Testa brauciens

Nissan Qashqai: testa brauciens

Testa braucienā Austrijā izmēģinām atjaunināto Nissan Qashqai
2017.gada modelis ar daudziem uzlabojumiem
Nissan Qashqai cenas tiks paziņotas jūlijā

AutorsIvo Goldmanis

Otrās paaudzes Nissan Qashqai nāca klajā 2014.gadā, taču ņemot vērā straujo izaugsmi segmentā, kur tas ir kalpojis par sava veida mērauklu vēl kopš pirmās paaudzes modeļa veiksmīgās debijas tirgū, šogad bija pienācis laiks to atjaunināt.

Nissan apgalvo, ka, veicot uzlabojumus, lielā mērā ņēmuši vērā pircēju viedokli. Japāņu autoražotāja pārstāvji norāda, ka klienti pieprasījuši izteiktāku eleganci dizaina, montāžas kvalitātes, aprīkojuma un trokšņu izolācijas jomā, tāpēc izmaiņas veiktas Qashqai eksterjerā, salona apdarē, balstiekārtā un stūres sistēmā.

Lai apmierinātu pašu prasīgāko klientu vēlmi pēc komforta, ieviests jauns aprīkojuma līmenis Tekna+, kurā ietvertas tādas atrakcijas kā izsmalcināta Nappa ādas apdare, astoņu skaļruņu Bose skaņas sistēma, kā arī īpašas apdares jumta slieces un milzīgs panorāmas stikla jumts.

Kāds tas ir? 

Līdzšinējais konservatīvais auto priekšgala dizains transformēts agresīvākā veidolā ar masīvāku radiatora resti un priekšējo lukturu optiku, kas dārgākajos aprīkojuma līmeņos ir ar adaptīvo LED tehnoloģiju. Kosmētiski uzlabojumi skāruši arī motora pārsegu un auto aizmuguri - arī tur lukturu optikā ietverti LED elementi, akcentējot Qashqai dizaina līnijas. 

Salonā - jauna, lielāka izmēra stūre ar trapeces formas apakšdaļu, kas atvieglo iekāpšanu, turklāt uz tās ir vairāk pogu, ļaujot efektīvāk manipulēt ar auto informācijas un izklaides sistēmas funkcijām. Tekna+ ir arī elektroniski regulējama muguras lejasdaļas atbalsta kontrole vadītāja sēdeklim, kuram tagad ir arī atmiņas funkcija, tomēr stūres kolonnas dziļuma un leņķa regulēšana joprojām ir tikai manuāla. 

Pārējais salonā ir apmēram tāpat kā bija līdz šim - mīksti apdares materiāli perimetrā, ko iespējams saskatīt vai aizsniegt ar rokām, augsta sēdpozīcija un tādas pašas kvalitātes slēdži. Nedaudz taupīgāk iekārtotajā auto aizmugures sēdekļu rindā ir vieta diviem pieaugušajiem (trešais nebūs diez ko laimīgs), bet aiz tās - bagāžas nodalījums ar dažādās konfigurācijās regulējamu grīdu un sīklietu nodalījumiem. 

Qashqai pasažieri noteikti novērtēs arī ievērojami labāko trokšņu izolāciju, kas panākta, pateicoties papildu skaņas slāpēšanas materiāliem durvīs un gaisa pretestību mazinošam panelim auto apakšdaļā. Pirmoreiz pieejama arī sēdekļu apsilde aizmugurē sēdošajiem, bet drošības aprīkojuma klāsts papildināts ar sistēmu, kas, izbraucot atpakaļgaitā uz ielas, brīdina par iespējamu sadursmi ar tur braucošiem transportlīdzekļiem. Uzlabota arī ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas tagad atpazīst arī gājējus. 

Braukšanas īpašību ziņā Qashqai vienmēr ir bijis likts uzsvars uz komfortu, vienlaikus nodrošinot pieņemamu, bet ne īpaši aizraujošu dinamiku. Šī tradīcija turpināta arī atjaunotajā modelī, kam balstiekārtā ir nedaudz mīkstākas atsperes. Uzlabotais gaitas komforts, visticamāk, iepriecinās Qashqai galveno mērķauditoriju, jo balstiekārtas reakcija vēl labāk izlīdzina maršrutā sastaptos ceļa negludumus un “gulošos policistus”. 

Vadāmības jomā Qashqai demonstrē vairuma klientu vēlmēm pieņemamu kompetenci, taču manāmā virsbūves sasvere asākos pagriezienos laupīs braukšanas prieku sportiskākas pārvietošanās entuziastiem. Uzlabotās stūres sistēmas reakcija standarta braukšanas režīmā šķiet mazliet par vieglu, taču Sport režīms padara to smagnējāku un precīzāku. 

Motoru arsenālā nemainīgs palicis 163 ZS 1,6 litru tilpuma DIG-T benzīna turbomotors, kura apgriezieni jāpaceļ līdz 2800, lai panāktu labu dinamiku, taču kombinācija ar sešpakāpju manuālo transmisiju ļauj manipulēt ar tā potenciālu pēc katra vadītāja ieskatiem.

Mēs izmēģinājām arī 130 ZS 1,6 litru tilpuma dīzeļdzinēju komplektā ar Xtronic transmisiju, kas darbojas tikpat labi kā ikviens CVT variators ar uzdevumu atdarināt klasisku automātisko pārnesumkārbu. Modifikāciju klāstā ir arī 110 ZS 1,5 dCi dīzeļdzinējs un bāzes versijas 115 ZS 1,2 litru tilpuma DIG-T benzīna turbomotors, kas atjaunotajā Qashqai palikuši bez izmaiņām. 

Vai to ir vērts pirkt? 

Jaunais Tekna+ aprīkojuma līmenis papildinājis Qashqai ar vēlamām komforta aprīkojuma ekstrām, pietuvinot to tādiem konkurentiem kā izmēros lielākajam VW Tiguan vai elegantākajam Audi Q3. Atjauninātā Qashqai uzsvars uz komfortu, visticamāk, tikai nostiprinās tā pārdošanas apjomus, kas jau šobrīd demonstrē labus rezultātus.

Azartiskākas braukšanas piekritējiem būtu vērts salīdzināt Qashqai ar Seat Ateca, vai pagaidīt cita VW paspārnē esoša zīmola - Škoda - jauno krosoveru Karoq. Stila fanātiķiem intriģējošs varētu šķist arī tiešais Qashqai konkurents no Toyota - C-HR. Tomēr atjauninātā Qashqai daudzie uzlabojumi liek prognozēt, ka tas tik drīz nezaudēs savu pievilcību, un neatdos “krosoveru karaļa” troni bez cīņas. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!