Ziņas

Toyota Gazoo Racing gatavojas Lemānai

Lemānas 24h izturības sacīkstes
Toyota Gazoo Racing sāk gatavošanos
Mērķis - uzvarēt Lemānā

TOYOTA GAZOO Racing šajā nedēļas nogalē atgriezīsies vietā, kur pērn piedzīvoja dramatiskus brīžus, Lemānā, kur 24 stundu sacensības šogad norisināsies 85. reizi un būs 2017. gada FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) trešais posms.

Kā pasaules čempionāta līderi, komanda uz Lemānu dodas cerību spārnoti pēc pagājušā gada satriecošās neveiksmes, kad uzvara no rokām izslīdēja priekšpēdējā aplī, un pēc aizkustinošās līdzjutēju reakcijas visā pasaulē.

Kopš šiem notikumiem TOYOTA GAZOO Racing intensīvi koncentrējās uz TS050 HYBRID pilnveidošanu ar mērķi pirmo reizi uzvarēt Lemānā. TOYOTA Lemānā debitēja 1985. gadā un šajās sacīkstēs ir piedalījušies 18 reizes, piecas reizes finišējot kā otrie.

Mērķtiecīgie uzlabošanas pūliņi Higaši-Fudzi un Ķelnes tehniskajos centros ir nodrošinājuši ievērojami pārskatītu TS050 HYBRID, kas līdz šim, uzvarot Silverstonā un Spa-Frankošampā, nav ticis pārspēts.

Jaunais 2,4 litru V6 benzīna dzinējs ar turbīnu un uzlabotu termisko efektivitāti debitēja Silverstonas sacensībās, tāpat uzlabotā hibrīda sistēma – ar vieglākām un mazāka izmēra elektromotora ģeneratora detaļām, kas katrā Lemānas aplī atgūs un izmantos 8MJ lielu jaudu.

Visi trīs TS050 HYBRID automobiļi Lemānā sacentīsies, izmantojot zema piespiedējspēka specifikācijas, kad priekšroka tiek dota maksimālajam ātrumam, kas būs izšķirošais aspekts 13,629 km garajā Sartas trasē. 

Tā kā komandas nepārtrauktu uzlabojumu filozofijas pamatā ir sauklis “izdari visu iespējamo”, lai optimizētu konkurētspējas līmeni, Lemānai tika pārskatīts pat pilotu sadalījums.

Maiks Konvejs (Mike Conway) un Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) atkal pievienojās Stefanam Sarazinam (Stéphane Sarrazin) #7 TS050 HYBRID komandā. Šī trijotne pērn Lemānā ilgstoši atradās vadībā, līdz beidzot finišēja otrie. 

Sebastjēns Buemi (Sébastien Buemi), Entonijs Deividsons (Anthony Davidson) un 2014. gada pirmās starta pozīcijas ieguvējs Kadzuki Nakadžima (Kazuki Nakajima) Lemānā kopā sacentīsies trešo reizi #8 TS050 HYBRID automobilī. Pērn pēc tehniskas problēmas priekšpēdējā aplī viņi netika kvalificēti.

Nikolā Lapjērs (Nicolas Lapierre), godalgotais TOYOTA pilots 2014. gadā, pievienojas Lemānas “pirmziemniekiem” Judži Kunimoto (Yuji Kunimoto) un Hosē Marija Lopesam #9 TS050 HYBRID automobilī. Šis gads ir pirmais kopš 1999. gada, kad Lemānā sacentīsies trīs TOYOTA automobiļi. 

Sagatavošanās darbi šā mēneša sākumā kļuva jo intensīvi, kad visi automobiļi piedalījās oficiālajā testu dienā – vienīgajā izdevībā konkurentiem izmēģināt spēkus Sartas trasē ārpus sacīkšu nedēļas ietvariem. Komanda bija apmierināta ar produktīvajiem testiem, kuros visi trīs TS050 HYBRID ieņēma pirmās trīs vietas.

Lemāna patiesi iemieso izturības sacīkšu garu – tās ir gandrīz 35 stundas trasē, kas sāksies trešdien, 14. jūnijā, ar četru stundu treniņu sesiju plkst. 16.00 pirms divu stundu kvalifikācijas braucieniem, kas sāksies plkst. 22.00. 

Kvalifikācija turpināsies ceturtdien ar vēl divām divu stundu sesijām (19.00 un 22.00). Starta kārtību nosaka viena visātrākā apļa laiks jebkurā no kvalifikācijas braucieniem, un TOYOTA ir gatavi jau trešo reizi cīnīties par pirmo starta pozīciju.

