Testa brauciens

Mercedes-Benz GLE: testa brauciens

Testa braucienā izmēģinam Mercedes-Benz GLE
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 59 900 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Mercedes GLE vācu autoražotāja modeļu hierarhijā ir pēctecis leģendārajai M klasei , kura tieši pirms 20 gadiem atklāja premium SUV automobiļu segmentu. Tas radīts, lai labāk konkurētu ar tādiem modeļiem kā BMW X5, Volvo XC90 un Porsche Cayenne.

Identitātes maiņa gan ir vairāk vizuāla, nekā mehāniska, jo zem virsbūves Mercedes-Benz GLE galvenokārt slēpj tos pašus komponentus, kas bija līdzšinējā ML pamatā. Jaudas avotu klāstā atrodams jau pazīstamais 2,2 litru četrcilindru un 3,0 V6 dīzeļmotors, kā arī 3,0 litru V6 benzīna turbomotors.

Modifikāciju sarakstā ir arī GLE hibrīdversija, kā arī jaudīgais 5,5 litru biturbo benzīna motors AMG izpildījumā. Visām modifikācijām pamataprīkojumā ir pilnpiedziņa un automātiskā transmisija, tai skaitā jauna deviņpakāpju automātiskā pārnesumkārba automašīnām ar dīzeļdzinēju.

Kāds tas ir?

Braukšanas īpašību ziņā 350d modifikācija neapšaubāmi ir lieliska izvēle. Motors ir vienmērīgs un nodrošina stabilu jaudas padevi jau no zemiem apgriezieniem, arī vidējā apgriezienu diapazonā paātrinājums ir relaksēts, kas vairo braukšanas baudu. Nevar pārmest arī tiem, kas izvēlēsies 250d – ikdienas satiksmei pa pilsētu tas ir pilnībā piemērots, taču straujāks paātrinājums uz šosejas nebūs tik bezrūpīgs kā 350d.



Deviņpakāpju automātiskā pārnesumkārba darbojas saskanīgā tandēmā ar motoru, pārnesumu maiņa ir vienmērīga, nodrošinot strauju akseleratora pedāļa reakciju jebkurā ātrumā līdz pat 130 km/h. Sportiskas braukšanas piekritējiem noderēs iespēja izvēlēties Dynamic režīmu, kas vēl vairāk saasina akseleratora un pārnesumkārbas reakciju. Tomēr, kā ikviens Mercedes, arī GLE 350d vairāk orientēts uz komfortablu braukšanu – pat lielākā ātrumā, braucot vienmērīgi, motora apgriezienu skaits ir zems, padarot braucienu klusu un ekonomisku.

Tas, ka braukšanas komforts ir prioritāte, redzams arī auto vadāmībā – pastāvīgā pilnpiedziņa nodrošina vienādu jaudas sadali starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, tāpēc saķere ar ceļu ir patiešām laba, savukārt asākos pagriezienos var pat aizmirst, ka tas ir 2,2 tonnas smags auto. Protams, Porsche Cayenne vai BMW X5 virzienu maiņa būs vēl asāka, taču Mercedes-Benz GLE gaitas komforta un vadāmības līdzsvarā paliek uzticīgs savam raksturam, kur primārais ir komforts.

Mūsu testa auto, kas bija nokomplektēts atbilstoši biznesa piedāvājumam par 59 900 eiro, balstiekārtā bija izmantotas tērauda atsperes, taču papildaprīkojumā pieejama arī adaptīvā pneimopiekare, kas vēl vairāk uzlabo gaitas komfortu, līdzsvarojot GLE gaitu uz nereti robainajiem Latvijas ceļiem.



Salons, praktiskums

Priekšējā panela centrā dominē infosistēmas ekrāns, kurā var sekot līdzi dažādām auto funkcijām, tās pielāgojot atbilstoši katra braucēja vēlmēm. Ja kaut kas ir neskaidrs, var izmantot opciju sameklēt atbilstošās funkcijas skaidrojumu infosistēmā iekļautajā GLE rokasgrāmatā. Pateicoties viduskonsolē novietotajiem slēdžiem, orientēties ekrana izvēlnēs ir parocīgi un intuitīvi.

Apdares materiāli ieturēti Mercedes tradīcijās, taču jāņem vērā, ka par papildus samaksu GLE interjeru var padarīt patiešām greznu, izvēloties “Designo” salona ādas apdari. Te gan jāteic, ka pat pamataprīkojuma ādas apdare ir izturīga un praktiska – to novērtēs tie, kam patiešām nepieciešams funkcionāls un viegli kopjams salons.

Vietas priekšā sēdošajiem, loģiski, netrūkst, arī aizmugures pasažiertiem par ērtību trūkumu būtu grēks sūdzēties, ar noteikumu, ka viņi ir divi, nevis trīs. Taču arī trijatā aizmugurē ir iespējams draudzīgi sasēsties. Sēdekļu atzveltnes var nolaist, izveidojot līdzenu kravas nodalījuma grīdu, kura maksimālā ietilpība ir 2010 litri.



Vai to ir vērts pirkt?

Nav grūti saprast, kāpēc cilvēki pērk GLE, ņemot vērā tā eleganto interjeru, prestižo zīmolu un komfortablo braukšanas dinamiku. Mercedes piedāvājums šķiet ļoti pievilcīgs, salīdzinot, piemēram ar Range Rover Sport vai Porsche Cayenne.

Mercedes-Benz GLE 350d lielākais konkurents ir un paliek BMW X5 xDrive30d, kas piedāvā asāku vadāmību, ekvivalentu dinamiku un degvielas ekonomiju, kā arī septiņu sēdvietu opciju. Tomēr tiem, kam prioritāte ir gaitas komforts, noteikti būtu jāizvērtē Mercedes-Benz piedāvājums.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!