, kurā tā konkurentu vidū ienāk arī, piemēram, Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail un Kia Sorento. Ko par šo auto domā potenciālie pircēji? Whatcar.lv piedāvāja šī modeļa benzīna un dīzeļa motoru modifikācijas izmēģināt testa braucienā pie viena no Peugeot oficiālajiem pārstāvjiem Latvijā – Forum Auto.



Agnese Sproģe

Brauc ar Peugeot 308 SW

Man Peugeot ir tuvs zīmols – pēdējās piecas mašīnas ir bijušas tieši šī franču zīmola pārstāves. Peugeot 5008 man ļoti patīk tāpēc, ka tajā ir patiešām daudz vietas un arī sēdekļi ir ļoti ērti, ar plašām regulēšanas iespējām. Divas papildvietas aizmugurē – lieliski, jo tur uzreiz var iesēdināt bērnus, kamēr pieaugušie sēž lielajos sēdekļos. Esmu jau pieradusi, ka Peugeot ir maza stūre – tas man nav pārsteigums, patika arī, ka mērinstrumentu panelis ir digitāls un to var pielāgot pēc nepieciešamības. Esmu pieradusi pie automašīnām ar benzīna motoru un 1,6 litru motors man šķita pilnībā pieņemams, tikai tā automātiskā pārnesumkārba šķita nedaudz par gausu. Tikai tad, ja tā patiešām kārtīgi nospiež gāzes pedāli, auto traucas uz priekšu. Es saprotu, ka “Sport” režīmā tā reakcija ir asāka, taču traucēja tas, ka parastajā režīmā šīs atsaucības nebija. Apkārtējā pārredzamība ir laba, nedaudz gan jāpierod pie auto gabarītiem, jo 5008 ir platāks, nekā mans pašreizējais Peugeot. Tāpēc labi, ka r dažādas drošības sistēmas, kas ziņo, ja kaut kas nav īsti labi. Tai skaitā adaptīvā kruīzkontrole, kas man šķiet noderīga opcija. Navigācijas sistēma man nav vajadzīga, bet Bluetooth savienojumam ar telefonu noteikti ir jābūt, tāpat kā klimata kontrolei, sēdekļu un stūres apsildei. Trokšņu izolācija ir ļoti laba, tāpat kā manā Peugeot 308 SW - nekas nav dzirdams. Man tas ir ļoti svarīgi – dzirdēt motoru tikai paātrinājumā, bet pārejā laikā man vajag pilnīgu klusumu – un tas šeit ir. Manuprāt šajā klasē Peugeot 5008 šobrīd ir vislabākā izvēle, it īpaši dizaina ziņā – pārējie auto nestāv ne tuvu.

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Sanda Kovaļova

brauc ar Volkswagen Touareg

Tieši šobrīd esmu jauna auto meklējumos un Peugeot 5008 piesaista gan ar cenu, gan izmēru, lai arī sākumā tas šķita nedaudz mazāks, nekā Touareg. Tomēr šim auto patēriņš ir mazāks, nekā Touareg, kuram bez tā ir arī citas problēmas, piemēram – bieži zog priekšējos lukturus. Man ļoti svarīga ir drošība, tāpēc, ka ģimenē ir bērns – un Peugeot 5008 ir piecu zvaigžņu vērtējums tieši drošības ziņā. Sēdekļi ir ērti un nav problēmu sēdēt arī aizmugurē pa vidu, jo netraucē transmisijas tunelis kā tas ir Touareg. Bija sajūta, ka uz grants ceļa Peugeot 5008 nav tik stabils, kā esmu pieradusi Touareg, kuram ir četru riteņu piedziņa. Taču tas nav kritiski, jo vienkārši jābrauc lēnāk un prātīgāk. Man tās divas papildvietas aizmugurē varbūt nav tik svarīgas, taču bērniem ļoti patīk. Man ļoti patīk jaunā Peugeot 5008 interjers, tas bija faktiski galvenais, kas lika atnākt un papētīt šo modeli tuvāk. Iepriekš Peugeot vispār neizskatīju kā potenciālā pirkuma variantu, taču šis ir cits stāsts – glīts gan no iekšpuses gan ārpuses. Ļoti laba trokšņu izolācija, bet sānu spoguļi varbūt varēja būt nedaudz lielāki. Kopumā mani viss apmierina – arī 1,6 litru motora dinamika, jo tagad vēlamies tieši auto ar benzīna motoru.