Piektdien pilsētas centrā notiks pilotu parādes gājiens, sniedzot līdzjutējiem unikālu iespēju satikt komandas pirms sacīkšu nedēļas nogales, kas plkst. 9.00 sāksies ar 45 minūšu ilgu iesildīšanos. Sacīkstes sākas sestdien plkst. 15.00.

Tošio Sato (Toshio Sato), komandas prezidents: “Lemāna ir mūsu sezonas augstākā virsotne un milzīga Higaši-Fudzi un Ķelnes tehnisko centru komandu ieguldījuma rezultāts. Es vēlos pateikties ikvienam par viņu upuriem un smago darbu pēdējo mēnešu laikā, lai sagatavotos šīm sacīkstēm. Mēs visi atceramies, kas notika pagājušogad, bet nu tā ir pagātne. Šobrīd mēs koncentrējamies tikai uz šā gada sacīkstēm un atkal grasāmies cīnīties pirmajās rindās. Pēc uzvarām pirmajās divās 2017. gada sezonas sacīkstēs mēs esam cerību pilni, tomēr apzināmies, ka Porsche tikpat sparīgi cīnīsies pretī, tāpēc, lai uzvarētu, mums būs jābūt pašos uzdevuma augstumos. Testu dienā mums klājās ļoti labi, bet mēs negrasāmies atslābt, jo vienīgais svarīgais rezultāts būs redzams pēc 24 stundu sacīkstēm. Es sagaidu ļoti sīvas sacensības, kas sagādās fantastiskas izjūtas līdzjutējiem, un mēs nespējam vien sagaidīt, kad varēsim tajās piedalīties.” 

Maiks Konvejs (TS050 HYBRID #7): “Testos mēs redzējām, ko varam sasniegt patīkamos apstākļos, bet Lemānas nedēļā apstākļi būs gluži citi, un, protams, pašas sacīkstes ir pavisam cits stāsts. Lemāna ir lielisks notikums, un tieši šīs sacīkstes mēs gaidām visu gadu. Kad trešdien nonāksim trasē, viss kļūs aizvien saspringtāks un gaisotne saasināsies. Savukārt braucot naktī, ir jāpielāgojas automobiļa uzvedībai šādos apstākļos. Ir aizraujoši būt par daļu no tā visa.”

Kamui Kobajaši (TS050 HYBRID #7): “Šīs mums ir ļoti nozīmīgas sacīkstes, un mēs esam motivācijas pilni. Mūsu sagatavošanās darbi ir bijuši veiksmīgi, tāpēc ar nepacietību gaidu sacensību nedēļu. Manuprāt, šī šogad mums ir laba izdevība, un mums ir jāpārliecinās, ka esam pilnībā sagatavojušies un viss norit gludi. Tās ir neiedomājami garas sacensības, kam nepieciešami visrūpīgākie priekšdarbi. Pēc pagājušā gada pieredzes ikviens mūsu komandā cenšas no visas sirds, un mēs būsim gatavi izaicinājumam.” 

Stefans Sarazins (TS050 HYBRID #7): “Lemāna ir brīnišķīgas sacensības ļoti īpašā trasē. Man kā franču pilotam sacensties Lemānā ar visu tās vēsturi ir maģiska pieredze. Mēs visu gadu esam tam gatavojušies, un es ar lielu nepacietību gaidu, kad atkal varēšu sadarboties ar Maiku un Kamui. Pērn mēs bijām tik tuvu uzvarai, tāpēc šoreiz mūsu mērķis noteikti ir nokļūt uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Automobiļi šķiet spēcīgi, un mums ir izredzes, taču mēs zinām, ka Lemāna ir ārkārtīgi sīvas sacensības.”

Sebastjēns Buemi (TS050 HYBRID #8): “Šogad uz Lemānu mēs dodamies pēc patiesi daudzsološiem testiem un divām uzvarām sacīkstēs, tāpēc sagatavošanās līdz šim ir bijusi lieliska. Tas, kā automobiļi brauca testu braucienos, mani patiesi iespaidoja, bet šobrīd tas neko nenozīmē. Mums it viss ir jāizdara pareizi, un tas nozīmē, ka mēs visu nedēļu smagi strādāsim. Lemāna vienmēr ir īpašs brīdis čempionāta sezonā un vienmēr izraisa spēcīgas emocijas. Es ceru, ka šogad tās būs priecīgas emocijas!” 

