Mitsubishi Eclipse Cross: pirmie iespaidi
Spānijā izmēģinām jaunāko Mitsubishi krosoveru
Modeļu hierarhijā starp ASX un Outlander
Drīzumā pārdošanā Latvijā
Uz jautājumu, ar kādu zīmolu vispirms asociējas apvidus auto vai džips (kā to tautā pieņemts saukt), tad, visticamāk, vairumam cilvēku atbilde būtu Jeep vai Land Rover. Taču patiesībā pirmo 4x4 apvidus auto vēl tālajā 1936. gadā uzbūvēja tieši Mitsubishi, aizsākot veiksmīgo ēru pilnpiedziņas un apvidus auto segmentā.
Mitsubishi arī ir viens no retajiem ražotājiem, kas daudzus gadus veiksmīgi dominējis gan Dakāras rallijreidos, gan pasaules rallija čempionātā ar Tomiju Makinenu pie stūres - protams, auto faniem šis brends visvairāk asociējas tieši ar Lancer Evolution sacīkšu un ielas auto versijām.
Tagad Mitsubishi SUV
modeļu saimei ir pievienojies jauns
modelis – krosovers Eclipse Cross (savulaik Mitsubishi ražoja kupeju ar
nosaukumu Eclipse), kas dosies konkurēt karstajā krosoveru segmentā ar Toyota
CH-R, Seat Ateca, Peugeot 3008, Nissan Qashqai. Izmēru ziņā jaunais modelis ir pa vidu starp
ASX un Outlander, kuru nākotnes konceptauto modeļus ražotājs bija speciāli
atvedis parādīt uz Eclipse Cross prezentāciju Barselonā.
Ņemot vērā Mitsubishi apvienošanos ar Renault-Nissan aliansi, visticamāk Eclipse Cross būs pēdējais modelis, kuru japāņu autoražotājs pilnībā izveidojis ar saviem spēkiem. Interesanti, ka jaunā modeļa prezentācijā Mitsubishi uzsvēra, ka nemēģina tuvoties premium auto segmentam, jo termins “premium” jau sen ir devalvējies, ņemot vērā, cik daudzi ierindas ražotāji to cenšas izmantot savu produktu mārketingā. Tā vietā japāņi stiprina pārliecību, ka Mitsubishi ir kvalitatīvu un uzticamu auto ražotājs.
Uz ceļa
Tad, kad Eclipse Cross nonāks Latvijas tirgū (šī informācija vēl tiek precizēta), pircēji varēs izvēlēties vienu no diviem motoriem benzīnu vai dīzeli. Pirmais ir jauns 1,5 litru, četrcilindru turbomotors, kas attīsta 162 ZS jaudu. To varēs pasūtīt priekšpiedziņas versijā ar manuālo vai CVT transmisiju vai arī ar pilnpiedziņu un CVT. Otra opcija būs 2,2 litru dīzeļmotors ar pilnpiedziņu un astoņpakāpju automātisko transmisiju.
Testa braucienā Spānijas
ceļos izmēģinājām versiju ar 1,5 litru turbomotoru ar CVT transmisiju – 162
zirgspēku jauda ir pilnīgi pietiekama ikdienas braukšanai uz autobāņa vai pa
serpantīniem, katrā ziņā par dinamikas trūkumu, salīdzinot ar konkurentiem
nevar sūdzēties. Agresīva paātrinājuma vai dinamiskas braukšanas režīmā CVT kārbas
darbība, līdzīgi kā citiem ražotājiem, kļūst paskaļa, taču ikdienas kruīza
režīmā savas funkcijas izpilda pieņemami. Patiesībā ir grūti nosaukt kādu auto,
kur CVT transmisijai varētu likt atzīmi “I Like”.
Kā uzsver Mitsubishi, tad
Eclipse Cross pilnpiedziņas sistēma Super All Wheel Drive ir gandrīz tāda pati
kā Evolution sporta auto (te gan ir Drive, Snow un Gravel režīmi). Kā šī
sistēma izpaužas reālā darbībā, neizmēģinājām, taču skaidrs, ka uz sniega vai
grants S-AWC uz Evo modeļiem sevi ir pierādījusi kā vislabākā (salīdzinot ar
Subaru STI vai Ford Focus RS). Eclipse Cross balstiekārta nodrošina labu saķeri ar
ceļu, taču elektriskā stūre ir pārāk viegla, lai sajustu reālu braukšanas baudu. To gan ievēros vien izteikti sportiskas braukšanas piekritēji, ikdienas apstākļiem tā ir pilnībā piemērota.
Dizains un interjers
Mitsubishi apgalvo, ka Eclipse Cross aizsāk jaunu dizaina virzienu un to apliecina arī ASX un Outlander konceptauto, kas ir nākamie ražošanai paredzētie modeļi. Ir skaidrs, ka jaunais modelis vēlas cīnīties par gados jaunu pircēju auditoriju, līdzīgi kā Toyota CH-R – Eclipse Cross izskatās dinamiski, ar kupejas veida jumta līniju, ko noslēdz dalītais aizmugurējais stikls.
Aprīkojumā ir jaunākās paaudzes infosistēma ar Apple Car Play vai Android Auto savienojuma opciju viedtālruņiem, šo visu var regulēt ar skārienjūtīga ekrāna palīdzību. Interjera materiālu izvēles ziņā Eclipse Cross ir pakāpi augstāks nekā esošie Outlander un ASX, pārsvarā salonā dominē tumša plastmasa, montāžas kvalitāte tāpat kā citiem modeļiem ir labā līmenī. Vietas salonā ir pietiekami gan priekšā, gan aizmugurē, kur ērti jutīsies divi pasažieri, taču vadītāja sēdpozīcija, sevišķi gara auguma braucējam, varētu būt pārāk augsta.
Vai to ir vērts pirkt
Mitsubishi Eclipse Cross
modifikāciju, aprīkojuma opciju un cenu saraksts Latvijas tirgum vēl nav
publiskots, tāpēc šobrīd ir grūti to pozicionēt pārējo konkurentu vidū. Jebkurā
gadījumā pirmās indikācijas ir, ka tas būs dārgāks, nekā ASX, bet lētāks nekā
Outlander.
Jebkurā gadījumā ir vērts pagaidīt informāciju no Mitsubishi oficiālā pārstāvja, jo mūsu pirmie iespaidi liek secināt, ka Eclipse Cross noteikti ir izskatīšanas vērts krosovers - tas ir praktisks, ar modernu dizainu, kvalitatīviem materiāliem un dinamiskiem dzinējiem.
Vai varam gaidīt jauno Evolution?
Pēc neoficiālas
informācijas, jaunais Evo projekts varētu tikt izskatīts, sevišķi pēc tam, kad
notikusi apvienošanās ar Renault-Nissan aliansi un ir pieejamas jaunas auto
platformas. Visticamāk, tas varētu būt uz krosovera bāzes un aprīkots ar
hibrīdmotoru.
Mitsubishi eX konceptauto
Mitsubishi GT-PHEV konceptauto
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...