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Raivis Jēčis

brauc ar Volkswagen Passat B8

Noteikti jāpaslavē franči par drosmi atkal uztaisīt kaut ko tik interesantu kā Peugeot 5008, kas atšķiras no vācu autobūves pelēkās masas – gan no ārpuses, gan iekšpuses. Braukšanas ziņā viss kārtībā, man patīk tā mazā stūre. Interjers patīkams, laba trokšņu izolācija. Gaumes lieta ir tie trīs aizmugurējie sēdekļi – ja brauc četratā var šķist par šauru un pietrūkst glāžu turētāji. Pietrūkst vācu perfekcionisma dažās detaļās. Tomēr šajā klasē par šo cenu – ļoti laba izvēle, ņemot vērā arī septiņu sēdvietu opciju. Ja ir nepieciešams kaut kas liels, un par pieņemamu cenu, nekas daudz arī nepaliek, varbūt vienīgi Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail. Varbūt arī Ford S-Max, taču tas ir minivens un tā mode jau šķiet pagājusi. Manuprāt Peugeot izdarījuši ļoti pareizu soli, otrās paaudzes 5008 veidojot kā krosoveru, nevis minivenu. Es esmu benzīna motoru piekritējs, jo lai arī dīzelis šķiet ekonomiskāks, cenas un ilgtermiņa lietošanas izmaksu ziņā, un ikdienas komfortā – trokšņu izolācijā - tieši benzīns šobrīd šķiet labāka izvēle. Noteikti ar automātisko pārnesumkārbu.

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Aigars Laurinovičs

brauc ar Volvo V70 un Subaru Impreza WRX

Mans favorīts ir 1,6 litru tilpuma benzīna turbodzinējs. Dinamika ir pieņemama, trokšņu izolācija ir laba, sajūtu ziņā braukšana ir patīkama. Gaitas komforts kopumā ir OK, taču uz grants ceļa “trepes” varēja just, ka auto aizmugure ir mazliet nestabila. Jebkurā gadījumā braukšana nav kā ar minivenu, stūre ir maza, sportiska – tas man patīk. Patika arī priekšējā paneļa dizains, it īpaši klaviatūras tipa pogas augšējā rindā. Tiesa gan, pie to izkārtojuma ir mazliet jāpierod, jo zem augšējās rindas atrodas apakšējā, kuras nav tik viegli atšķirt. Apdares materiālu izvēle un montāžas kvalitāte ir laba – izskatās eleganti un nebūt ne lēti. Vienīgais, kas man mazliet traucēja, ir lielais displejs paneļa vidusdaļā – tas ir izvirzīts uz augšu kā atsevišķi stāvoša planšete un manai sēdpozīcijai ir nedaudz par augstu. Manā izpratnē tas varēja būt nedaudz zemāk, taču kopumā pie stūres ir ērti – nebija problēmu pieregulēt sēdekli, stūri un atrast komfortablu sēdpozīciju. Otrajā sēdekļu rindā ir tā, ka vietas kājām ir pietiekami – sēdekļus var atsevišķi bīdīt uz priekšu vai atpakaļ, taču tie ir pašauri, tāpēc piemēroti nevis plecīgiem vīriem, bet gan smalkākas ķermeņa būves cilvēkiem vai bērniem. Aizmugures papildvietās pat nemēģināju iesēsties, jo man septiņas sēdvietas nav būtisks faktors – pietiek ar piecām vietām un ietilpīgu bagāžas nodalījumu. Drīzāk problēma ir tā, ka šis auto nav pieejams ar pilnpiedziņu – esmu pieradis pie četru riteņu piedziņas. Daudziem, iespējams, šķiet, ka bez tās var iztikt, taču pamēģinot pilnpiedziņas auto Latvijas apstākļos, kļūst skaidrs, ka tā patiešām ir laba opcija, kas noder biežāk, nekā varētu iedomāties.