Entonijs Deividsons (TS050 HYBRID #8): “Šogad es esmu pamatīgi sagatavojies Lemānai un, sacīkšu nedēļai sākoties, izjūtas ir pozitīvas. Lemānas lielākais izaicinājums ir tas, ka sacīkšu laikā tik daudz lietu var mainīties un arī mainīsies. Mēs to esam pieredzējuši jau vairākkārt, un tas šīs sacensības padara tik īpašas – tu nekad nezini, kas notiks. Neviens nevar būt pavisam pārliecināts par rezultātiem, jo šīs ir ļoti sīvas sacīkstes. Taču mūsu sagatavošanās ir pagājusi patiesi produktīvi, tāpēc es jūtos labi un ar nepacietību gaidu sākumu.”

Kadzuki Nakadžima (TS050 HYBRID #8): “Lemāna ir lieliska trase un iespaidīgs notikums, es to izbaudu no visas sirds. Mēs uzvarējām pirmajās divās WEC sacīkstēs šajā sezonā, bet Lemāna ir pavisam cits stāsts, kā jau mēs visi to labi zinām. Šajās sacīkstēs uzvarēt ir neticami grūti, jo ir nepieciešams ātrums, uzticamība un arī nedaudz veiksmes. Mūsu automobiļi ir ātri, kā to redzējām testos, mēs esam labi sagatavojušies, un ikviens komandas biedrs dara, ko spēj, lai uzvarētu Lemānā.”

Nikolā Lapjērs (TS050 HYBRID #9): “No testu dienas pirmā apļa jau var aptvert, ko nozīmē šīs sacensības un kāpēc mēs tām gatavojamies visu gadu. Tā ir ārkārtīgi īpaša trase ar ļoti īpašu gaisotni. Uzreiz var sajust, ka TS050 HYBRID ir radīti tieši Lemānai, un tas ir tik aizraujoši. Testu laikā automobiļi izskatījās ļoti konkurētspējīgi, kas ir lielisks sākums, bet mums vēl ir daudz darba. Es pats esmu ļoti priecīgs, ka esmu atgriezies Lemānā ar LMP1 automobili, hibrīda sistēma ir vienkārši apbrīnojama.” 

Judži Kunimoto (TS050 HYBRID #9): “Es nespēju vien sagaidīt, kad varēšu piedzīvot Lemānas sacīkšu nedēļu pirmo reizi kā pilots. Mans vecākais brālis Keisuke jau sacentās šeit 2009. gadā, tāpēc es zinu, cik iespaidīgs ir šis pasākums. Kad es pirmoreiz braucu šajā trasē testu laikā, es acumirklī sapratu, ka šī ir īpaša trase un ka man tā ļoti patīk. Šeit ir tik daudz, ko mācīties un pie kā piestrādāt vēl līdz sacensībām, bet es ar nepacietību gaidu, kad varēšu kļūt par daļu no tā visa.”

Hosē Marija Lopess (TS050 HYBRID #9): “Piedalīties Lemānā ir bijis mans sapnis, tāpēc šīs sacensības pašas par sevi būs iespaidīgas – līdzjutēji, ātrums un gaisotne. Sacensību nedēļa man nozīmē rūpīgu gatavošanos soli pa solim – nedēļa līdz pašām sacīkstēm būs ļoti gara. Lemānas izaicinājums nav tikai apļa laiki, mums ir jābūt konsekventiem, labi jāiekļaujas satiksmē un bez problēmām jānonāk līdz finiša karogam. Manuprāt, mūsu automobiļi ir spēcīgi, tāpēc mums vienkārši jānotur temps.”

TOYOTA Lemānā:

(Šasijas nosaukums iekavās)

1985    #36 (85C-L): Kvalifikācijas braucienā 29. vieta, sacensībās 12. vieta.

#38 (85C-L): Kvalifikācijas braucienā 22. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

1986    #36 (86C-L): Kvalifikācijas braucienā 40. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#38 (86C-L): Kvalifikācijas braucienā 30. vieta, sacensībās 20. vieta.

1987    #36 (87C-L): Kvalifikācijas braucienā 14. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#37 (87C-L): Kvalifikācijas braucienā 16. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

1988    #36 (88C): Kvalifikācijas braucienā 8. vieta, sacensībās 12. vieta.

#37 (88C): Kvalifikācijas braucienā 10. vieta, sacensībās 24. vieta.

1989    #36 (89C-V): Kvalifikācijas braucienā 24. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#37 (89C-V): Kvalifikācijas braucienā 17. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

#38 (88C): Kvalifikācijas braucienā 25. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

1990    #36 (90C-V): Kvalifikācijas braucienā 10. vieta, sacensībās 6. vieta.

