Testa brauciens

Ford Fiesta: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina 2017.gada Ford Fiesta
Mazliet lielāks, izskatīgāks un kvalitatīvāks
Cena, sākot no 11 300 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Ar katru gadu mazauto kļūst arvien pievilcīgāki un jaunais, 2017.gada Ford Fiesta modelis ir lielisks piemērs. No paaudzes paaudzē tas ir bijis starp populārākajiem modeļiem šajā segmentā, tāpēc ražotājs nav pārcenties un no ārpuses tas joprojām ir nekļūdīgi atpazīstams kā Fiesta. Arī balstiekārta nāk mantojumā no līdzšinējā modeļa, vien ar daudziem uzlabojumiem, akcentējot to, kas jau iepriekš bija viens no Fiesta lielākajiem plusiem – lielisks līdzsvars starp gaitas komfortu un vadāmību.

Interjera arhitektūra gan pilnībā izveidota no jauna, jo šī bija vienīgā pozīcija, kur Fiesta vēl bija vieta pārmaiņām. Kopumā inženieru uzdevums bija padarīt auto pievilcīgāku gan no iekšpuses, gan ārpuses, kā arī pilnveidot kopējo kvalitāti, pievēršot uzmanību sīkākām detaļām un braukšanas komfortam. Rezultāts – jaunākās paaudzes Fiesta iemieso klasi augstāka auto īpašības mazauto formātā, jo izmēri (platums un garums) ir auguši tikai nedaudz. Par kvalitāti nebūtu jāraizējas – Fiesta tiek ražots Ford rūpnīcā Ķelnē, Vācijā.

Mēs to izmēģinājām testa braucienā Spānijā, kur līdzās standarta Fiesta tika piedāvātas tādas šī modeļa variācijas kā Vignale (Ford jaunā elegances līnija, kas pieejama arī citiem ražotāja modeļiem) un ST-Line, kas ir vidusceļš starp standarta Fiesta un šī modeļa sportisko versiju ST. Latvijā gan Fiesta pagaidām tiek piedāvāta tikai standarta versijā ar trīs aprīkojuma komplektācijām – Trend, Business un Titanium.

Dinamika, gaita un vadāmība

Fiesta benzīna motoru klāsta pievilcīgākā opcija ir 1,0 litra tilpuma Ecoboost motors, kas pieejams ar dažādiem jaudas parametriem līdz pat 140 ZS, kādu izmēģinājām šajā testa braucienā. Diemžēl Latvijā tas netiek piedāvāts -  jaudīgākais benzīna motors Fiesta modifikāciju sarakstā ir 125 ZS Ecoboost, kas pieejams tikai ar PowerShift automātisko transmisiju. Modifikācijās ar jauno sešpakāpju manuālo transmisiju jaudīgākā opcija ir 100 ZS Ecoboost.

Latvijā pieejamie Fiesta dīzeļdzinēji ir 1,5 litru TDCi ar 85 ZS jaudu, kas ir jūtami mazāk, nekā 120 ZS TDCi, kuru mēs testējām Spānijā. Jebkurā gadījumā varam droši prognozēt, ka Fiesta ar benzīna motoru joprojām būs populārākā pircēju izvēle un 100 ZS modifikācija ir lielisks variants, ņemot vērā cenu, dinamiku un degvielas ekonomiju.

Gaitas komforta un vadāmības ziņā Fiesta joprojām ir starp labākajiem paraugiem šajā segmentā – atsakoties no papildaprīkojumā piedāvātajiem lielākā izmēra riteņu diskiem mazais hečbeks nevainojami absorbē ceļa negludumus. Stūres reakcija ir asa un precīza, panākot maksimālu braukšanas baudu, kāda iespējama šīs klases auto.

Interjers, praktiskums

Acīmredzams solis uz priekšu, salīdzinot ar līdzšinējās paaudzes modeli. Priekšējais panelis ir atbrīvots no daudzajiem slēdžiem un pogām, kuras tagad aizstāj skārienjutīgs Sync 3 infosistēmas ekrāns, kam pieejams arī Apple CarPlay un Android Auto savienojums viedtālruņiem.

Business un Titanium standarta komplektācijā ir ietverts 6,5 collu skārienekrāns, taču privātiem pircējiem mēs rekomendējam piemaksāt 730 eiro par 8 collu skārienjutīgo displeju, kas nāk komplektā ar B&O Play audiosistēmu ar 9 skaļruņiem un sabvūferu, radio, divām USB pieslēgvietām, Bluetooth savienojumu. Ja kāds vēl nezina, B&O Play ir leģendārā Bang & Olufsen zīmola paspārnē un Fiesta inženieri ir veltījuši veselu gadu, klausoties vairāk nekā 5000 dziesmu, lai nodrošinātu, ka šī audiosistēma skan nevainojami, neatkarīgi no Fiesta īpašnieka muzikālās gaumes.

Lai vai kāda būtu Fiesta aprīkojuma komplektācija, priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nevajadzēs sūdzēties, sēdpozīcija ir salīdzinoši augsta, nodrošinot labāku ceļa pārredzamību. Aizmugures sēdekļos arī var iesēsties divi pieaugušie, taču jāatceras, ka tas tomēr ir mazauto, no kura nevajadzētu gaidīt biznesa klases cienīgu komfortu. Bagāžas nodalījuma ietilpība gan nedaudz atpaliek no Seat Ibiza un Škoda Fabia, taču starpība nav kritiska, lai tādēļ atteiktos no Fiesta iegādes.

Spriedums

Nav noslēpums, ka liela daļa pārdoto Fiesta nonāks uzņēmumu autoparkos, kur būtiskākais iegādes faktors ir cena un lietošanas izmaksas. Fiesta joprojām pieejams arī trīsdurvju versijās tiem, kas pamatā pārvietojas vienatnē vai divatā. Lētākais modelis ir Fiesta Trend ar 1,1 litra 75 ZS atmosfērisko motoru un piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas maksā 11 300 eiro. Tas gan ir lēts, taču ar savu gauso paātrinājumu faktiski pielietojams tikai pilsētas apstākļos, turklāt tam ir diezgan askētisks aprīkojums.

Mēs ieteiktu Ford Fiesta ar 100 ZS Ecoboost motoru un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, kura cenas sākas no 13 600 eiro. Tā degvielas patēriņa rādītāji ir vēl labāki, tam ir labāka dinamika, turklāt iegādājoties šo auto Business komplektācijā varat būt droši, ka tas būs viens no pašiem labākajiem pirkumiem mazauto klasē.

Skaties video!


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.