Vērtējums: Novērtēts ar 3 no 5

Andis Belijs

brauc ar Subaru Legacy un Subaru Forester

Peugeot 5008 man šķita intriģējošs, jo tas ir pēc skata lielāks un augstāks, nekā manā īpašumā šobrīd esošie Subaru. Tās divas papildvietas aizmugurē man varētu reāli noderēt vien dažas reizes gadā, tāpēc es izvēlētos modifikāciju ar piecām sēdvietām un lielāku bagāžas nodalījumu. No degvielas ekonomijas viedokļa šobrīd varbūt labāks izskatās dīzeļdzinējs, taču ilgtermiņā manuprāt tas varētu sanākt dārgāks ekspluatācijā, nekā modelis ar benzīna motoru. Izmēģinot abus variantus, man arī labāk patika tieši benzīna motora tandēms ar automātisko pārnesumkārbu – tas šķita vienmērīgāks, nekā modifikācijā ar dīzeļdzinēju, kur kārbas darbība bija mazliet nervozāka. Šis tomēr ir ģimenes auto, ar kuru braukšana pamatā notiek mierīgā režīmā, nesteidzīgi, tāpēc gan jauda, gan braukšanas sajūtas labāk patika Peugeot 5008 ar benzīna turbomotoru. Ļoti patika tas, ka ir mīksta, komfortabla gaita. Vadāmība gan šī iemesla dēļ nav pārāk asa, taču atkal – šis ir ģimenes, nevis sporta auto. Sākumā bija grūti pierast pie mazās stūres, taču tas nešķiet kritisks mīnuss – gan jau ar laiku pierastu. Salona apdare ir laba, man gan patiktu, ja to spīdīgo hroma akcentu būtu mazāk. Man arī nav nepieciešams pārāk plašs aprīkojums, svarīgi lai bez pamata lietām ir sēdekļu un stūres apsilde. Žēl, ka nav pieejama pilnpiedziņa – es bez tās nevaru iztikt, kaut gan pieļauju, ka – ja ziemā nebrauc kaut kur uz laukiem, kur ir kupenas un grūti izbraucami ceļi, to varbūt arī nevajag. Piedāvātā 4Control opcija tomēr ir tikai elektronika – saķeres laukumu tā neizmainīs. Tie, kam ir bērni, sapratis, ka aizmugurē noteikti ir nepieciešami glāžu turētāji. Sēdekļi aizmugurē ir pašauri, taču bērniem būs OK.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Juris Brencis

brauc ar BMW 530i un Opel Vivaro

Kopumā – ļoti labs iespaids. Ļoti praktisks un funkcionāls auto – sēdekļus var bīdīt kā grib un izveidot līdzenu kravas nodalījuma grīdu, ko, braucot divatā, ceļojumos var izmantot arī kā guļvietu. Turpinot par interjera arhitektūru – priekšpuse gan izskatās neracionāli izmantota. Dizains varbūt ir futūristisks, taču vienlaikus rada tādu kā saspiestības sajūtu – viduskonsole ir augsta un masīva, te vietas varēja būt vairāk. Arī dubultais izvirzījums priekšējā panelī man šķiet lieks – te bija iespēja atbrīvot vairāk vietas kājām. No ārpuses auto gan izskatās ļoti labi, tāpat kā Peugeot 3008, kas gan ir nedaudz mazāks, bet tikpat pievilcīgs. Salīdzinot ar citiem līdzīgiem piedāvājumiem – Škoda Kodiaq, Kia Sorento – man interesantākais šķiet tieši Peugeot 5008. Gaumes, protams, var atšķirties, taču Peugeot 5008 dizains nav garlaicīgs un tas ir svarīgi.  