#37 (90C-V): Kvalifikācijas braucienā 14. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

#38 (90C-V): Kvalifikācijas braucienā 16. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

1992    #7 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 3. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#8 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 4. vieta, sacensībās 8. vieta.

#33 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 5. vieta, sacensībās 2. vieta.

#34 (92C-V): Kvalifikācijas braucienā 11. vieta, sacensībās 9. vieta.

#35 (92C-V): Kvalifikācijas braucienā 15. vieta, sacensībās 5. vieta.

1993    #22 (93C-V): Kvalifikācijas braucienā 10. vieta, sacensībās 5. vieta.

#25 (93C-V): Kvalifikācijas braucienā 12. vieta, sacensībās 6. vieta.

#36 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 2. vieta, sacensībās 4. vieta.

#37 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 5. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#38 (TS010): Kvalifikācijas braucienā 4. vieta, sacensībās 8. vieta.

1994    #1 (94 C-V): Kvalifikācijas braucienā 4. vieta, sacensībās 2. vieta.

#4 (94 C-V): Kvalifikācijas braucienā 8. vieta, sacensībās 4. vieta.

1995    #27 (Supra LM): Kvalifikācijas braucienā 30. vieta, sacensībās 14. vieta.

1996    #57 (Supra LM): Kvalifikācijas braucienā 36. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

1998    #27 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 8. vieta, sacensībās 9. vieta.

#28 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 2. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

#29 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 7. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

1999    #1 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 1. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

#2 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 2. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

#3 (TS020): Kvalifikācijas braucienā 8. vieta, sacensībās 2. vieta.

2012    #7 (TS030 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 5. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#8 (TS030 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 3. vieta, sacensībās nefinišēja (sadursme).

2013    #7 (TS030 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 5. vieta, sacensībās 4. vieta.

#8: Kvalifikācijas braucienā (TS030 HYBRID) 4. vieta, sacensībās 2. vieta.

2014    #7 (TS040 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 1. vieta, sacensībās nefinišēja (mehāniskas problēmas).

#8 (TS040 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 3. vieta, sacensībās 3. vieta.

2015    #1 (TS040 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 8. vieta, sacensībās 8. vieta.

#2 (TS040 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 7. vieta, sacensībās 6. vieta.

2016    #5 (TS050 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 4. vieta, sacensībās N/C.

#6 (TS040 HYBRID): Kvalifikācijas braucienā 3. vieta, sacensībās 2. vieta.

 

Par TOYOTA GAZOO Racing Pasaules izturības čempionātā:

Pirmoreiz TOYOTA Pasaules izturības čempionātā (WEC) piedalījās 1983. gadā, aizsākot ilgu dalību izturības sacīkstēs. Kopš 1985. gada TOYOTA automobiļi ir piedalījušies 18 Lemānas 24 stundu sacīkstēs, piecas reizes sasniedzot labus rezultātus un ieņemot otro vietu. Atjaunotajā WEC TOYOTA savu dalību uzsāka 2012. gadā, apvienojot TOYOTA Higaši-Fudzi Tehniskā centra, kur tika izstrādāta hibrīda piedziņa, pieredzi ar TOYOTA Motorsport GmbH atbalstu un iespējām izstrādāt šasiju. Daudznacionālā komanda bāzējas Ķelnē, Vācijā, un ietver inženierus no TOYOTA autosporta un hibrīdu nodaļām, kas gūtās zināšanas izmanto tālāk ielu automobiļu uzlabošanā. Kopš 2012. gada TOYOTA ir iekarojusi 11 pirmās starta vietas un uzvarējusi 13 sacīkstēs, uz pjedestāla nonākot kopā 34 reizi. 2014. gadā komanda ar TS040 HYBRID ieguva pilotu un autoražotāju pasaules čempionu titulus, bet nākamajā gadā TOYOTA svinēja 30 gadu jubileju kopš pirmā starta Lemānā. TOYOTA Motorsport GmbH piedalās gan WEC projektā, gan citos pasākumos, piemēram, nodrošinot dzinēju TOYOTA komandai, kas 2017. gadā atgriezīsies WRC, un piedāvā inženieru pakalpojumus biznesa un klientu autosporta pasākumiem.

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Yaris

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunajam Yaris ir labs aprīkojums, jauns 1,0 litra tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors, kā arī hibrīddzinējs, taču konkurenti ir tikpat spēcīgi kā līdz šim, neļaujot Yaris uz viņu fona izcelties.