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Raimonds Viļums

brauc ar Jaguar F-Pace

Esmu komforta cienītājs un reāli varu novērtēt tikai vispilnākās versijas – pārējām manā izpratnē nav vērts pievērst uzmanību. Braucot ar Peugeot 5008, pirmoreiz man radās pārliecība, ka benzīna motors arī ir OK, konkrēti šis 1,6 litru tilpuma dzinējs. Salīdzinoši dīzeļdzinējs šķita gausāks, par spīti lielākam griezes momentam. Te gan laikam vainojama arī pārnesumkārba. Pats esmu manuālo transmisiju piekritējs, jo tā varu ērtāk pielāgoties motoram, sajust tā potenciālu. Peugeot 5008 gadījumā tieši benzīna motori bija tie ņiprākie. Arī otrā testa auto – Peugeot 3008, kam bija 130 ZS 1,2 litru tilpuma benzīna motors. Sportiskas braukšanas piekritēji to noteikti novērtēs. Nebrīnos, ka tas ir saņēmis labas atsauksmes, tas tiešām ir ļoti atsaucīgs un dinamisks, neraugoties uz mazo tilpumu. Šos abus auto rekomendēju tieši ar kādu no benzīna motoriem. Dizains ir labs, priekšējie lukturi izskatās jaudīgi, ko varēs novērtēt diennakts tumšajā laikā. Vienīgi sēdekļi man šķita par šauru – gan priekšā gan aizmugurē. Tas bija pārsteigums. Braukšanas sajūtas gan patīkamas - laba trokšņu izolācija, vienīgi aizmugurē sēžot, trokšņu ir mazliet vairāk. Balstiekārta ļoti labi absorbē nelielus ceļa negludumus, bet dažas bedres uz grants ceļa gan sita cauri. Mazā stūre sākotnēji izskatās nestandarta, bet pie tās var ātri pierast – reakcija ir asa, sportiska. Pilnpiedziņas trūkums – pieļauju, ka ar to var sadzīvot, pats gan jau 12 gadus braucu tikai ar pilnpiedziņas mašīnām. Par to vēl jāpadomā. Ļoti interesanta priekšējā paneļa arhitektūra, digitālais displejs, ko var saregulēt pēc sirds patikas.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Kārlis Laurinovičs

brauc ar Saab 9-3

Peugeot 5008 ir ļoti interesants dizains – man patika, kā tas izskatās no priekšpuses un sāniem. Laba krāsu izvēle, man gan vislabāk patika tieši baltais 5008 ar melnu jumtu – izskatās ļoti eleganti. Stūre gan šķiet kā no Playstation spēļu konsoles, taču, kad brauc, tā ir ļoti ērta. Ļoti laba trokšņu izolācija, vienīgi uz šosejas varēja nedaudz just sānvēja šalkoņu, taču tas nebija īpaši traucējoši. Vienīgi uz bedraina ceļa – uz asākām bedrēm – varēja dzirdēt atsevišķus trokšņus no aizmugurējās balstiekārtas. Taču uz asfalta – ne vainas. Kopumā auto ir stabils, arī uz meža ceļa radīja pārliecību, ka nekādu pārsteigumu nebūs. Automātiskā pārnesumkārba strādā ļoti labi un vienmērīgi. Salona apdare pilnībā adekvāta par šo cenu. Multimēdiju sistēma vienkārši saprotama – viss ir intuitīvi un viegli atrodams, netraucēja arī tas, ka temperatūru var regulēt ar skārienjutīgā ekrāna starpniecību – man tas netraucē. Man patika, ka otrās rindas sēdekļus var bīdīt uz priekšu un atpakaļ, kas ļauj katram pasažierim atrast ērtāko pozīciju, vai arī – palielināt bagāžas nodalījuma ietilpību.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.